Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon of nikon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Visio
    als je ook enige dienst na verkoop wenst, en bij eventueel probleem niet maanden in de kou staat, dan is Canon geen alternatief

wil je iets van een merk dat alle 6 maand een vernieuwde versie van haar DSLR uitbrengt, dan moet je er wel zijn.

Ik heb gekozen voor stabiliteit en zekerheid (en vooral voor de lenzen die beschikbaar zijn. bij mij als ex Canonian was het antwoord op de vragen: NIKON

Bij Nikon is bv. het reinigen van de CCD gratis bij de importeur. Je kan er ook gratis lenzen lenen ter test (vb: rustig een heel weekeinde testen)

Canon heeft ook een schitterende reeks lenzen, maar voor wat ik wilde was het gamma van Nikon net iets dichter bij mijn budget en wensen dan Canon. Mijn negatieve ervaringen in het verleden met hun dienst naverkoop deden voor mij de balans snel overslaan. in de winkel de D100 in de handen genomen, en ik was letterlijk verkocht.

Ter info, vandaag Bij Grobet in Hasselt: D100 + Sigma 18-50 voor 1799 euro. De D100 zonder lenzen voor 1669 euro. en in stock (prijzen incl. BTW)

Wat Canon betreft zal er wel een enthousiasteling van de canonias je de 10D of D300 aanprijzen zeker?

Pfff... ik dacht eerst niet te reageren op de bijzonder tendentieuze reply van Visio, maar het wordt sterker dan mezelf

De vraagstelling zal natuurlijk altijd dergelijke discussie oproepen. Denk je dat er hier iemand gaat roepen dat zijn pas gekochte spul van minimaal €1000 een miskoop is?
    Nonkelwim vraagt een advies over de 300D, wees dan zo eerlijk om de D100 tegenover de 10D te zetten.

De service-afdeling van Canon staat onder druk door de enorme verkoopssuccessen van o.a. de 10D maar ook de digitale compacten.
    Als de onderdelen in stock zijn, ben je binnen redelijke termijn geholpen, anders heb je minder geluk. Canon is in ieder geval op de hoogte van dit prangende probleem.

Iedere 6 maand een vernieuwde versie? Of blijven stilstaan? Is het niet dankzij de concurrentie dat er zoveel beweging in de digitale fotografie gekomen is? Waren in dit eigenste forum de Nikon-adepten niet aan het roepen naar een opvolger van de D100?

Verder hebben we het natuurlijk over de steeds terugkomende larie rond de lenzen. Zijn er dan geen problemen met Nikonlenzen? Heeft er iemand interesse in een lens van 25 jaar oud? Oh, ja: die raken natuurlijk niet versleten.
    Fijn te horen dat je zelf een keuze hebt gemaakt aan de hand van de beschikbare lenzen. Terwijl er voor de beide merken een dermate grote keuze is dat je tenminste daarvoor al geen keuzes moet maken.

Ik hoop dat jou idee over Canon nauwkeuriger is dan jou kennis over Hasseltse fotozaken.

De keuze van een fototoestel is iets persoonlijk. Net zoals een auto kopen: BMW of Mercedes? Toyota of Mazda?
    Ze doen allemaal in die klasse perfect hun job. Geen enkele fotograaf kan een foto uit een Nikon of Canon herkennen.
    Ik hoop dat dit forum zich niet gaat verlagen aan Nikon-Canon discussies.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Hombre: Ik hoop dat dit forum zich niet gaat verlagen aan Nikon-Canon discussies.
      Zullen we dan even de topicnaam laten veranderen? Daar staat nu "canon of nikon?" ...
      nonkelwim is denk ik even ondergesneeuwd door al deze reacties. Ik denk toch dat hij eerst eens moet gaan kijken of het een "gewone" digi of een digitale spiegelreflex gaat worden. . .

Comment

Ik heb hier iets gemist precies (net terug van de bioscoop:Lord of the Rings 3).

Het speelt geen rol welk toestel je hebt,een 10D of een D100.Het maakt niks uit.Het is voor de meesten van ons een hobby en niet meer dan dat.Voor mij toch in alle geval.

Ik reageer gewoon soms op zo'n topics omdat ik me erger aan het feit dat sommigen alles zo de technische spits opdrijven met dat Canon-Nikongedoe dat het mooi is om te zien.De Nikon is verouderd,kan niet meer mee,is uit ijzer gebouwd en niet uit magnesium...Soms mensen waarvan je dan gewoonlijk bijna nooit een foto ziet hier op BD en al die dure,hoogtechnologische spullen dienen om foto's te trekken naar het schijnt.Daar erger ik me wel ne keer aan maar zeker niet omdat iemand Canonminded is of het opneemt voor een ander cameramerk.

Ik heb net nog ne foto gepost van de kathedraal van Canterbury.Als ik er drie post op BD mag ik 5 jaar gratis binnen plus een vat van hun beste bier heeft de koster me beloofd. Maar ik denk dat hij me gekl..t heeft want het is te ver om daar dikwijls naartoe te gaan en lekker bier hebben ze in Engeland niet dus...
        Danny's Photosite

Comment

Originally posted by Hombre
          Pfff... ik dacht eerst niet te reageren op de bijzonder tendentieuze reply van Visio, maar het wordt sterker dan mezelf
          Sorry Hombre als ik tendentieus overkwam .. ik merk alleen dat de frustratie van een aanvaring met de service van Canon me veel hoger zat dan ik zelf dacht .. maar als je Canon ooit 6x in rij hersteld is tijdens de waarborgperiode voor zelfde defect en dat de herstelling typisch enkele dagen standhield, en dat je op de duur via aangetekende schrijvens met de dienst naverkoop communiceert .. dan is er iets gebroken dat moeilijk nog goed komt.

het feit alleen al dat ik toch terug Canon overwoog, en dat de balans aanvankelijk in het voordeel was van Canon (vnl. door de optica, moet ik toegeven) bewijst dat de toestellen van Canon technische en ergonomisch niet slecht (zelf beregoed) zijn. Ik heb enkel heel sterk onderlijnd dat service heel belangrijk kan zijn, en dat je blijkbaar niet te veel moet betalen om die service bij ons te kunnen vinden. Ik heb in mindere mate aangehaald dat de keuze van de lenzen al even belangrijk is dan welke body je koopt omdat de body bepaald welke lenzen je kan kopen. Door mijn ervaring is dienst na verkoop heel hoog gestegen in de waardenladder voor de keuze van een camera (vroeger stond ik daar zelf niet bij stil)

Mijn eerste zelfgekochte toestel toen ik 12 werd, was een Canon .. en er zijn er nog veel (probleemloos) gevolgd .. de laatste was jammer genoeg een zorgenkindje. Eenmaal beslist dat de nieuwe een Nikon ging worden dacht ik eerst mijn D100 in de USA te kopen omwille van de prijs, maar ik heb hem uiteindelijk "bij ons" gekocht omdat ik besef dat elke camera, of het nu een Canon of een Nikon is op een "maandag" kan gemaakt zijn, en dat je dan best een vriend in de buurt hebt die je kan helpen.

In de euforie van het uitpakken van mijn D100 ben ik (ik besef dit) te uitbundig geweest .. maar je moet ook beseffen dat als iemand vraagt te kiezen tussen Canon en Nikon op een ogenblik dat de D70 er nog niet is, je de vergelijking met de D100 moet maken.

aan de andere kant heb ik er flagrant over gelezen dat hij vnl advies over de D300 zocht .. mea culpa

soit .. zoals roadrunner reeds schreef .. de gemaakte foto's en het plezier dat je eraan beleefd zijn belangrijker dan het merk van je toestel.

Comment

Nikon of Canon dat is een vraag waar jij alleen een antwoord op kan geven. Groot verschil is wel dat voor wat jij zoekt (300D) nikon geen alternatief heeft dus die vraag stelt zich niet meer voor jou het kan nu eenmaal alleen Canon zijn. Nog 7 maand wachten en Nikon heeft waarschijnlijk een model in dezelfde klasse.

Die lenzen waarover je spreekt zijn niet slecht maar nu ook niet de top maar beter kost wel meer geld en rekening houdend met de prijs zijn deze lenzen erg goed (wat ik ervan gezien heb toch heb er zelf geen ervaring mee).

Over wat hier nog verteld is over of Nikon of Canon zijn er toch nog wat dingen die van mijn hart moeten. Als je een D100 gaat vergelijken doe dat dan met een 10D want dat is zijn concurrent en zelfs deze is nog goedkoper dan de Nikon.
            Als je gevoel meer richting Nikon gaat of je meer vertrouwen hebt in Nikon ga dan voor een Nikon maar de argumenten die de Nikonisten hier aanhalen zijn meestal belachlijk volgens mij. Eerst en vooral wie koopt er nu een camera met het gedacht die gaat kapot. Als je dat denkt koop die dan maar zeker niet zou ik zeggen. Er wordt hier vaak gezegd de service van Nikon is beter dan die van Canon maar is dat zo??? In de praktijk zie je hier in beide kampen mensen die heel tevreden zijn van hun service en mensen die lang hebben moeten wachten en ontevreden zijn dus..... lijkt mij nogal gelijkaardig en verschilt meer van geval tot geval dan van Canon of Nikon. Maar stel een reparatie duurt 1 maand langer bij Canon dan bij Nikon. Wat is een maand op de toch minimum 3 jaar dat je met je body werkt? Nog geen 3% van de totale tijd. Dat is dus verwaarloosbaar en zeker de moeite niet waard om een body te kopen.

De lenzen zijn belangrijk en als wide je voorkeur heeft ben je iets beter bij Nikon omwille van die 12-24 (maar sigma heeft er ook 1 voor Canon) Wil je Tele en/of IS ben je iets beter bij Canon. Maar eigenlijk zijn ze gelijkwaardig en enkel jij kan zeggen wat best voor je is. Dit is zeker geen algemene regel van voorkeur voor de ene of de andere.

En dan dat als je een merk wil dat om de 6 maanden een nieuwe DSLR uitbrengt waar ze dan zo een negatieve bijklank aan hengen LOL. Euh ja ik wil dat want dat is in mijn voordeel. En nee dat wil niet zeggen dat je die moet kopen. Nu ja wil je een merk dat eindeloos lang met een verouderd ontwerp blijft werken koop dan maar een Nikon zeker . Das een even belachelijk argument dat ik hier breng met evenveel waarde. Maar tja alhoewel de D100 en 10D zeker vergelijkbare uitstekende toestellen zijn kan men toch niet ontkennen dat bepaalde zaken op de D100 voor een toestel van die klasse aan een update toe zijn (buffer, ruisniveau's). Vermits een D100 daar niet beter in doet dan een 300D die toch van een klasse lager is. Is dit een reden om voor de Canon te gaan. Nee dat denk ik niet in de keuze van het merk speelt veel meer mee en eigenlijk moet je naar alles kijken en zeker niet alleen naar de body. Bijv bij mij was het feit dat ik veel gemakkelijker lenzen kan lenen van Canon zeker een groot voordeel om voor Canon te gaan.

Nu ja ik ben waarschijnlijk 1 van die mensen waar roadrunner het over heeft die hier bijna nooit een foto tonen. Ik zie niet in waarom mijn foto's zijn toch niet goed genoeg(en dat weet ik zelf ook al dat moeten anderen mij niet zeggen maar af en toe om wat pointers vragen doe ik wel). En daarin geef ik RR gelijk het doet er uiteindelijk niet toe welk toestel of merk je gebruikt. Het zijn de foto's die tellen en het belangrijkste element daarin dat ben jij en geen toestel of iets anders.

PS: Men mag van mij blijven verwachten dat ik reageer op argumenten die geen steek houden. Maar ik geef toe ik heb er hier al een paar laten gaan omdat ik het soms ook beu ben. Tja een argument mag van mij subjectief zijn maar erken dat dan ook. En als je gevoel voor 1 merk gaat dat een kwaliteitsmerk is ga daar dan ook voor uiteindelijk is je gevoel het belangrijkste hier.

Comment

Jong, jong, jong, toch....wat een discussie...
              Nikon of Canon...waarom daar stoppen ??? Waarom ni Nikon of Canon of Sigma of Pentax of Minolta of Sony of Fuji of .....('k zal er nog wel vergeten zijn zeker ???)

Ik ben een Canon liefhebber....is Nikon of de rest dan slecht ? Maar NEE ! Ik ben gewoon een Canon liefhebber...basta.
              Ik heb reeds Canon,Fuji,Minolta gehad en blijf liefst bij m'n Canon's.....is gewoon een kwestie van 1) wat verlangt ge van uw toestel, 2) smaak en 3) budget

nonkelwim : om terug te komen op uw vraag of de 300D een goede keuze is ? Voor mij wel maar ik raad U aan om eerste eens even een dag mee op stap te gaan met iemand die een 300D heeft en dan kan je zelf oordelen of deze camera zou voldoen voor U want tenslotte is het toch een persoonlijke keuze hé

Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

Comment

Originally posted by tfcw2000
                Nikon of Canon...waarom daar stoppen ??? Waarom ni Nikon of Canon of Sigma of Pentax of Minolta of Sony of Fuji of .....('k zal er nog wel vergeten zijn zeker ???)
                @ tfcw2000 : Nu raad ik je toch wel aan om eens aandachtg uw eigen topic na te lezen :
                http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=36174

Natuurlijk is dat een goede camera voor je anders was je hem niet gaan kopen. Ik hoop voor je dat je weet wat je kocht. Ik bedoel hier helemaal niets mee. Deze camera is een goede camera en voor wie weet wat hij koopt. Dat is hier onze zorg : iemand zo goed mogelijk informeren dat hij weet wat hij koopt. Hem daarbij helpen. Het is niet onze keuze maar zijn keuze. Wat kan het ons schelen wat vervolgens wordt gekocht, mij in elk elk geval niets !
                Ik zou het wel erg vinden dat iemand door mijn advies een verkeerde camera zou hebben gekocht !

Je zegt daar dat je hem net hebt gehaald. In uw euforie omdat je een nieuwe camera hebt kan ik nog in komen. Maar denk je nu echt dat je op zo'n korte tijd kan weten dat het inderdaad "jouw" camera is ? Een hele snelle zijt gij "na reeds zo'n 100 quick and dirty fotootjes" gemaakt te hebben. Denk je nu echt dat je ons overtuigd dat het inderdaad een goede camera is, op jouw wel erg korte kennismakingsperiode door wat snapshots te hebben gemaakt ? Ik herinner mij hier zo nog ene . Lees wat je schrijft nog eens aandachtig. Je lens zal vast wel goed zijn, en ik geloof dat u ook nog dat geen enkele andere lens van 100 euro het beter doet. Maar voor ik die koop zal er toch nog wel wat water naar de zee gaan.
                Zo doet geen enkel ander toestel voor dat geld beter dan mijn "trusje", dat ik overigens gratis heb gekregen. Nogmaals merci Koen, heb daar al véél plezier mee gehad !
                Denk je nu echt dat wij aan uw mening iets hebben ? Moet ik met iemand een dag op stap gaan, die zijn camera een paar uurtje in bezit heeft en hem nog zelf moet leren kennen ?
                Wel erg snel je conclusie :"Een aanrader voor de beginnende fotograaf die een DSLR wil!" Weet jij dan dat die beginnende fotograaf heeft wat hij wil ? Weet je wat zijn plannen zijn ?

En dan vervolgens zo'n mond open zetten? Mag er dan elders, zoals hier niet meer gediscusieerd worden misschien ? Aan de hand van die discussies heb ik al veel opgestoken ! Ik wist daar iedere keer mijn deel wel uit te nemen en na te trekken. Hopelijk ben jij ook zo slim geweest ?
                Kijk eens naar de oorspronkelijke vraag van nonkelwim : hij twijfelt tussen canon en nikon. Deed ik zelf ook, het is nu eenmaal een moeilijke beslissing. Er zijn hier leden, die elk op hun manier, aan hand van een discussie proberen Nonkelwim te helpen, de nodige elementen aan te brengen. Op die manier zijn er hier al veel geholpen !! We hoeven met elkaar niet akkoord te gaan, ik niet met u en gij niet met mij. En het mag best plezant blijven.

Waar zit uw objectieve informatie ? Wat draagt uw tussenkomst bij aan dit forum ? Een plezante noot ? Ik denk niet dat nonkelwim aan dat soort van tussenkomsten veel heeft.
                Op mijn beurt zeg ik tegen u jong jong....ga als je niets anders interessants of grappigs weet te zeggen ga wat foto's maken met je nieuwe camera en heb daarmee veel plezier. En wees gerust ik bekijk het in de "huidige proporties"

Comment

Je hebt 100% gelijk Sonyke. En nog meer dan 100% met deze statement.

Dat is hier onze zorg : iemand zo goed mogelijk informeren dat hij weet wat hij koopt. Hem daarbij helpen. Het is niet onze keuze maar zijn keuze. Wat kan het ons schelen wat vervolgens wordt gekocht, mij in elk elk geval niets !
                  Ik zou het wel erg vinden dat iemand door mijn advies een verkeerde camera zou hebben gekocht !

Comment

Originally posted by Kevlar

Eerst en vooral wie koopt er nu een camera met het gedacht die gaat kapot. Als je dat denkt koop die dan maar zeker niet zou ik zeggen.
                    Ik, en wel omdezelfde reden dat ik met Toyota rijd (5 jaar garantie)Sommige mensen kiezen liever voor wat meer zekerheid.

Je argument houdt dan ook helemaal geen steek.Als iedereen op voorhand wist welke defekten ze gingen hebben was het makkelijk.Dat is het nu net.Je weet dat nooit.Als je jouw lijn doortrekt heb je geen naservice meer nodig.

Dus sommigen kiezen voor de zekerheid van een goede naservice...in de hoop hem nooit nodig te hebben.Vind je erg vreemd zeker?

Dat jij daar geen behoefte aan hebt kan ik best begrijpen.Dat is een keuze die jij voor jezelf maakt.Heb dan ook wat begrip voor anderen die zo'n argument wel laten meespelen in hun aankoopbeslissing.

Danny's Photosite

Comment

Originally posted by roadrunner
                      Ik, en wel omdezelfde reden dat ik met Toyota rijd (5 jaar garantie)Sommige mensen kiezen liever voor wat meer zekerheid.

Je argument houdt dan ook helemaal geen steek.Als iedereen op voorhand wist welke defekten ze gingen hebben was het makkelijk.Dat is het nu net.Je weet dat nooit.Als je jouw lijn doortrekt heb je geen naservice meer nodig.

Dus sommigen kiezen voor de zekerheid van een goede naservice...in de hoop hem nooit nodig te hebben.Vind je erg vreemd zeker?

Dat jij daar geen behoefte aan hebt kan ik best begrijpen.Dat is een keuze die jij voor jezelf maakt.Heb dan ook wat begrip voor anderen die zo'n argument wel laten meespelen in hun aankoopbeslissing.
                      Maar ik heb daar begrip voor RR maar dat is een subjectief gevoelsmatig iets niet een echt argument als je dit relativeert. Je spreekt over een kleine fractie van de tijd dat je je camera hebt(of je moet veel pech hebben natuurlijk maar daar kan je toch nooit van uitgaan he en in dat geval ben je toch nooit tevreden Nikon of Canon maakt niet uit). Gevoelsmatig kan dit een voorkeur voor een merk geven maar een echt argument is dat niet. Komt er nog bij dat je geen enkele zekerheid hebt dat de service van Nikon beter is dan die van Canon. Sommigen zijn bij beide merken ontevreden en sommige tevreden over de service. Het hangt dus veel meer af van het probleem dan van het service niveau. Service van Canon is wel in NL en zou dus wat langer in transport kunnen zijn maar kom zeg das toch geen reden he.

En waarom houdt mijn argument geen steek? Dat ik de periode van een defect relativeer tot een fractie van de tijd dat je jouw camera hebt?
                      Ik koop geen camera van een ander merk dat minder aan mijn behoeftes voldoet omdat hij eventueel wel eens stuk zou gaan en eventueel de service voor het andere merk sneller zou kunnen zijn. Sorry je hebt gelijk pech kan iedereen hebben maar je spreekt hier in beide gevallen over kwaliteits merken geen brol. Dus over de levensduur van mijn camera (ik hoop zelf minimaal 5 jaar) zal dat pechgedeelte (als ik dat heb ik hoop van niet)verwaarloosbaar zijn. Een camera die niet voldoet aan mijn behoeftes is een frustratie die je elke dag zal hebben. Mijn keuze is dan snel gemaakt hoor.

Maar als jij gevoelmatig gelukkiger bent met het merk dat volgens jou de betere service levert dan moet je die camera kopen.

Comment

Gezellige topic hier
                        Ik ga geen uitspraken doen omtrent wat nu beter of slechter is, voor mij telt het resultaat en niet het toestel.

Dit gezegd zijnde wil ik dit toch even met jullie delen ivm de service van nikon.

Ongeveer een week of 6 geleden kocht ik een D100 in Duitsland. Het toestel werkte goed tot ik het testte met batterypack. Wat bleek, met de gewone nikon batterij werkte alles perfect, met gewone AA batterijen kon ik de volle 1 foto maken, dan waren de batterijen volgens het toestel plat.
                        Ik terug naar Duitsland naar de winkel na een telefoontje, dadelijk van nikon een nieuwe batterypack gekregen. Dit bleek een paar dagen te werken, tot hetzelfde probleem opdook.
                        Weer terug naar Duitsland, nu moest de D100 binnen. Spijtig genoeg kon ik geen nieuwe krijgen want de leverancier had geen D100 op voorraad.
                        Gevolg ik ben nog aan het wachten op mijn D100. Nu eerlijk gezegd kan ik niet klagen over de service van nikon, ze probeerden alles zo snel mogelijk op te lossen, maar uiteindelijk zit je toch zonder toestel.
                        Conclusie, service is relatief, wees blij als je hem niet nodig hebt.
                        Het is mischien wat off topic maar ik wou ook de kant eens laten horen van iemand die beroep moet doen op service.
                        Dus mensen, geen ruzie maken, wees blij dat je een toestel hebt dat goed werkt.

Comment

Originally posted by Kevlar
                          En waarom houdt mijn argument geen steek? Dat ik de periode van een defect relativeer tot een fractie van de tijd dat je jouw camera hebt?
                          6 weken herstelling, testen bij afhalen werkt. 2 dagen later als je hem gebruikt op een huwelijksreportage van je schoonbroer: defect

dit is hetzelfde jaar 6x gebeurd terwijl canon me in de kou liet staan. 6 weken MAAL 6 keer is 9 maand, met de paar weken tussenin dat de camera niet gebruikt werd, had ik meer dan 10 maanden geen bedrijfszekere camera (plus 4 maal een huwelijk waar binnen het uur de camera forfait gaf .. dan sta je daar schoon)
                          uiteindelijk maar een reservecamera van een ander merk gekocht (ge kunt u niet belachelijk blijven maken)

de camera was dus circa 20% van haar levensduur onbeschikbaar.. zou jij een wagen kopen die zoveel naar de garage moet ?

ok, van alle canon Camera's was dit de enige die ooit problemen had .. maar als je zoiets voor hebt, dan verwacht je toch dat de dienst na verkoop je au serieux neemt VOOR je een advokaat inschakelt ? uiteindelijk is mijn camera omgeruild en heb ik nooit meer een probleem gehad (nu ja.. ik heb alles enkele maanden later verkocht omdat ik er toch een flinke kater aan overgehouden had en het beu was.)

Voor dit voorval vond ik service onbelangrijk. NU is dit het eerste waar ik naar kijk.

Maar ik geef toe, Canon innovert het meest, Nikon zal iets dat stabiel is langer blijven gebruiken. Audi had vroeger ook alle 3 jaar een niew model in tegenstelling tot Mercedes. Beiden waren goede wagens. Met een Mercedes kon je na 3 jaar nog rijden zonder dat iedereen vertelde dat je een verouderd model had.

En om de vergelijking met wagens door te trekken.. Hoe graag ik ook de Chrysler Wrangler zie, ik weet dat ik die niet kan veroorloven aan wisselstukken, dus koop ik die niet, en dus koop ik een Japanner met bewezen lage gebruikskosten. (ook al ben ik heimelijk verliefd op die Wrangler)

Comment

Originally posted by TrustNoOne

Conclusie, service is relatief, wees blij als je hem niet nodig hebt.
                            Het is mischien wat off topic maar ik wou ook de kant eens laten horen van iemand die beroep moet doen op service.
                            Dus mensen, geen ruzie maken, wees blij dat je een toestel hebt dat goed werkt.
                            Dat zijn we hoor TrustNoOne. En we hopen allemaal dat het zo blijft.
                            Ik hoop ook voor jou dat je snel je toestel terug hebt want als ie in service is is het altijd kl*te.

Veel geluk en nog heel veel plezier met je nieuwe camera. Maar dat zal wel

Comment

Originally posted by Visio
                              6 weken herstelling, testen bij afhalen werkt. 2 dagen later als je hem gebruikt op een huwelijksreportage van je schoonbroer: defect

dit is hetzelfde jaar 6x gebeurd terwijl canon me in de kou liet staan. 6 weken MAAL 6 keer is 9 maand, met de paar weken tussenin dat de camera niet gebruikt werd, had ik meer dan 10 maanden geen bedrijfszekere camera (plus 4 maal een huwelijk waar binnen het uur de camera forfait gaf .. dan sta je daar schoon)
                              uiteindelijk maar een reservecamera van een ander merk gekocht (ge kunt u niet belachelijk blijven maken)

de camera was dus circa 20% van haar levensduur onbeschikbaar.. zou jij een wagen kopen die zoveel naar de garage moet ?

ok, van alle canon Camera's was dit de enige die ooit problemen had .. maar als je zoiets voor hebt, dan verwacht je toch dat de dienst na verkoop je au serieux neemt VOOR je een advokaat inschakelt ? uiteindelijk is mijn camera omgeruild en heb ik nooit meer een probleem gehad (nu ja.. ik heb alles enkele maanden later verkocht omdat ik er toch een flinke kater aan overgehouden had en het beu was.)

Voor dit voorval vond ik service onbelangrijk. NU is dit het eerste waar ik naar kijk.

Maar ik geef toe, Canon innovert het meest, Nikon zal iets dat stabiel is langer blijven gebruiken. Audi had vroeger ook alle 3 jaar een niew model in tegenstelling tot Mercedes. Beiden waren goede wagens. Met een Mercedes kon je na 3 jaar nog rijden zonder dat iedereen vertelde dat je een verouderd model had.

En om de vergelijking met wagens door te trekken.. Hoe graag ik ook de Chrysler Wrangler zie, ik weet dat ik die niet kan veroorloven aan wisselstukken, dus koop ik die niet, en dus koop ik een Japanner met bewezen lage gebruikskosten. (ook al ben ik heimelijk verliefd op die Wrangler)
                              Wel visio das dikke pech hebben en die pech dat je 6x een reparatie nodig had dat kon je evengoed met een Nikon voor gehad hebben. En als je camera 6x binnen moet voor herstelling dan ben je niet tevreden maakt niet uit welk merk ie is. Dat is dus geen algemeen argument om een merk niet te kopen. Dat jij daarom zegt geen Canon meer dat begrijp ik perfect maar dat is geen algemeen argument maar een subjectief iets. En in jou geval zou ik juist hetzelfde doen hoor. Dat merk kwam er bij mij ook niet meer binnen. Maar pech kan iedereen hebben en dat is niet merkafhankelijk (wel relatief wel maar in beide gevallen zijn het hier kwaliteitsmerken dus irrelevant). En natuurlijk wil ik geen product kopen dat 20% van zijn levenstijd in reparatie staat maar dat kan met elk produkt gebeuren. Das pech hebben zolang je aan bepaalde kwalitietseisen voldoet. En je zegt het zelf je hebt het 1 keer voorgehad met een Canon. Pech dus het had evengoed een Nikon kunnen zijn. En als dat voor jou een reden is om een camera te kopen die minder aan je behoeftes voldoet je doet maar (ik zeg hier nu niet dat dit het geval is he) maar weet wel dat je dan met zo een camera vastzit 100% van de tijd en das nog veel erger dan 20%.

En pas maar op met je Japanner dat je geen wisselstukken nodig hebt die niet op stock zijn he want dat duurt bij hen dan ook eeuwig. Maar ook dat is dan pech hebben en dat kan gebeuren. En voor die vergelijking met mercedes zijn ze bij mercedes precies al wat verder dan Nikon he want zij doen nu ook al regematiger dan vroeger een update van hun wagens en dat is allemaal ten goede van ons de consument. En die 3 jaar oude mercedes was nog altijd een 3 jaar oude mercedes en het was enkel de naam die de mensen deze auto nog deed kopen want eigenlijk konden ze vaak niet meer mee met de concurrentie maar tja het was een mercedes he. Spijtig voor nikon is natuurlijk dat Canon een evengoede naam is als Nikon.

Comment

[QUOTE] Originally posted by Sonyke
                                Originally posted by tfcw2000
                                @ tfcw2000 : Nu raad ik je toch wel aan om eens aandachtg uw eigen topic na te lezen :
                                http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=36174

Heb ik gedaan....ik heb hem zelf geschreven...remember ?

Natuurlijk is dat een goede camera voor je anders was je hem niet gaan kopen. Ik hoop voor je dat je weet wat je kocht. Ik bedoel hier helemaal niets mee. Deze camera is een goede camera en voor wie weet wat hij koopt.
                                Ik heb maar 3 maand getwijfeld, gelezen EN hem ongeveer 2 dagen van een collega mogen uitproberen.....mja...ik denk wel dat ik wist wat ik kocht.

Dat is hier onze zorg : iemand zo goed mogelijk informeren dat hij weet wat hij koopt. Hem daarbij helpen. Het is niet onze keuze maar zijn keuze. Wat kan het ons schelen wat vervolgens wordt gekocht, mij in elk elk geval niets !

Je zegt daar dat je hem net hebt gehaald. In uw euforie omdat je een nieuwe camera hebt kan ik nog in komen. Maar denk je nu echt dat je op zo'n korte tijd kan weten dat het inderdaad "jouw" camera is ? Een hele snelle zijt gij "na reeds zo'n 100 quick and dirty fotootjes" gemaakt te hebben.
                                Niet iedereen is zo traag van begrip als gij hé

Denk je nu echt dat je ons overtuigd dat het inderdaad een goede camera is, op jouw wel erg korte kennismakingsperiode door wat snapshots te hebben gemaakt ?
                                Ik doe zelfs de minste moeite nog niet om U te overtuigen...waar haalt ge het toch ??? Ik heb gewoon mijn bevindingen geschreven , das al. En ik heb wel degelijk al de EOS300,ELAN7, PRO 90IS en de D30 gehad van Canon, dus kan ik ZONDER twijfel zeggen dat Canon mij ligt. Nog uw mening, nog uw ervaring hebben daar de minste invloed op.

Ik herinner mij hier zo nog ene . Lees wat je schrijft nog eens aandachtig. Je lens zal vast wel goed zijn, en ik geloof dat u ook nog dat geen enkele andere lens van 100 euro het beter doet. Maar voor ik die koop zal er toch nog wel wat water naar de zee gaan.
                                Euhm ? Heb ik gezegd dat jij die lens moet kopen....mhm didn't think so
                                Sommige breken die lens af tot op de grond. Ik wou alleen maar duidelijk maken dat : voor het geld deze lens kost , je eigenlijk al een redelijk objectief hebt om mee te beginnen. Je kan dan later nog investeren in beter glas.

Zo doet geen enkel ander toestel voor dat geld beter dan mijn "trusje", dat ik overigens gratis heb gekregen. Nogmaals merci Koen, heb daar al véél plezier mee gehad !
                                Allé 'k ben blij dat ge nog plezier kunt hebben....'k begon al te twijfelen !

Denk je nu echt dat wij aan uw mening iets hebben ? Moet ik met iemand een dag op stap gaan, die zijn camera een paar uurtje in bezit heeft en hem nog zelf moet leren kennen ?
                                Yep, aan uw mening hebben we zeker iets.... !
                                Met mij op stap gaan ? Waarom zou je dat doen ? Heb ik niet voorgesteld dacht ik. Als je je werkelijk steendood verveeld, speel dan een geschelschapsspelleke....'Mens erger je niet' bv
                                Mijn camera nog leren kennen ???
                                Dus na een reeks Canons gehad te hebben waaronder 3 SLR's, zou ik er nog weken over doen om deze te kennen ??? Da zou wel heel erg zijn!

Wel erg snel je conclusie :"Een aanrader voor de beginnende fotograaf die een DSLR wil!" Weet jij dan dat die beginnende fotograaf heeft wat hij wil ? Weet je wat zijn plannen zijn ?
                                Neen, maar jij ook niet. Ik deel gewoon de mening van duizenden andere, maar ja, JIJ zal het natuurlijk wel aan het rechte eind hebben hé

En dan vervolgens zo'n mond open zetten? Mag er dan elders, zoals hier niet meer gediscusieerd worden misschien ? Aan de hand van die discussies heb ik al veel opgestoken ! Ik wist daar iedere keer mijn deel wel uit te nemen en na te trekken. Hopelijk ben jij ook zo slim geweest ?
                                Over 'mond open zetten' gesproken : wie zet er hier zijn mond open tegen iemand die hij niet kent ? (****...dat doe ik nu ook natuurlijk ik begin uw slechte gewoontes al over te nemen sé)

Kijk eens naar de oorspronkelijke vraag van nonkelwim : hij twijfelt tussen canon en nikon. Deed ik zelf ook, het is nu eenmaal een moeilijke beslissing. Er zijn hier leden, die elk op hun manier, aan hand van een discussie proberen Nonkelwim te helpen, de nodige elementen aan te brengen. Op die manier zijn er hier al veel geholpen !! We hoeven met elkaar niet akkoord te gaan, ik niet met u en gij niet met mij. En het mag best plezant blijven.
                                Het mag best plezant blijven ? Vandaar uwen post...ah ja nu snap ik het..

Waar zit uw objectieve informatie ? Wat draagt uw tussenkomst bij aan dit forum ? Een plezante noot ? Ik denk niet dat nonkelwim aan dat soort van tussenkomsten veel heeft.
                                Op mijn beurt zeg ik tegen u jong jong....ga als je niets anders interessants of grappigs weet te zeggen ga wat foto's maken met je nieuwe camera en heb daarmee veel plezier. En wees gerust ik bekijk het in de "huidige proporties"
                                Objectieve informatie ? Ik pikte gewoon in op de posts die aan het vechten waren ts Canon en Nikon, das al. En jij komt altijd met objectieve statements af zeker ? Mhmh...

En zijt gij altijd zo vriendelijk tegen nieuwe leden ? Is het uw gewoonte om nieuwe leden weg te jagen misschien ? Goe bezig jong ! Moogt ge trots op zijn.

Maar allé voor mij is deze discussie afgelopen. Ik heb geen zin om in oorlog te gaan in tegenstelling tot U.

Prettige Feestdagen hé Sonyke !

Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

Comment

Working...
                                X