Originally posted by Visio
als je ook enige dienst na verkoop wenst, en bij eventueel probleem niet maanden in de kou staat, dan is Canon geen alternatief
wil je iets van een merk dat alle 6 maand een vernieuwde versie van haar DSLR uitbrengt, dan moet je er wel zijn.
Ik heb gekozen voor stabiliteit en zekerheid (en vooral voor de lenzen die beschikbaar zijn. bij mij als ex Canonian was het antwoord op de vragen: NIKON
Bij Nikon is bv. het reinigen van de CCD gratis bij de importeur. Je kan er ook gratis lenzen lenen ter test (vb: rustig een heel weekeinde testen)
Canon heeft ook een schitterende reeks lenzen, maar voor wat ik wilde was het gamma van Nikon net iets dichter bij mijn budget en wensen dan Canon. Mijn negatieve ervaringen in het verleden met hun dienst naverkoop deden voor mij de balans snel overslaan. in de winkel de D100 in de handen genomen, en ik was letterlijk verkocht.
Ter info, vandaag Bij Grobet in Hasselt: D100 + Sigma 18-50 voor 1799 euro. De D100 zonder lenzen voor 1669 euro. en in stock (prijzen incl. BTW)
Wat Canon betreft zal er wel een enthousiasteling van de canonias je de 10D of D300 aanprijzen zeker?
als je ook enige dienst na verkoop wenst, en bij eventueel probleem niet maanden in de kou staat, dan is Canon geen alternatief
wil je iets van een merk dat alle 6 maand een vernieuwde versie van haar DSLR uitbrengt, dan moet je er wel zijn.
Ik heb gekozen voor stabiliteit en zekerheid (en vooral voor de lenzen die beschikbaar zijn. bij mij als ex Canonian was het antwoord op de vragen: NIKON
Bij Nikon is bv. het reinigen van de CCD gratis bij de importeur. Je kan er ook gratis lenzen lenen ter test (vb: rustig een heel weekeinde testen)
Canon heeft ook een schitterende reeks lenzen, maar voor wat ik wilde was het gamma van Nikon net iets dichter bij mijn budget en wensen dan Canon. Mijn negatieve ervaringen in het verleden met hun dienst naverkoop deden voor mij de balans snel overslaan. in de winkel de D100 in de handen genomen, en ik was letterlijk verkocht.
Ter info, vandaag Bij Grobet in Hasselt: D100 + Sigma 18-50 voor 1799 euro. De D100 zonder lenzen voor 1669 euro. en in stock (prijzen incl. BTW)
Wat Canon betreft zal er wel een enthousiasteling van de canonias je de 10D of D300 aanprijzen zeker?
Pfff... ik dacht eerst niet te reageren op de bijzonder tendentieuze reply van Visio, maar het wordt sterker dan mezelf
De vraagstelling zal natuurlijk altijd dergelijke discussie oproepen. Denk je dat er hier iemand gaat roepen dat zijn pas gekochte spul van minimaal €1000 een miskoop is?
Nonkelwim vraagt een advies over de 300D, wees dan zo eerlijk om de D100 tegenover de 10D te zetten.
De service-afdeling van Canon staat onder druk door de enorme verkoopssuccessen van o.a. de 10D maar ook de digitale compacten.
Als de onderdelen in stock zijn, ben je binnen redelijke termijn geholpen, anders heb je minder geluk. Canon is in ieder geval op de hoogte van dit prangende probleem.
Iedere 6 maand een vernieuwde versie? Of blijven stilstaan? Is het niet dankzij de concurrentie dat er zoveel beweging in de digitale fotografie gekomen is? Waren in dit eigenste forum de Nikon-adepten niet aan het roepen naar een opvolger van de D100?
Verder hebben we het natuurlijk over de steeds terugkomende larie rond de lenzen. Zijn er dan geen problemen met Nikonlenzen? Heeft er iemand interesse in een lens van 25 jaar oud? Oh, ja: die raken natuurlijk niet versleten.
Fijn te horen dat je zelf een keuze hebt gemaakt aan de hand van de beschikbare lenzen. Terwijl er voor de beide merken een dermate grote keuze is dat je tenminste daarvoor al geen keuzes moet maken.
Ik hoop dat jou idee over Canon nauwkeuriger is dan jou kennis over Hasseltse fotozaken.
De keuze van een fototoestel is iets persoonlijk. Net zoals een auto kopen: BMW of Mercedes? Toyota of Mazda?
Ze doen allemaal in die klasse perfect hun job. Geen enkele fotograaf kan een foto uit een Nikon of Canon herkennen.
Ik hoop dat dit forum zich niet gaat verlagen aan Nikon-Canon discussies.
Comment