Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel MP moet een camera volgens jou minimaal hebben??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoeveel MP moet een camera volgens jou minimaal hebben??

    ......
    Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:13.

    Comment


    • #17
      Re: Hoeveel MP moet een spiegelreflexcamera volgens jou minimaal hebben??

      Oorspronkelijk geplaatst door jordykroon Bekijk bericht
      Hallo allemaal..!!

      Was benieuwd hoeveel megapixels een camera volgens jullie minimaal moet hebben om een goede kwaliteit foto te maken.
      Ik heb aan 6 genoeg, maar jij moet er minimaal 40 hebben.

      Een beetje fatsoenlijke lens helpt ook......wie een Tamron 18-200 gebruikt hoeft zich over megapixels absoluut geen zorgen te maken....
      Last edited by Keeskanon; 9 januari 2011, 17:33.

      Comment


      • #18
        Re: Hoeveel MP moet een spiegelreflexcamera volgens jou minimaal hebben??

        Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
        Ik heb aan 6 genoeg, maar jij moet er minimaal 40 hebben.
        Waarom denk je dat?
        Zijn er dingen die jij kunt en die hij niet kan leren?

        Comment


        • #19
          Re: Hoeveel MP moet een spiegelreflexcamera volgens jou minimaal hebben??

          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          Ik heb aan 6 genoeg, maar jij moet er minimaal 40 hebben.

          Een beetje fatsoenlijke lens helpt ook......wie een Tamron 18-200 gebruikt hoeft zich over megapixels absoluut geen zorgen te maken....
          Ja en jij moet eens een keer leren normaal antwoord te geven!!
          Jij bent vroeger ook onderaan begonnen of ben jij altijd al zo'n wonderkind geweest???
          || Canon EOS 60D || Canon 50mm f1.8 || Sigma 18-200mm ||

          Comment


          • #20
            Re: Hoeveel MP moet een spiegelreflexcamera volgens jou minimaal hebben??

            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Waarom denk je dat?
            Zijn er dingen die jij kunt en die hij niet kan leren?
            Dank!!
            || Canon EOS 60D || Canon 50mm f1.8 || Sigma 18-200mm ||

            Comment


            • #21
              Re: Hoeveel MP moet een camera volgens jou minimaal hebben??

              Jongens jongens....rustig

              Kees geeft het antwoord dat ik zo ongeveer ook in het hoofd had zitten (ik heb hem enkel iets bondiger gehouden bij de eerste post )

              Jordy....je testomgeving...buiten is veelal de slechtste testomgeving die je kan hebben (veranderend licht oa)...
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #22
                Re: Hoeveel MP moet een camera volgens jou minimaal hebben??

                Moet hier al jaren op boxen met mijn amper 6MP tegen al die grote kanonnen

                Enkel bij zwaar croppen mis ik de extra pixels, maar eigenlijk mis ik dan meer een goeie telelens. Alsook het feit dat afprinten groter dan A4 fijner is met meer MP's, maar ik roei met de riemen die ik heb.
                Al doende leert men...

                Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: Hoeveel MP moet een spiegelreflexcamera volgens jou minimaal hebben??

                  Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Waarom denk je dat?
                  Zijn er dingen die jij kunt en die hij niet kan leren?
                  Ik houd er geen illusies op na over pixels.

                  Hij wel.

                  Het gaat dus over emoties en als dat gevoed kan worden met pixels, dan moet dat maar.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoeveel MP moet een spiegelreflexcamera volgens jou minimaal hebben??

                    Oorspronkelijk geplaatst door jordykroon Bekijk bericht
                    Ja en jij moet eens een keer leren normaal antwoord te geven!!
                    Jij bent vroeger ook onderaan begonnen of ben jij altijd al zo'n wonderkind geweest???

                    Toen de camera's nog 1,2 MP hadden , toen deden de pixels er nog iets toe.
                    Ik kan er geen hout van, maar ik weet dat de pixels geen ene mallemoer meer uitmaken...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoeveel MP moet een spiegelreflexcamera volgens jou minimaal hebben??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                      Ik houd er geen illusies op na over pixels.

                      Hij wel.

                      Het gaat dus over emoties en als dat gevoed kan worden met pixels, dan moet dat maar.
                      Gast! Kan ik alles weten.. Doe ff lekker een partij normaal....
                      Je voelt je veelste goed voor deze wereld..!!!
                      || Canon EOS 60D || Canon 50mm f1.8 || Sigma 18-200mm ||

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hoeveel MP moet een spiegelreflexcamera volgens jou minimaal hebben??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                        Toen de camera's nog 1,2 MP hadden , toen deden de pixels er nog iets toe.
                        Ik kan er geen hout van, maar ik weet dat de pixels geen ene mallemoer meer uitmaken...
                        Goed dat je dat weer man... Ik weet dat nu ook maar begrijp je nou dat je dat ook gewoon normaal uit kan leggen of begrijp jij dat soms niet????
                        || Canon EOS 60D || Canon 50mm f1.8 || Sigma 18-200mm ||

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hoeveel MP moet een camera volgens jou minimaal hebben??

                          Voor het maken van normale afdrukken is een max. van 300 dpi (dots of pixels per inch) meer dan voldoende (voor hele grote afdrukken A3 en groter, is minder zelfs beter), dus:

                          Cameraresolutie (pixels) / Afdrukgrootte printer (300 dpi)
                          640 x 480 / 5.42 cm x 4.06 cm
                          800 x 600 / 6.77 cm x 5.08 cm
                          1024 x 768 / 8.67 cm x 6.5 cm
                          1280 x 960 (1.3 megapixel) / 10.84 cm x 8.13 cm
                          1600 x 1200 (2.1 megapixel) / 13.55 cm x 10.16 cm
                          1800 x 1200 (2.3 megapixel) / 15.24 cm x 10.16 cm
                          2048 x 1536 (3 megapixel) / 17.34 cm x 13 cm
                          2400 x 1600 (4 megapixel) / 20.32 cm x 13.55 cm

                          Dus een camera van 10-12 MP is dus voor de meesten ruim voldoende (of je moet extreem croppen of uitvergroten voor billboards te vullen)

                          Daarnaast: meer pixels op de CCD/CMOS is niet altijd voordelig voor S/N
                          dslr4dummies

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hoeveel MP moet een camera volgens jou minimaal hebben??

                            -verschil tussen 10 en 14mp is normaal beperkt, 14mp zal iets meer detail geven op 100% view op a4 en a3 print zullen de verschillen eerder beperkt zijn

                            -de a330 gebruikt CCD sensor en de a33 een CMOS sensor, normaliter zou de a330 op lage ISO betere kwaliteit leveren, maar de a33 beschikt over sublieme CMOS sensor.

                            -weet niet welke RAW-converter je gebruikt hebt, maar RAW-converters kunnen zonder bijsturing nogal een verschil geven wat contrast en kleurechtheid betreft afhankelijk van het gebruikte toestel. Dit kan de indruk wekken dat een beeld minder scherp is.

                            -gebruikte AA-filter (antia aliasing) bepaalt ook hoeveel er moet bijgestuurd worden tijdens RAW-convertie en is ook bepalend wat scherpte en detail weergave betreft. (zit boven op de sensor)

                            zonder voorbeeld is het een beetje raden wat het verschil precies bepaalt

                            10mp is normaal voldoende 14 a 16mp is beter, hoe meer mp's hoe beter de beeldkwaliteit en ook betere hoge ISO prestaties (bij zelfde afdruk grote).

                            bij aps toestellen zijn de objectieven meestal de beperkende factor, met uitzondering van top-objectieven zit de limiet rond 16mp.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hoeveel MP moet een camera volgens jou minimaal hebben??

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              1 10mp is normaal voldoende 14 a 16mp is beter, hoe meer mp's hoe beter de beeldkwaliteit en ook betere hoge ISO prestaties (bij zelfde afdruk grote).

                              2 bij aps toestellen zijn de objectieven meestal de beperkende factor, met uitzondering van top-objectieven zit de limiet rond 16mp.
                              1 de realiteit is dat pixeldichtheid en de signaal/ruis ratio niet hand in hand gaan.

                              2 er is niets mis met een oplossend vermogen dat groter is dan dat van de lenzen. Het is onzin, maar op zich niet verkeerd . De max verstrooiingscirkel van APS-C zal dan roet in het eten gooien bij vergrotingen. Iets dat geen enkele verkoper (hoe meer pixels hoe beter) je ooit zal vertellen.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hoeveel MP moet een camera volgens jou minimaal hebben??

                                Ik heb onlangs canvassen afgedrukt van 150cm op 100cm en die waren fantastisch! Zelfs met je neus erop zag je de kleinste details!
                                Dit met mijn S5pro (12mp) en de 50mm :-)
                                Nikon D7000 - Tokina 11-16 F2.8 - Nikon 50 F1.8 - Sigma 105 F2.8 - Nikon 300m F4 - Nikon SB600

                                Comment

                                Working...
                                X