Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk spiegelreflex aanschaffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk spiegelreflex aanschaffen?

Oorspronkelijk geplaatst door Nouchka Bekijk bericht
    Ik wil zeker niet groter dan A3 gaan afdrukken.
    Dus dan zijn die pixels misschien minder belangrijk.

Ze hebben me in de winkel verteld dat de D90 een goede body is om later goeie lenzen op te plaatsen.
    En dat het met een 550D iets moeilijker wordt, dat de body dit niet aankan om een "zware" lens op te plaatsen.
    Dan investeer ik inderdaad liever in een goede lens en iets minder in de body.

Ze bieden nu wel een pakket aan Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105 + originele Nikon tas voor 899€.
    Goede koop??
    ik weet niet waar je dat gezien hebt, maar ik vind het wel aan de prijs.
    Bij cameranu.nl en kameraexpress.nl zijn body en lens rond de 750 euro.
    Komt er natuurlijk wel nog een geheugenkaartje bij.
    ik weet niet of die nikontas naar je zin is.
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Koop gewoon die D90. Voor wat je er mee wil doen, biedt die meer dan genoeg mogelijkheden.
      https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Ze bieden nu wel een pakket aan Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105 + originele Nikon tas voor 899€.
        Goede koop??
        heel goede keus!
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

ik heb enkele weken geleden de overstap gemaakt van Sony (A450) naar de Nikon D90.
          ik heb er nog geen moment spijt van!!!
          Een super toestel is die D90!

Ik heb m bij Konijnenberg gekocht en heb me er de 18-105 bij gekocht. Eerst wilde ik de 18-55, maar op aanraden van de verkoper heb ik de 18-105 genomen. Was wel wat duurder, maar ik heb daar de twee lenzen uitgeprobeert op de D90 en heb toen maar besloten om de 18-105 te nemen.

Ik was net iets meer dan 800euro kwijt, wat ik voor deze camera niet overdreven veel vind.

mij aanraden : een D90 met de 18-105
          Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Laat alleen die Nikontas vallen...koop je liever een degelijke Lowepro .

@ Tiësto: veel plezier ermee . Persoonlijk was ik bij de Sony gebleven (recentere camera met een erg goede sensor) of had ik geüpgraded naar een A580...maar wie ben ik .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Laat alleen die Nikontas vallen...koop je liever een degelijke Lowepro .

@ Tiësto: veel plezier ermee . Persoonlijk was ik bij de Sony gebleven (recentere camera met een erg goede sensor) of had ik geüpgraded naar een A580...maar wie ben ik .
              De Sony was zeker niet slecht hoor, maar ik vond m qua bediening minder dan mijn vorige Sony (A200). Mn schoonbroer heeft al langer een D90 en die heb ik enkele keren "vastgehad". dat heeft vooral bij mij de knoop doorgehakt...

Een Nikon toestel voelt degelijker aan als een Sony (en in mijn ogen ook degelijker dan n Canon, en een Canon ligt me slechter in de hand, heb voor de 550D en de 60D gekeken)
              Heb ook gekeken naar de A33/A55 , prachtige toestellen, maar ook qua vasthouden voor mij "net niet"

De Toestellen die nu aan te raden zijn en vergelijkbaar met elkaar zijn voor mij toch de D90/A55/550D
              Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiësto(m) Bekijk bericht
                mij aanraden : een D90 met de 18-105
                De D90 heeft video opname. Ik veronderstel dat dit toch met geluid is!?
                Ik heb de sites al eens afgeschuimd en op Konijnenberg is het inderdaad al goedkoper maar op cameranu.nl is het maar 749€. Scheelt dus een pak!

Comment

................

Ze hebben me in de winkel verteld dat de D90 een goede body is om later goeie lenzen op te plaatsen.
                  En dat het met een 550D iets moeilijker wordt, dat de body dit niet aankan om een "zware" lens op te plaatsen.
                  en wie is ZE?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    en wie is ZE?
                    grt,bouk.
                    Bij Tuyttens in Brugge Hebben ze gelijk of niet?

Comment

Bij Tuyttens in Brugge Hebben ze gelijk of niet?
                      Ik ben zelf geen Canon gebruiker, misschien is de D90 een klasse hoger ( zoals ik al zei, ik weet niets over canon bodies ), maar dan nog vind ik de reactie van de winkelier "zever in pakjes".
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

De D90 heeft video opname. Ik veronderstel dat dit toch met geluid is!?
                        Ik heb de sites al eens afgeschuimd en op Konijnenberg is het inderdaad al goedkoper maar op cameranu.nl is het maar 749€. Scheelt dus een pak!
                        hij heeft idd de mogelijkheid om video's op te nemen, alleen zijn die "slechts" 720P en moet je met de hand gaan scherpstellen. Geluid neemt hij in mono op, Een mogelijkheid om er een andere microfoon op aan te sluiten is er niet.

Als fototoestel is de D90 nog steeds een topper, als videocamera zijn er toestellen de veel betere prestaties neerzetten (bvb D3100, 550D, ....)

Verschil tss Cameranu en Konijnenberg is blijkbaar wel erg groot.... Als dat was toen ik de mijne kocht dan kwam ie van bij cameranu, maar toen lagen de rijzen allemaal ongeveer t zelfde.

Comment

Dan nog één vraagje voor Tiësto. Vind je de Iso waarden van de D90 dan niet wat weinig (3200). Of is het toch een goed resultaat bij weinig licht.
                          Als je dan kijkt naar een Canon 550D heeft die het dubbel.

Comment

Dan nog één vraagje voor Tiësto. Vind je de Iso waarden van de D90 dan niet wat weinig (3200). Of is het toch een goed resultaat bij weinig licht.
                            Als je dan kijkt naar een Canon 550D heeft die het dubbel.
                            de capaciteit van de ISO waarden heeft alleen belang als die goed van kwaliteit zijn...
                            door de band, heb je slechts met een full frame camera aanvaardbare foto's wanneer je boven 3200 ISO trekt... Bij crop camera's krijg je bij 3200 ISO al veel ruis...

de D90 heeft trouwens ook nog zoiets als HI 1 (equivalent aan ISO 6400)
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

de hogere iso's vermijd ik nog steeds, da komt nog van bij mn eerste Sony A200.

Maar op ISO1600 vind ik m nog steeds erg goed meevallen.

Van fotografie zelf heb ik nog ni te veel kaas gevreten, (zie een topic over de nintendo in t beginnersfotopost hoekje), daarom begin ik volgende maandag een cursus fotografie, en daarin zal ik ook wel eens met hogere iso's moeten gaan werken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiësto(m) Bekijk bericht
                                daarom begin ik volgende maandag een cursus fotografie, en daarin zal ik ook wel eens met hogere iso's moeten gaan werken...
                                Tof!! Ik begin maandag ook een cursus fotografie Veel plezier!!

Alvast bedankt iedereen voor de info! Ik weet wat gedaan morgen...Camera shoppen

Comment

Working...
                                X