Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed alternatief voor klassieke Reflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

    [QUOTE]
    Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    Een EVF is wél klein...maar dat is een OVF ook. Het ging hier om inzoomen op...en in het gros van de gevallen zal een EVF daar te klein voor zijn (om nog iets van je compositie te kunnen zien). Bij een OVF Speelt dit niet (omdat je niet kan inzoomen). Klein is hier in relatie tot het liveview/grote schermpje achterop de camera. Wil je op een dergelijk detailniveau inzoomen, dan heb je je camera op statief, compositie van te voren bepaald en is liveview beter bruikbaar dan EVF (waar de liveview met een EVF systeem best eens beter zou kunnen werken, omdat deze hier op gebouwd is).
    Gaat hier niet om kleine of grote EVF.. bedoel hiermee het uiteindelijke zoeker beeld.. daar gaat het om. Kunt geen zoeker met LCD scherm vergelijken achteraan. Resolutie is nog niet optimaal maar zal snel veranderen.


    Dat kan als een nadeel gezien worden inderdaad...alhoewel ik denk dat weinig zich hier druk om zullen maken, klopt het wel.
    voordeel hier altijd.. zorgen over maken of niet



    Voor mij geen nadeel...is heel persoonlijk per persoon, maar ik heb liever een formaat D3 in de handen dan het formaat D7000...ondanks dat ik de 8fps lang niet altijd gebruik, zit de grip er wel bijna altijd op.
    Ieder zijn ding .. klopt.. vind het persoonlijker handiger afneembare grip , kunt dan kiezen voor lichtere camera als je op stap gaat. Voor mezelf ..liever lichtere camera



    En analoge fotografie is verdwenen? Daarnaast...nog steeds geen enkel steekhoudend argument gehoord van die grote OVF beperkingen, behalve de snelheid in fps...maar ik vraag me dan wel ergens af waar de grens dan nog zit tussen filmen en foto's maken. Dat EVF finders steeds beter worden geloof ik direct, dat ze in bepaalde segmenten het OVF systeem gaan vervangen...geloof ik 100%...maar dat je hiermee kan concluderen dat de OVF gaat verdwijnen? Nee, nogmaals...je hebt geen glazen bol, dus je kán die statement niet zomaar maken (en tegelijkertijd serieus genomen willen worden). Zolang er een markt voor is, zullen producenten het maken.
    Heb nooit beweerd dat analoge fotografie verdwenen is.
    Idd .. eerste camera's zullen instapmodellen zijn.. rest zal zeker volgen



    Same here...maar concentreer je dan meer op wat het EVF wél kan en niet op wat een OVF niet kan. Je voorkomt daarmee ook dat het een discussie van voor- en tegenstanders wordt, want net als Canon - Nikon discussies zullen die nooit iets productief opleveren. En die kleine zoeker was dus in vergelijk met het liveviewscherm, niet met OVF.
    gaat gewoon over alternatief Reflexcamera en is nu meer richting EVF gegaan.. alhoewel .. dankzij EVF is gh2 kleinere camera dan 550d .. prefereer EVF dan boven kijktunneltje. Maar GH2 is meer dan EVF alleen..reviews zijn al zeer positief


    Uiteraard, ik had 4 jaar terug al een zeer degelijke EVF in mijn fuji S9600 zitten...en ik ben er van overtuigd dat EVF het instapsegment van álle merken gaat overnemen...ik ben er enkel niet van overtuigd dat EVF (op korte termijn) OVF over de gehele range gaat vervangen...er zitten nog teveel beperkingen aan...op dit moment.
    EVF's nu heel pak beter dan b.v in de fuji S 9600..manueel scherpstellen op EVF zeker
    mogelijk
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #47
      Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

      Om verder in te gaan op de EVF, weer twee nieuwe Sony modellen SLT-A65 , SLT-A77 met elektronische VF.
      Dankzij de EVF hoge snelheden mogelijk die voorheen alleen maar voorbestemd waren aan Prof. DSLR (1D, D3..).
      En aansluitend op dit topic.. de Nex 7 = goed alternatief voor de klassieke reflex, waarschijnlijk beter beeldkwaliteit dan elke APS.
      Sony, Samsung en panasonic, geduchte concurrenten.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #48
        Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Om verder in te gaan op de EVF, weer twee nieuwe Sony modellen SLT-A65 , SLT-A77 met elektronische VF.
        Dankzij de EVF hoge snelheden mogelijk die voorheen alleen maar voorbestemd waren aan Prof. DSLR (1D, D3..).
        En aansluitend op dit topic.. de Nex 7 = goed alternatief voor de klassieke reflex, waarschijnlijk beter beeldkwaliteit dan elke APS.
        Sony, Samsung en panasonic, geduchte concurrenten.
        En waarom dit oude draadje bumpen als er op de eerste pagina reeds een topic is over de A77?

        Comment


        • #49
          Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          En waarom dit oude draadje bumpen als er op de eerste pagina reeds een topic is over de A77?
          Er is inderdaad een topic over de A77 , maar de T.S. wijst er terecht op dat de recent voorgestelde A77 hem gelijk geeft in de door hem vooropgestelde technische evolutie.
          Dat hier nog moet over ruzie gemaakt worden! Velen hier zijn oud genoeg om zich nog te herinneren dat de AF geďntroduceerd werd .Daar werd toen ook heibel over gemaakt.
          En de live view!! Hoe lang heeft dat gehakketak geduurd! In 2007 schreef ik er dit al over op D.preview. Veel van de argumenten tegen EVF zijn dezelfde als tegen live view, dat tegenwoordig op zowat elke DSLR zit .
          Argumenten,veelal van de pot gerukt, nu ook weer ,iemand stelt dat 20MP nodig is voor EVF. Als die persoon een A4 afdruk van een 2,4 MP foto vlak voor één oog houdt ( vergelijkbaar met het kijken in een grote oogzoeker ), en hij kan dan afzonderlijke pixels onderscheiden, mag hij op kosten van de medische faculteiten de hele wereld afreizen met zijn superogen.Er bestaan wel degelijk resolutienormen voor het menselijk oog , zij het niet in lines per mm, dat is moeilijk te doen omdat in de periferie de resolutie langzaam afneemt .Maar een simpele vuistregel is dat alles wat kleiner is dan een tiende mm niet veel hinder gaat opleveren.
          Iemand anders zegt dat camera's wegwerpproducten worden als ze worden uitgerust met EVF! Que? Electronica laat het vroeg of laat afweten dat weten we allemaal, maar dat geldt dan natuurlijk ook voor de electronische sensor die we toch allemaal in ons toestel hebben zitten !
          Iemand anders vindt het beeld van een EVF onbetrouwbaar!Hoe kom je erop?!Dat is als beginnen leuteren over privacy omdat er een camera geplaatst is aan een gevaarlijk kruispunt : benevens de kwestie omdat er andere redenen zijn dat je het niet wil.

          Nee het is triest , het extreme conservatisme bij het gros van de fotografen

          Het was ook hetzelfde geëmmer toen video capability opdook bij DSLR's
          Sorry kan het effe niet laten , hier pas ik de naysayers een kleedje aan. :


          walter
          Last edited by Phororhacos; 5 september 2011, 21:18.
          D850

          Comment


          • #50
            Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

            U verwart OVF en EVF.
            Voor de rest zal het me een rotzorg zijn.

            Comment


            • #51
              Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex



              Nog maar eens een signaal dat klassieke spiegelreflex zoals we nu kennen geschiedenis aan het worden is.
              Maar een kwestie van tijd eer Nikon en Canon spiegelvrije Camera's zal ontwerpen.
              Nogmaals Sony , Panasonic , Samsung geduchte Concurrenten.
              Electronica vooruitgang niet te stoppen.

              Zodra camera's met spiegel, pentaprisma en matglas eruit, zal oude achterhaalde techniek volledig verdwijnen en komt ni meer terug. Dateert nog uit een tijd toen het niet anders kon.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #52
                Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                Wat een discussie. Is het zo belangrijk om gelijk te hebben, of dit te krijgen? Zelf ben Ik
                van niets zeker behalve van de onzekerheid en dat ik ooit ook zelf vervangen zal worden.
                Al de rest wacht ik met een glimlach af.

                Comment


                • #53
                  Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dréten
                  vraag blijft dus: wanneer komt dergelijke EVF met zo'n hoge resolutie op de markt?
                  NEX-7, SLT-A77, SLT-A65 and the optionele EVF voor de NEX-5N
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #54
                    Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                    Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
                    Voor een fatsoenlijke reflex is er voor de amateur geen alternatief.

                    Ik vrees dat dat altijd zo zal blijven.

                    Toen de digitale fotografie eraan kwam waren er ook zogenaamde visionairs die meenden te stellen dat de reflex ten dode opgeschreven was.
                    Niets is minder waar, achteraf beschouwd.
                    Ondertussen enkele Camera's erbij, Pana G3, Olymp. Ep3, Nex 5N , Nex 7, Sams. nx 200
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #55
                      Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                      Mechanica is duur om te produceren en zwaarder. Electronica kan voor enkele centen geproduceerd worden en kan automatisch geassembleerd worden terwijl de mechanica met de hand moet ingebouwd worden. Kortom megawinsten voor de producenten en de consument krijgt een wegwerpprodukt in de hand gestopt. De merchandising zorgt er wel voor dat deze laatste het gevoel heeft iets superieurs in handen te hebben.
                      Goedkoop zou ik niet zeggen , de olympus xz1 heeft een opticionele zoeker, die je er kan bij kopen , maar kost rond de 250 euro en de camera kost maar 309 is toch twee derden van de prijs
                      Last edited by koen1950; 10 september 2011, 20:51.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                        Goedkoop zou ik niet zeggen , de olympus xz1 heeft een opticionele zoeker, die je er kan bij kopen , maar kost rond de 250 euro en de camera kost maar 309 is toch twee derden van de prijs
                        Redenering slaat op niks.
                        Kunt evengoed zeggen EP3 met 12mm 2.0 kost +/- 1700 euro. Zoeker dan 1/7 van de prijs.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #57
                          Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                          Thom Hogan heeft het gisteren nog eens goed onder woorden gebracht in zijn commentaarstukje "Death of the DSLR"

                          Sept 12 (commentary)--It seems that the latest trend in commenting about digital cameras is to proclaim that we're seeing the death of the DSLR. Analysts, reporters, bloggers, and even Joe and Jill Consumer have been repeating that phrase for a while now.

                          Some reality: even film SLRs aren't dead. They're still being made, though in limited quantity and from only a few dwindling vendors. It's darned hard to kill a successful product platform. Instead, they tend to only fade with time. Really popular products are kept alive by a handful of diehards who are willing to pay more to keep what they know and like (witness the LP crowd in audio). Death, it seems, is over reported for product categories.

                          So are DSLRs dying? First you have to ask "what constitutes a DSLR?" Is a Sony A77 a DSLR, or because of the non-optical viewfinder should we consider it something different? Maybe we should call it a DSLE (Digital Single Lens Electronic ;~). Clearly, most people don't regard the NEX and Pen cameras as DSLRs, yet in Japan they're counted in the same category (interchangeable lens cameras). So if we use Japanese statistics, interchangeable lens cameras are actually growing in unit volume. Of course, the "growth" in those numbers comes entirely from mirrorless cameras and not traditional DSLRs, whose sales have been flat or slightly declining.

                          The thing driving the "DSLR is dead" mantra is the (incorrect) perception that some mirrorless cameras have gotten to the point where they can do everything a DSLR can and will completely replace them. For example, we have the Sony NEX-7 with a 24mp DX sensor, which puts it higher in resolution than a D7000, right? And we've got the Olympus E-P3 with the "fastest autofocus of any interchangeable lens camera," which makes it faster than a D3s, right? Plus we've got the GH2, which has better video than the 5DII or the D5100.

                          What's happening is something a bit different than what most people think is happening. As sensors and imaging have gotten to very high levels of performance, it's starting to allow us to choose our cameras for purpose. A similar thing happened with computers, where we eventually got tablets, netbooks, laptops, all-in-ones, and desktop systems. In other words, we're seeing choice appear rather than have only two basic choices (low-end non-performing compact camera and high-end high-performing DSLR). Today I can make a choice of camera to carry with me and use. For truly casual images it might be the Olympus XZ-1. For convenience over ultimate performance it might be the Olympus E-P3 or E-PL3. For ultimate performance over convenience it might be my D3s and D3x. Ultimately, the images I shoot with all these cameras are all "good enough" because I've chosen the right camera for the right task.

                          Frankly, I do the same thing with computers as I do with cameras: use the one that's best suited for the purpose at hand. For travel where weight and size are a concern, my computer of choice is a Macbook Air. For other travel I use a Macbook Pro. In the office I'm using an older MacPro that's been upgraded to death. So are desktop systems dead? No, though they don't sell in the quantity that they used to--most of the action is in portable devices these days (laptops and tablets).

                          The same thing is happening with cameras: DSLRs will continue to be a mainstay of pros and those who require ultimate performance. DSLRs aren't dead, and they aren't dying. Will mirrorless cameras outsell DSLRs? Quite probably, though we're still a fair way from that happening.

                          Be careful of the messenger, too. Panasonic doesn't make DSLRs, so they want you to believe the DSLR is dead message. Olympus, too, has basically transitioned from a DSLR company to a mirrorless one, so they really would like you to believe the DSLR is dead. Sony, well, they just want to sell something and have taken the tact of making everything to see what sticks. If you buy a Sony NEX thinking DSLRs are dead they'll be happy. If you buy an A77 thinking that a DSLE is better than a DSLR, they'll be happy. If you buy one of their few remaining DSLRs, they'll be happy. Just buy something with Sony written on the front seems to be their current message.

                          The DSLR is not dead. It just has siblings.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            http://www.bloomberg.com/news/2011-0...y-cameras.html

                            Nog maar eens een signaal dat klassieke spiegelreflex zoals we nu kennen geschiedenis aan het worden is.
                            Maar een kwestie van tijd eer Nikon en Canon spiegelvrije Camera's zal ontwerpen.
                            Nogmaals Sony , Panasonic , Samsung geduchte Concurrenten.
                            Electronica vooruitgang niet te stoppen.

                            Zodra camera's met spiegel, pentaprisma en matglas eruit, zal oude achterhaalde techniek volledig verdwijnen en komt ni meer terug. Dateert nog uit een tijd toen het niet anders kon.
                            So what?
                            De enige echte revolutie was analoog>digitaal.
                            De rest zal me een rooie rotzorg zijn, als ik er maar wat aan heb.
                            Het enige wat wel eens irriteert zijn zelbenoemde profeten op forums die vele uren per dag op het Net struinen naar de nieuwste ontwikkelingen. en menen dat ik op hun mening zit te wachten.

                            Dat is dus niet zo....

                            Comment


                            • #59
                              Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                              Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                              So what?
                              De enige echte revolutie was analoog>digitaal.
                              De rest zal me een rooie rotzorg zijn, als ik er maar wat aan heb.
                              Het enige wat wel eens irriteert zijn zelbenoemde profeten op forums die vele uren per dag op het Net struinen naar de nieuwste ontwikkelingen. en menen dat ik op hun mening zit te wachten.

                              Dat is dus niet zo....
                              Ik hou van vernieuwing
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #60
                                Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Thom Hogan heeft het gisteren nog eens goed onder woorden gebracht in zijn commentaarstukje "Death of the DSLR"
                                Een zeer goed stukje
                                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                                Our English website: www.kaichitravel.com
                                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                                Comment

                                Working...
                                X