Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Soort vlekjes...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Soort vlekjes...

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Body is binnen bij de "fotoboer", ze reinigen 1 keer met swaps, indien ik het wens nog een 2de keer. Maar ze vrezen nu al dat het toestel naar Canon zal moeten...
    Waarom niet zelf reinigen ? Genoeg over te vinden, en het houd echt niets in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      dat op f22 en niet scherpgesteld.
      Ik doe de test altijd op één stop kleiner dan het diafragma, dat ik als kleinste gebruik, dus op 11. Als ik daar niets zie, vind ik het goed.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik doe de test altijd op één stop kleiner dan het diafragma, dat ik als kleinste gebruik, dus op 11. Als ik daar niets zie, vind ik het goed.
        Hier heb je een punt, maar als je op f22 niets meer ziet, zal je daar zeker op f11 ook niets zien.

Comment

ik heb bij mij ook zo'n ' vlekjes ' opgemerkt . verschillende lenzen erop gezet , maar vlekjes blijven en steeds op dezelfde plaats op de foto's zichtbaar .
          je ziet ze enkel op sommige foto's , bv een lichtgrijze lucht , met f22 zie je ze goed.
          camera is eigenlijk nog zo goed als nieuw ( D7000 ) en altijd met de grootste zorg behandeld, ook lenzen wissels .
          als ik naar de sensor kijk, zie ik er helemaal niets op .
          die blinkt als een spiegel, niks stof te zien
          camera wegdoen naar winkel, is camera voor weken weg .. pfff .
          2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
            ...
            als ik naar de sensor kijk, zie ik er helemaal niets op .
            die blinkt als een spiegel, niks stof te zien
            camera wegdoen naar winkel, is camera voor weken weg .. pfff .
            Dat is normaal dat je deze vlekjes niet ziet ,De meeste zijn met het blote oog niet te zien.Ik gebruik een sensor Loupe daarmee kan je het kleinste vlekje of stofje op je sensor waarnemen .
            Last edited by LesC; 30 december 2010, 00:03. Reden: Quote verbeterd

Comment

Dat is nog eens een goed gedacht

Comment

Body net terug, ziet er op het eerste zicht vrij clean uit, van f/2.8 tot f/22
                Misschien doe ik hem alsnog eens naar Canon om sensor, spiegel en matglas te laten reinigen. Maar dat laatste ben ik nog niet helemaal zeker.
                En vraag me niet hoeveel 't heeft gekost, want ik heb niet alleen het reinigen betaald, maar ook nog wat klein materiaal...
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Hier en daar een vuiltje, is dat nu zo erg? Ik reinig mijn sensor gemiddeld 1x per jaar als 't nodig is. Ik zit regelmatig in stoffige locaties als klimmer (magnesium).

Meestal zie je die verontreiniging alleen als je foto's maakt met sterk tegenlicht.
                  Die verontreinigingen zijn heel makkelijk te verwijderen tijdens Post Processing.

Ik zou me niet te hard focussen op de vuiltjes op je sensor... focus je vooral op je fotografiekunsten.
                  http://www.waarisjan.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door waarisjan Bekijk bericht
                    Hier en daar een vuiltje, is dat nu zo erg? Ik reinig mijn sensor gemiddeld 1x per jaar als 't nodig is. Ik zit regelmatig in stoffige locaties als klimmer (magnesium).

Meestal zie je die verontreiniging alleen als je foto's maakt met sterk tegenlicht.
                    Die verontreinigingen zijn heel makkelijk te verwijderen tijdens Post Processing.

Ik zou me niet te hard focussen op de vuiltjes op je sensor... focus je vooral op je fotografiekunsten.
                    Dat laatste is ook de bedoeling, al weet ik niet of dat ooit goed komt. Maar als je naar de foto's kijkt die ik op de 1ste pagina heb gepost (gewone link naar de foto's), dan zie je toch ook wel dat je er sowieso onmogelijk naast kan kijken.
                    En hoe jouw ingesteldheid is weet ik niet, maar ik zal me al mateloos ergeren als ik vooraf moet opletten hoe ik mijn foto's maak om geen vlekjes te zien.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Dan zeg ik maar niks over Scotch tape
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Wat bedoel je, Spanjaart?

Comment

Een methodiek om sensoren te reinigen waar jij de bibbers van krijgt.
                          Ik heb nog nooit wat anders gebruikt.....

Comment

Iedere keer als ik ga fotograferen moet ik mijn sensor kuisen , doe dat gewoon met een wattestaafje , wat ik vooral nooit meer doe is een vochtig product gebruiken ,want als dat daar in droogt krijgt je het er lastig uit , bij die cleansets gebruiken ze een spatel van +- 1,5 cm en daar is een papieren doekje omgewikkeld en je moet plat van links naar rechts vrijven en naast je de mond van een stofzuiger en iedere keer de cameraopening afdekken , heb ik eens op een filmke gezien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                              Iedere keer als ik ga fotograferen moet ik mijn sensor kuisen ...
                              Wablieft? Wat doe jij dan allemaal met die camera? Of maak jij enkel foto's op f/22?

doe dat gewoon met een wattestaafje
                              Dat lijkt mij toch geen methode om hier te promoten!
                              Dit is misschien juist de reden dat je iedere keer je sensor moet kuisen ...
                              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

ik heb dikwijls vlekjes dus, je ziet ze best op blauwe lucht, ik wil daar allen maar mee zeggen dat het absolut geen kwaad kan om je sensor zelf te poetsen
                                Last edited by koen1950; 30 december 2010, 09:13.

Comment

Working...
                                X