Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 niet de vervanger van de D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: D7000 niet de vervanger van de D90

    Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
    Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush
    vraagje:

    wat is er zo speciaal aan compact flash? want blijkbaar is dat een hele issue als ik dat zo vaak zie terug komen?

    maakt dat zo een verschil met de huidige klasse 10 sd-kaartjes dan?





    Goede vraag .

    De foto's die mijn vrouwtje maakt met haar ixus kan ik onmiddellijk naar mijn Ipad transfereren omdat de adapter SD kaartjes slikt,
    Met de CF kaartjes van mijn toestel kan dit niet want dit moet via een kaartlezer waarvan Ipad zegt dat hij te veel stroom verbruikt

    Nog nooit problemen gehad met mijn CF kaartjes , maar ook nooit met de SD's
    het schrijven van de CF zou sneller zijn blijkbaar...


    vraag t maar omdat het al 1000 en 1 keer gezegd is dat de D7000 ALLEEN MAAR SD-kaartjes slikt...
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

    Comment


    • #32
      Re: D7000 niet de vervanger van de D90

      Ik denk dat het voornaamste voordeel van CF dat snel wegschrijven is - als je een relatief kleine buffer hebt (10 RAWs meen ik me te herinneren) zoals bij de D7000, is dat iets praktischer dan met een traag kaartje.

      De 'buffer clearing time' zou dan een stuk verkort kunnen worden ...tenminste, als de D7000 snel genoeg zou kunnen wegschrijven, zodat je optimaal profiteert van een snel kaartje. 't Heeft geen zin dat je een kaartje hebt dat 90 MB/s kan schrijven, maar een camera die 'maar' 60 MB/s kan doen, dat bedoel ik .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #33
        Re: D7000 niet de vervanger van de D90

        Nog niet geprobeerd,maar denk je dat een Class 10 kaartje problemen zou hebben met t wegschrijven bij 6 beelden per sec?

        zou t eigenlijk eens moeten proberen...
        Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

        Comment


        • #34
          Re: D7000 niet de vervanger van de D90

          Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
          De foto's die mijn vrouwtje maakt met haar ixus kan ik onmiddellijk naar mijn Ipad transfereren omdat de adapter SD kaartjes slikt,
          Met de CF kaartjes van mijn toestel kan dit niet want dit moet via een kaartlezer waarvan Ipad zegt dat hij te veel stroom verbruikt
          Als je de originele Camera Connection Kit voor de iPad hebt zit daar toch ook een USB adapter bij, waardoor je je camara rechtstreeks via USB op je iPad kan aansluiten. Zo doe ik het nog met mijn D70 en andere compactjes.
          Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

          Comment


          • #35
            Re: D7000 niet de vervanger van de D90

            Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
            D7000 is niet echt de tool van de pro, zeer goede camera voor de gevorderde amateur maar geen D300s D700 bediening dus... duidelijk onderscheid.
            Wat zijn eigenlijk de grote verschillen tussen deze twee body's (D300s en D7000)?
            Prijzen liggen dicht bijeen.
            Nikon

            Comment


            • #36
              Re: D7000 niet de vervanger van de D90

              Oorspronkelijk geplaatst door olcha Bekijk bericht
              Wat zijn eigenlijk de grote verschillen tussen deze twee body's (D300s en D7000)?
              Prijzen liggen dicht bijeen.
              D300s is heel goede beeldkwaliteit in een fantastische body
              D7000 is fantastische beeldkwaliteit in een heel goede body

              mijn samenvatting
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #37
                Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                Oorspronkelijk geplaatst door olcha Bekijk bericht
                Wat zijn eigenlijk de grote verschillen tussen deze twee body's (D300s en D7000)?
                Prijzen liggen dicht bijeen.
                Zie ook http://www.dpreview.com/reviews/nikond7000/
                Een beetje naar onder scrollen en je hebt het vergelijk van beide camera's.
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                Comment


                • #38
                  Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  D300s is heel goede beeldkwaliteit in een fantastische body
                  D7000 is fantastische beeldkwaliteit in een heel goede body
                  Da's mooi samengevat!

                  L.
                  http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                  Comment


                  • #39
                    Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                    Ik ben gisteren bij grobet langs geweest en die verkoper die ik had wist mij te vertellen dat de D7000 wel de vervanger was van de D90. Nu eigenlijk interesseert het mij niet of het de vervanger van de D90 wel of niet is. Persoonlijk wil ik een goed toestel die me erbij gaat helpen om veel bij te leren. De verkoper wist mij wel te vertellen dat NIKON met nieuwe acties opkomt rond de maanden april-mei, welke toestellen en objectieven hierbij zijn inbegrepen weet hij niet.

                    Grtz

                    Comment


                    • #40
                      Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                      Oorspronkelijk geplaatst door Michelled Bekijk bericht
                      Ik ben gisteren bij grobet langs geweest en die verkoper die ik had wist mij te vertellen dat de D7000 wel de vervanger was van de D90. Nu eigenlijk interesseert het mij niet of het de vervanger van de D90 wel of niet is. Persoonlijk wil ik een goed toestel die me erbij gaat helpen om veel bij te leren. De verkoper wist mij wel te vertellen dat NIKON met nieuwe acties opkomt rond de maanden april-mei, welke toestellen en objectieven hierbij zijn inbegrepen weet hij niet.

                      Grtz
                      Rare gasten bij Grobet dan,want de manager zelf van grobet wist mij dan te zeggen dat het niet de vervanger is en er een D90s uitkomt....enfin...er lopen er bij grobet wel rond die beter bij een broodjeszaak zouden werken....als je daar iets aan vraagt ken je eigenlijk al zelf het antwoord...Buiten dat zullen we zien wat Nikon zal uitbrengen in April-mei....

                      grtz

                      Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment

                      Working...
                      X