Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 niet de vervanger van de D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D7000 niet de vervanger van de D90

    Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
    Is dat zo? Geef mij eens een voorbeeld van iets dat bij de D300 met knoppen kan ingesteld worden en dat met de D7000 enkel via het menu kan?
    Ik denk eerder dat de plaats waar de knoppen staan het verschil maakt.
    Bij De D300s, D700 staat links op het toestel bovenaan de knoppen voor QUAL, ISO, WB.
    Bij De D7000 moet je die bvb naast het live view venster gaan zoeken.
    De D300s en D700 hebben rechts bovenaan een mode knop om standen P, A, S,... te kiezen. Bij de D7000 is dit met zo'n draaiwiel.

    Ik heb de D7000 nog niet vastgehad maar denk niet dat er in de D7000 meer in de menu's moet gedoken worden dan D300s.
    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

    Comment


    • #17
      Re: D7000 niet de vervanger van de D90

      Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
      Ik had er alleszins geen probleem mee om van de D200 (die dezelfde afmetingen en bediening heeft dan de D300s) naar de D7000 over te stappen.
      Dat is natuurlijk iets persoonsgebonden he.

      Is dat zo? Geef mij eens een voorbeeld van iets dat bij de D300 met knoppen kan ingesteld worden en dat met de D7000 enkel via het menu kan?
      Inderdaad, misschien vooral de positie van de knoppen.
      Eveneens het ontbreken van een AF-S/AF-C/M switch, het is AF/M je hebt dan een subfunctie van die knop om de mode te veranderen, maar dit is praktisch onmogelijk blindelings te doen.
      Bij de D700/300 gaat dit blindelings.

      Eveneens, de verschillende voorinstellingen in het menu. Bij de D7000 kun je die zetten onder U1 en U2.

      Hoh, wie weet is het misschien enkel maar een kwestie van gewoonte, al blijft mijn voorkeur, met verre voorsprong, gaan naar de D700 hoor.
      Maar nogmaals, dat is een persoonlijk iets he, ieder dient dat voor zich uit te maken.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #18
        Re: D7000 niet de vervanger van de D90

        Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
        Ik denk eerder dat de plaats waar de knoppen staan het verschil maakt.
        1 Bij De D300s, D700 staat links op het toestel bovenaan de knoppen voor QUAL, ISO, WB.
        Bij De D7000 moet je die bvb naast het live view venster gaan zoeken.
        2 De D300s en D700 hebben rechts bovenaan een mode knop om standen P, A, S,... te kiezen. Bij de D7000 is dit met zo'n draaiwiel.

        3 Ik heb de D7000 nog niet vastgehad maar denk niet dat er in de D7000 meer in de menu's moet gedoken worden dan D300s.
        1 vooral bij de ISO knop is dat eerder een nadeel. Op mijn D50 (nu heb ik een D200) stond die op dezelfde plaats als bij de D7000 en toen kon ik gemakkelijker mijn ISO aanpassen als waar die op de D200/300/700. Die knop hebben ze bij Canon rechts boven staan, zodat je manueel een sluiterijd en diafragma kan instellen en de ISO gebruiken om belichting juist te krijgen (iets dat handig kan zijn).
        2 Dat vind ik nu net de knop die je niet moet kunnen bedienen terwijl je door de zoeker kijkt. Veel fotografen hebben sowieso een vaste voorkeur voor een bepaalde mode en vaak stel je gewoon een mode in die bij de situatie past.
        3. wel willen niet denken, we willen weten.

        Ik ben eens aan de de D7000 gaan voelen, viel mij op de de meeste functie redelijk vlot op de body in te stellen waren en dat hij best stevig aanvoelt, maar kleiner en daardoor wat minder stabiel. Als ik mijn D200 vastneem, dan voelt die aan als een betrouwbaar stuk gereedschap, de D7000 doet dat naar mijn gevoel net niet.

        Maar ben ik bereid 200€ meer te betalen voor een camera met lagere beeldkwaliteit?
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #19
          Re: D7000 niet de vervanger van de D90

          Als ik mijn D200 vastneem, dan voelt die aan als een betrouwbaar stuk gereedschap, de D7000 doet dat naar mijn gevoel net niet.
          Als ik een D200 van een kennis vastneem dan valt mij voornamelijk op dat het wel een heel zwaar stuk gereedschap is. Dat is iets wat me stoort om nog over te stappen naar een D7000, overal met zo'n grote camera op de proppen komen .

          Maar ben ik bereid 200€ meer te betalen voor een camera met lagere beeldkwaliteit?
          Om misverstanden te vermijden, welke camera bedoel je?

          Comment


          • #20
            Re: D7000 niet de vervanger van de D90

            Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
            Geef mij eens een voorbeeld van iets dat bij de D300 met knoppen kan ingesteld worden en dat met de D7000 enkel via het menu kan?
            Ik had die vraag uiteraard niet zonder bedoeling gesteld

            Ik heb tot op heden geen enkele functie gevonden die ik op mijn D200 (bediening identiek aan D300s) met knopjes kon instellen en bij de D7000 niet.

            Knopjes staan soms op een andere plaats, en soms moet je een knopje combineren met een scrollwiel, maar menu's induiken is NIET nodig!

            De D7000 heeft geen AF-ON knop, maar deze functie kan toegewezen worden aan de AE-L/AF-L knop.
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

            Comment


            • #21
              Re: D7000 niet de vervanger van de D90

              Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
              Als ik een D200 van een kennis vastneem dan valt mij voornamelijk op dat het wel een heel zwaar stuk gereedschap is. Dat is iets wat me stoort om nog over te stappen naar een D7000, overal met zo'n grote camera op de proppen komen .
              Voor mij is de D7000 een camera met de ideale proporties. Ook ik vond de D200 altijd net iets te groot en te zwaar.

              Maar anderen verkiezen juist een zwaardere en grotere camera.
              (Het heeft ook misschien iets met hun ego te maken? )
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #22
                Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                ik heb enkele weken geleden de D90 gekocht. Ik had mss wel graag de D7000 gehad maar als "amateurke" is voor mij (voorlopig, de komende jaren) de D90 goed genoeg.
                Als ik die ooit vervang dan zal het een segmentje hoger zijn, Daarbij denk ik dan aan de D7000 (of de dan vervanger ervan) of de D300 (D400?).

                Hoe ik hier de verhalen lees is dat de D90s een downgrade van de D90 zal zijn, en da lijkt me nu ook ni meteen een "upgrade" om van een D90 over te stappen.

                Ergens lees ik hier ook het verhaal van de 24maanden waarna Nikon een camera vervangt. Volgens mij klopt dat niet,
                Je had de D40, daarna de D40x, die is na een klein jaar vervangen door de D60 en die is toen na +/- 1 tot 1,5 jaar vervangen door de D3000. De D3000 is na nog geen jaar (ergens begin 2010 uitgekomen??) vervangen door de D3100.
                Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

                Comment


                • #23
                  Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                  de kerel van de fotowinkel zei vandaag tegen mij dat de D7000 de D300s vervangt en dat ik dus niet moet wachten op een D400. Kan ook zijn dat hij zo snel mogelijk een D7000 wou verkopen.

                  't lijkt hier om t recept van coca cola te gaan of zo.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #24
                    Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                    'k denk dat die kerel enkel wilt verkopen, beter nu dan later denkt hij wellicht.
                    Als dat waar is dan is het toch niet slim van Nikon om de gebruikers van de D100, D200, D300(s) reeks met nieuwe knopstanden en zo op te zadelen + de D300s heeft nu 51 scherpstelpunten en de D7000 heeft er minder + de D300s heeft twee kaartsleuven, eentje voor CF kaartjes en eentje voor SD. De D7000 slikt enkel maar SD kaartjes + de D300s heeft geen scene standen meer, de D7000 ineens dan weer wel. Terwijl velen vinden dat die scene standen niet altijd ideaal is in gebruik.

                    Dan moet het vlaggeschip van de DX reeks toch wel inbinden denk ik zo.

                    Op de site van Nikon staat de D7000 in het menu wel onder de consumer reeks.
                    Als de D7000 de vervanger is voor de D300s waarom staat die dan niet bij de professioneel reeks ? 'k zie het niet meteen gebeuren dat als de D300s uitverkocht is dat ze de D7000 dan ineens bij het menu onder de professionele gaan plaatsen. Slecht voor het imago van Nikon.

                    Ik denk dat die verkoper een mooie praatjesmaker is, als je hem nog ziet moet je hem eens met deze argumenten confronteren.
                    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                    Comment


                    • #25
                      Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                      vraagje:

                      wat is er zo speciaal aan compact flash? want blijkbaar is dat een hele issue als ik dat zo vaak zie terug komen?

                      maakt dat zo een verschil met de huidide klasse 10 sd-kaartjes dan?
                      Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                      Comment


                      • #26
                        Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                        Ik denk dat die verkoper een mooie praatjesmaker is, als je hem nog ziet moet je hem eens met deze argumenten confronteren.
                        da's nu ook weer niet nodig. 't is een vriendelijke kleine zelfstandige. Ik twijfel sterk, maar ben ergens wel van plan die D7000 te kopen en dan doe ik dat graag bij hem. Verkopers zullen nu eenmaal praatjes maken, dat hoort erbij.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #27
                          Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                          Voor mij is de D7000 een camera met de ideale proporties. Ook ik vond de D200 altijd net iets te groot en te zwaar.

                          Maar anderen verkiezen juist een zwaardere en grotere camera.
                          (Het heeft ook misschien iets met hun ego te maken? )
                          Heeft niks met ego te maken, ik heb behoorlijk grote pollen, en de D700 is ideaal daarvoor, de D7000 is iets te klein.
                          Een camera moet goed aanvoelen ook he, daarom heb ik destijds voor Nikon gekozen ipv Canon.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #28
                            Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            da's nu ook weer niet nodig. 't is een vriendelijke kleine zelfstandige. Ik twijfel sterk, maar ben ergens wel van plan die D7000 te kopen en dan doe ik dat graag bij hem. Verkopers zullen nu eenmaal praatjes maken, dat hoort erbij.
                            Geen probleem hoor, als je je goed voelt bij die zaak moet je daar zeker je D7000 kopen.

                            Als je je met het gevoel gaat om een D7000 te kopen is dat natuurlijk geen probleem maar als je ergens in je achterhoofd hebt om een D300s te kopen maar wilt wachten op een D400 alleen de verkoper zegt dat de D7000 te opvolger is. Je koopt hem en in 2011 komt er wel een D400 uit. Dan heeft de winkel wel gegokt. De klant is tevreden met z'n D7000 en zegt och die D400 is niet aan mij besteed, oftewel zegt die godver...ik dacht dat de D400 er niet meer ging komen. Dan kan die klant in situatie 2 toch wel met een wrang gevoel zitten denk ik. Toch niet echt ideaal als winkel denk ik.
                            https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                            Comment


                            • #29
                              Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                              Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                              vraagje:

                              wat is er zo speciaal aan compact flash? want blijkbaar is dat een hele issue als ik dat zo vaak zie terug komen?

                              maakt dat zo een verschil met de huidige klasse 10 sd-kaartjes dan?
                              Lef?

                              kun jij me mss helpen met een antwoord hierop?


                              of iemand anders?
                              Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                              Comment


                              • #30
                                Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                                Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush
                                vraagje:

                                wat is er zo speciaal aan compact flash? want blijkbaar is dat een hele issue als ik dat zo vaak zie terug komen?

                                maakt dat zo een verschil met de huidige klasse 10 sd-kaartjes dan?



                                Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                                Lef?

                                kun jij me mss helpen met een antwoord hierop?


                                of iemand anders?
                                Goede vraag .

                                De foto's die mijn vrouwtje maakt met haar ixus kan ik onmiddellijk naar mijn Ipad transfereren omdat de adapter SD kaartjes slikt,
                                Met de CF kaartjes van mijn toestel kan dit niet want dit moet via een kaartlezer waarvan Ipad zegt dat hij te veel stroom verbruikt

                                Nog nooit problemen gehad met mijn CF kaartjes , maar ook nooit met de SD's
                                Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                                Comment

                                Working...
                                X