Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DE absolute topfeature van de D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DE absolute topfeature van de D700

Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
    Op welke manier benut je deze 51 punts AF dan precies? Gebruik je niet standaard en veelal de single gecentreerde AF waarbij je zelf bepaalt waarop je scherpstelt en vervolgens de compositie maakt?
    herkaderen met bv. een 85mm f1.4 lens is niet erg verstandig, je zal er dikwijls naast zitten...

ik gebruik bijna constant de 51 punts, vind dit een grote verbetering boven de 11 punts...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
      Kiest er niemand D700 omwille van de compatibiliteit met FX lenzen, die over het algemeen beter zijn dan DX lenzen?

Ik denk dat dat het sterkste punt is van deze camera: superieure FX lenzen kunnen gebruiken op een redelijk geprijsde body. Dure FX zooms zoals 14-24, 16-35, 24-70... zijn nogal zinloos op DX bodies.
      Er bestaan geen FX lenzen... enkel gewone lenzen en DX only lenzen...
      alle gewone lenzen zoals 24-70 en 14-24 of 70-200 kunnen perfect op een DX camera en worden daar ook voor gebruikt! Alleen zijn sommige van die lenzen niet zo nuttig in functie van bereik... de 14-24 is dat wel en zo ook de 70-200, de 24-70 wat minder... tenzij voor studio werk...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        herkaderen met bv. een 85mm f1.4 lens is niet erg verstandig, je zal er dikwijls naast zitten...

ik gebruik bijna constant de 51 punts, vind dit een grote verbetering boven de 11 punts...
        gister nog een hele dag met de 85mm 1.4 gewerkt...dan ben je inderdaad erg blij met 51 punten. Scheelt toch croppen om toch die juiste compo te kunnen krijgen.
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
          Een beroepsfotograaf betaalt geen volle pot. Hij kan BTW recupereren en een belastingsreductie krijgen. Pro's kijken niet naar prijs maar naar gebruiksgemak. Enkel amateurs zeuren over prijs.
          boehouden was blijkbaar niet je sterkste vak.
          korte versie : hoe meer je inbrengt hoe minder je netto over houd. En choco op den boterham moet je nog steeds met echt geld betalen in de winkel.
          Dus zij die denken van : je kan dat toch aftrekken van de belastingen vergeten 1 ding : alles wat je aftrekt heb je niet meer in je zak zitten.
          Ik werk in bijberoep en zie dus heel goed het verschil tussen werknemer en zelfstandige.

oke kort door de bocht maar als je geen problemen wil dan klopt het wel :

je kan maar iets inbrengen als je inkomsten hebt. verlies leiden kan en mag maar let er mee op of de belastingen beginnen moeilijk te doen.

btw recupereren : yep maar je moet wel inkomsten hebben
          inbrengen in je belastingen : yep maar denk maar niet dat je dat allemaal terug krijgt.zo werkt het niet.
          www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
            inbrengen in je belastingen : yep maar denk maar niet dat je dat allemaal terug krijgt.zo werkt het niet.
            Integendeel
            www.fotofolio.be

Comment

Klopt, als werknemer heb je geen inkomsten dus kan je niets aftrekken. ;-)
              Als een particulier een toestel koopt, gaat het niet van de bankrekening.
              De waarheid ligt in het midden, al zal een zelfstandige dit nooit toegeven en een particulier ook niet... Er zijn nog genoeg verschillen. Ieder zijn keuze... En je mag toch eens over de haag kijken...

IN bepaalde sectoren kan je ook je kosten bewijzen als particulier... be smart :-)

Nb: Stel dat ze morgen zeggen: Je hebt van je hobby je beroep gemaakt, dus je mag niets meer aftrekken... omdat het allemaal persoonlijk gebruik is geworden op die manier :-)

De zelfstandige is wel degelijk in het voordeel wat het vervangen van toestellen betreft... en als je geen winst maakt kan je beter stoppen...(objectief bekeken) Er zijn er veel die zelfstandige zijn als levenswijze !!! En die niet uit zijn op veel geld. En dan zijn er weer anderen, eens ze geld geroken hebben... en dat is ook niet verkeerd !!

Als je door jaarlijk € 10.000 uit tegeven en hard te werken, van die € 10.000 er € 40.000 kan maken.... (En je die €10.000 kan inbrengen en btw recupereren...)
              Dat is ook de rede dat zelfstandigen recht hebben op een winst, naast hun loon... omdat een particulier niet MOET investeren in zijn werk.

Behalve aangepaste kleding, vervoer, voeding op verplaatsing,parking, kinderopvang, laptop. De forfait... zal dit wel dekken :-) of zelf te bewijzen.

De btw is een verbruikersbelasting die een zelfstandige terugkrijgt van zijn klanten... 21% is niet niets...

Als je als particulier hier niet mee kan leven, koop dan een professioneel 2dehandstoestel van een fotograaf :-) (na 3 jaar, boekhoudkundig afgeschreven)
              Of begin een bijberoep... en dan komen de andere klagen omdat ze de stiel komen bederven :-)

Leven en laten leven... de ene kan niet zonder de andere... Moest iedereen in België zelfstandige zijn...
              Last edited by Dirk007; 4 januari 2011, 10:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                nee, gebruik ze alle 51...enkel bij snelle actie zet ik de selectiemodus op 11 AF punten omdat dat sneller van links naar rechts schakelt...

Er is bij Nikon ook geen sprake van centrale AF punten die anders zijn dan de andere AF punten...alle punten zijn gelijk en je scrolt gemakkelijk van de één naar de ander.

Ik gebruik dus altijd het scherpstelpunt dat op de compositie meteen juist ligt...herkaderen niet nodig. Alleen als het punt dat ik scherp wil hebben buiten het veld van de AF punten ligt gebruik ik het dichtstbijzijnde punt en herkader dan.

Je moet er denk ik mee gewerkt hebben om te begrijpen dat 51 punten niet zo veel is als het klinkt.

Maar kost dat dan niet veel (relatief) tijd om met de cursor het juiste puntje van die 51 stuks te selecteren? Of heb je het hier echt over fotograferen van statische objecten?

Als ik een portretje schiet, dan beweegt mijn 'object' altijd en moet ik per foto snel het focuspunt bepalen, kaderen en afdrukken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
                  Maar kost dat dan niet veel (relatief) tijd om met de cursor het juiste puntje van die 51 stuks te selecteren? Of heb je het hier echt over fotograferen van statische objecten?

Als ik een portretje schiet, dan beweegt mijn 'object' altijd en moet ik per foto snel het focuspunt bepalen, kaderen en afdrukken
                  Op zich valt dit mee. Zoals hierboven aangegeven zet ik hem bij snellere sporten wel op 11 selecteerbare punten (de overige kunnen dan nog steeds als hulp punt worden gebruikt) om sneller van links naar rechts te kunnen verplaatsen met het geselecteerde AF-punt. In andere situaties heb ik hier nooit last van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                    boehouden was blijkbaar niet je sterkste vak.
                    korte versie : hoe meer je inbrengt hoe minder je netto over houd. En choco op den boterham moet je nog steeds met echt geld betalen in de winkel.
                    Dus zij die denken van : je kan dat toch aftrekken van de belastingen vergeten 1 ding : alles wat je aftrekt heb je niet meer in je zak zitten.
                    Ik werk in bijberoep en zie dus heel goed het verschil tussen werknemer en zelfstandige.

oke kort door de bocht maar als je geen problemen wil dan klopt het wel :

je kan maar iets inbrengen als je inkomsten hebt. verlies leiden kan en mag maar let er mee op of de belastingen beginnen moeilijk te doen.

btw recupereren : yep maar je moet wel inkomsten hebben
                    Ik heb nooit gesuggereerd dat alles gratis is. Maar je krijgt wel een klinke 'korting' op wat je aankoopt.

Als zelfst. in bijberoep worden je inkomsten opgeteld bij je inkomen uit loondienst. Dan zit je dus snel aan de hoogste belastingsschaal van 50%. Op elke aankoop die je inbrengt krijg je dus een belastingsreductie van 50% (je wordt belast op bruto inkomen min 22% sociale bijdrage min kosten).

Dus hoe meer je inbrengt, hoe minder je wordt belast. Ja je moet het zelf eerst betalen (daarvoor heb je een loon!), maar een deel dat anders naar de staat zou gaan, houd je over. Uiteraard moet je activiteit een verband hebben met de onkosten die je inbrengt. Daarvoor hoef je niet per se beroepsfotograaf te zijn. Je kan bv. als ontwerper van websites kwalitatieve foto's nodig hebben. Wees creatief.

Dan heb ik BTW nog niet gerekend. Ben je als fotograaf eindgebruiker van de camera of is de foto het eindproduct?

Tot slot kan je ook nog via een bvba werken enz. En als je een dubbele nationaliteit hebt, wordt het helemaal leuk! Helemaal geen gek idee om verder te kijken dan je neus lang is.
                    Last edited by Hocus Focus; 4 januari 2011, 13:33.

Comment

Gaan we hier een ander zijn rekening maken? Neen toch, het is met partikulieren net hetzelfde als met zelfstandigen, als je het als partikulier niet kan betalen, dan laat je het beter liggen, en als het voor een zelfstandige zichzelf niet terugbetaald, van hetzelfde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Gaan we hier een ander zijn rekening maken? Neen toch, het is met partikulieren net hetzelfde als met zelfstandigen, als je het als partikulier niet kan betalen, dan laat je het beter liggen, en als het voor een zelfstandige zichzelf niet terugbetaald, van hetzelfde.
                        Maar als het toevallig een hobby is :-) (fototoestel, maar dat gaan er niet veel toegeven op een publiek forum ! )

Comment

Wie wil mijn rekenwerk corrigeren om te zien of ik het goed heb begrepen?

Stel dat je per jaar 10 000 euro verdient in bijberoep, excl. btw. Daarop betaal je 2200 euro sociale bijdrage. Op de overige ruwweg 8000 euro word je 50% belast (aangezien je ook in loondient werkt). Dat is dus 4000 euro belastingen die je betaalt. Van de 10 000 houd je slechts 4000 over indien je geen kosten maakt!

Ik ga even geen rekening houden met meerjarige afschrijvingen. Stel dat je nu dat jaar 4000 euro camerakosten kunt inbrengen. Dan word je voor maar 4000 euro belast (8000 min 4000 onkost) aan 50%. Je betaalt dus slechts 2000 euro belasting.

Je hebt 4000 uitgegeven aan fotomateriaal maar je hebt slechts 2000 euro belasting betaald ipv 4000. Je camera/lenzen koop je dus aan halve prijs. Dat maakt al het verschil als je moet kiezen tussen een DX en D700. Als je het kunt afschrijven, koop je het beste, toch.

Comment

belasingen zijn progressief in belgië en tot opheden geen "vlak-tax" zoals enkele politici van dromen.

In mensentaal ook wel de schijven genoemd.
                            www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                              Met die 3 voorwaarden kom ik op een Leica s2 uit (of als het analoog mag zijn op een heel aantal oude camera's)

Prijs?
                              Prijs van de objectieven
                              Gewicht van dat geheel

Comment

De Leica S2 is maar 200 gram zwaarder als een D700

De prijs....tjah... Daarnaast is een Leica natuurlijk ook meer toepassingsspecifiek, daar ga je niet mee langs het sportveld staan

Comment

Working...
                                X