Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DE absolute topfeature van de D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DE absolute topfeature van de D700

Wat mij betreft zijn er 2 topfeatures...het is namelijk de enige betaalbare full frame van Nikon en je kan bij de D700 ook nog eens zelf bepalen of je een grip wil gebruiken, wat bij de D3 serie niet mogelijk is...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
      ...je kan bij de D700 ook nog eens zelf bepalen of je een grip wil gebruiken, wat bij de D3 serie niet mogelijk is...
      vind ik ook dé topfeature...
      ik haat die lompe onderaanhangsels...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        Je hebt amper nog een excuus om een D3 te kopen.

nikon heeft een enorm risico genomen met de D700. Minder dan 1 jaar na de D3, dezelfde beeldkwaliteit, quasi identiek toestel, aan minder dan de helft van de prijs. Nogal wat pro's moeten zuur gekeken hebben: in feite hebben ze gedurende 1 jaar 3000€ extra betaald voor hun D3. Je ziet op het nieuws trouwens nogal wat D700s bij de fotopers.
        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
          nikon heeft een enorm risico genomen met de D700.
          Vind ik niet. De D700 verkocht en verkoopt goed. En mensen die écht een D3(s) nodig hadden, die kochten een.

Had Nikon alleen de D3s en D3x, dan zouden er een pak minder fullframe lenzen verkocht zijn. (14-24, 24-70 etc..)

Nee, de D700 was een goeie zet. Zowel voor ons als voor Nikon.
          Nikon kon ook niet achterblijven tov Canon (betaalbare 5D vs 1D reeks...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
            nikon heeft een enorm risico genomen met de D700. Minder dan 1 jaar na de D3, dezelfde beeldkwaliteit, quasi identiek toestel, aan minder dan de helft van de prijs. Nogal wat pro's moeten zuur gekeken hebben: in feite hebben ze gedurende 1 jaar 3000€ extra betaald voor hun D3. Je ziet op het nieuws trouwens nogal wat D700s bij de fotopers.
            Een beroepsfotograaf betaalt geen volle pot. Hij kan BTW recupereren en een belastingsreductie krijgen. Pro's kijken niet naar prijs maar naar gebruiksgemak. Enkel amateurs zeuren over prijs.

Persoonlijk zou ik liever twee D700 bodies dragen dan één D3.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              De gebruiksmogelijkheden zijn vrij beperkt, tenzij je met een kleine prime werkt, zoals een 50mm of iets dergelijks,
              Je kan een 70-200 toch geen kleine prime noemen en toch heeft die over het grootste deel van het bereik geen schaduw.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                Een beroepsfotograaf betaalt geen volle pot. Hij kan BTW recupereren en een belastingsreductie krijgen. Pro's kijken niet naar prijs maar naar gebruiksgemak. Enkel amateurs zeuren over prijs.

Juist ja
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Jij hebt duidelijk nog nooit met een D3/D3s gewerkt, eenmaal het verschil geproefd zou je toch anders praten, ik heb een D3 gehad, maar omwille van gewichtsredenen overgeschakelt naar een D700, heb ik zes maand gebruikt, en terug een D3s.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de D700 geen goede camera is, integendeel, maar bij snelbewegende fotografie is de D3 en in het bijzonder de D3s toch nog een ferme stap voor, om nog maar te zwijgen over die fenominale zoeker.

Comment

OT Juist ja
                    Wat met alle andere kosten die een beroepsfotograaf moet betalen om dat toestel te "mogen" gebruiken voor beroepsdoeleinden?

De TOPfeature aan mijn D700 is dat hij al 3 keer een verdrinking in zeewater overleefd heeft
                    www.fotofolio.be

Comment

Ja er zijn er wel wat zo te zien, maar goed die waren me eigenlijk al bekend, niks nieuws gehoord eigenlijk.
                      Ik heb nu een Pentax K5 en K10 met 2 DA* zoom's de 16-50 en 50-135 + Sigma 10-20 maar ben sterk aan het loeren naar de D700 met 24-70 f/2,8 en 70-200 f/2,8 VRII
                      net even iets anders denk ik.
                      Ik heb net vandaag wat aanbod gekregen wat zeer verleidelijk is
                      zijn er D700 heren of dames die me over de streep kunnen helpen???
                      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

High ISO fullframe @ 5 fps (8 with grip) 51 points Superb AF system....

klinkt commercieler in het engels :P

Comment

Kiest er niemand D700 omwille van de compatibiliteit met FX lenzen, die over het algemeen beter zijn dan DX lenzen?

Ik denk dat dat het sterkste punt is van deze camera: superieure FX lenzen kunnen gebruiken op een redelijk geprijsde body. Dure FX zooms zoals 14-24, 16-35, 24-70... zijn nogal zinloos op DX bodies.

Comment

Kiest er niemand D700 omwille van de compatibiliteit met FX lenzen, die over het algemeen beter zijn dan DX lenzen?

Ik denk dat dat het sterkste punt is van deze camera: superieure FX lenzen kunnen gebruiken op een redelijk geprijsde body. Dure FX zooms zoals 14-24, 16-35, 24-70... zijn nogal zinloos op DX bodies.
                            Eeuhm...nee....dat is voor mij zéker geen reden geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                              High ISO fullframe @ 5 fps (8 with grip) 51 points Superb AF system....

klinkt commercieler in het engels :P

Op welke manier benut je deze 51 punts AF dan precies? Gebruik je niet standaard en veelal de single gecentreerde AF waarbij je zelf bepaalt waarop je scherpstelt en vervolgens de compositie maakt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
                                Op welke manier benut je deze 51 punts AF dan precies? Gebruik je niet standaard en veelal de single gecentreerde AF waarbij je zelf bepaalt waarop je scherpstelt en vervolgens de compositie maakt?
                                nee, gebruik ze alle 51...enkel bij snelle actie zet ik de selectiemodus op 11 AF punten omdat dat sneller van links naar rechts schakelt...

Er is bij Nikon ook geen sprake van centrale AF punten die anders zijn dan de andere AF punten...alle punten zijn gelijk en je scrolt gemakkelijk van de één naar de ander.

Ik gebruik dus altijd het scherpstelpunt dat op de compositie meteen juist ligt...herkaderen niet nodig. Alleen als het punt dat ik scherp wil hebben buiten het veld van de AF punten ligt gebruik ik het dichtstbijzijnde punt en herkader dan.

Je moet er denk ik mee gewerkt hebben om te begrijpen dat 51 punten niet zo veel is als het klinkt.

Comment

Working...
                                X