Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

doorstaat D90 nog vergelijking?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: doorstaat D90 nog vergelijking?

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    ROFL dat jij niet weet dat Minolta dat ook gedaan heeft en Pentax ook.
    Ik reageerde op iemand die de namen Nikon en Canon citeerde, heb je weer last van je internet ego? Eens buiten gaan en foto's nemen helpt weet je... Als het echt moet voor je... hier gaan we dan: U bent een prachtige internet commentaar leverende fotograaf!
    TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

    Comment


    • #32
      Re: doorstaat D90 nog vergelijking?

      Journalisten moeten incidenteel met allerlei apparatuur uit de voeten kunnen. Audio- video- en fotoapparatuur. Het lijkt me niet zo nodig alles bij het begin al aan te schaffen.
      Maar op zich kan een D90 prima voldoen. In de meeste kranten staan ook foto's genomen met compactjes en de i-phone.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #33
        Re: doorstaat D90 nog vergelijking?

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        En dat is al meer dan 20 jaar zo. Nikon (en andere fabrikanten sukkelen met verschillende systemen waardoor lenzen niet altijd binnen het merk zomaar op alle bodys passen.
        Er is wel een kleine nuance bij canon voor crop lenzen met EF-S dat is het enige waar je rekening moet mee houden.

        De rest van de info zoek je maar op
        En jij misschien de juiste info?
        Als je Canon en Nikon wilt vergelijken op lensvattingcompatibiliteit, dan moet je echt niet afkomen met Canon die meer kan of oudere lenzen kan gebruiken.

        Mijn D700 werkt perfect met lenzen uit 1960-1970. Bij Canon stopt het al in eind de jaren 80.
        En in tegenstelling tot Canon, werken croplenzen (DX) wel perfect op fullframe camera's (FX). Een EF-S lens op een EF body werkt niet bij Canon.

        De D90 zal dat ook kunnen, maar zal om manuele lichtmeting vragen.

        Was voor mij één van de redenen om in het Nikon systeem te duiken, eenvoudig kunnen werken met hoog-kwalitatieve maar betaalbare manuele lenzen en het enorme aanbod ervan.

        Grote nuance.

        Comment


        • #34
          Re: doorstaat D90 nog vergelijking?

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          ... Nikon (en andere fabrikanten sukkelen met verschillende systemen waardoor lenzen niet altijd binnen het merk zomaar op alle bodys passen...
          a ja?

          en waarom passen Nikon lenzen van in de jaren '60 perfekt op mijn body's, en Canon lenzen van de jaren '60 niet op jouw EOS ??? en waarom kunnen mijn body's met oude lenzen nog steeds alle voordelen van de nieuwste technologie gebruiken (3D matrix lichtmeting, instelbare AF offset, et tutti quanti ?) ik denk dat je de nadelen van EOS en Nikon aan het verwisselen bent ...
          erik, Nikon materiaal

          'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

          Comment


          • #35
            Re: doorstaat D90 nog vergelijking?

            Effe terug naar het begin, bij Nelissen langs geweest, 3100 - 5000 - 90 en 550 ne keer laten vastpakken en de keuze is natuurlijk op de D90 gevallen. Maar natuurlijk glad vergeten te vragen hoe lang die nog in productie blijft. Iemand hier die er een gedacht van heeft?

            Djienbe

            Comment

            Working...
            X