Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De Canon 60D is een goed toestel, vraagt wel goed glas ook. Je zal hier en daar wel lezen dat de 60D tegenover zijn voorgangers (50D en de eerder uitgebrachte 7D) te weinig verschil brengt, maar daarom is het geen slechte body.
De Canon 60D is een goed toestel, vraagt wel goed glas ook. Je zal hier en daar wel lezen dat de 60D tegenover zijn voorgangers (50D en de eerder uitgebrachte 7D) te weinig verschil brengt, maar daarom is het geen slechte body.
ja ik zou graag een nieuw toestel en 50d vind je niet nieuw meer en de 7d is wat te ingewikkeld voor me denk ik kan je alleen maar manueel instelle denk ik eh tege over de 60d ook automatisch haha
mijn glas is voorlopig de gewone kitlens van de 450d en 100mm macro f 2.8 usm en 70-200 L F4 is usm.
maar de 60d is die beter dan de 50d?
Dat heeft de 7D ook hoor, het groene vierkantje (http://www.dpreview.com/reviews/canoneos7d/page7.asp), net zaoqsl opd e andere reeksen. Wat je niet hebt op de 7D is een stand voor portret, landschap, etc. Maar dat gebruik ik niet eens op mijn 50D, die staat bijna de hele tijd op Av, op M om te flitsen, of op C1 of C2 die ik voor een aantal zaken geprogrammeerd heb.
De 70-200 en de 100mm macro zullen zeker tot hun recht komen op de 60D of 7D.
Is de 60D beter dan de 50D vraag je, er is eigenlijk weinig verschil, te weinig omdat ik zou overstappen. Aan de 7D twijfel ik dan weer wel, want dat is een super camera. Maar ik ga eerder investeren in glas.
Benevens het feit van de erg logisch uitgepiepte body is de 7D ook een heel erg handzaam toestel.
Ik heb de mijne nu zowat een jaar, en ik heb onlangs in Mediamarkt eens de 60D wat "bepoteld". Wél...ik zou niet willen wisselen hoor.
De 7D weegt duidelijk meer en is een stuk groter, dat wel, maar dat "nadeel" wordt volledig gecompenseerd door zijn gebruiksgemak.
en dat "draaischermpje" dat op de 60D staat, mis ik heus niet op mijn 7D hoor
De 60D is natuurlijk ook een heel goed toestel, waarom zou dat niet zo zijn?
Maar het klopt wat de meesten zeggen: vooral de objectieven maken het verschil.
Benevens het feit van de erg logisch uitgepiepte body is de 7D ook een heel erg handzaam toestel.
Ik heb de mijne nu zowat een jaar, en ik heb onlangs in Mediamarkt eens de 60D wat "bepoteld". Wél...ik zou niet willen wisselen hoor.
De 7D weegt duidelijk meer en is een stuk groter, dat wel, maar dat "nadeel" wordt volledig gecompenseerd door zijn gebruiksgemak.
en dat "draaischermpje" dat op de 60D staat, mis ik heus niet op mijn 7D hoor
De 60D is natuurlijk ook een heel goed toestel, waarom zou dat niet zo zijn?
Maar het klopt wat de meesten zeggen: vooral de objectieven maken het verschil.
ik ga van een 450d naar een 60d gaan, zou dat veel verschil maken aan de fotos?
Comment