Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nog normaal?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nog normaal?

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
    Als zoveel combinaties van toestel en objectief "falen" moet de oorzaak welhaast zeker bij de gebruiker liggen ...
    +1

In de winkel zal het licht ook niet al te best zijn, dus wellicht bewegingsonscherpte? Er is niets over te zeggen zonder voorbeeldfoto's...en eigenlijk moet je dit met een goede opstelling doen en niet "zo even in de winkel".

Maar als je van alle gedonder af wil zijn.....beter toch maar overstappen naar Nikon
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik krijg serieuze sla-neigingen

Comment

Bij bewegingsonscherpte zou de hele foto wazig zijn en niet ervoor of erachter. En uiteindelijk hoe goed en stabiel en weet ik veel wat je opstelling mag zijn, in het echte leven maak je ze ook zo. Stel familiefeest tante maria en nonkel jos willen op de foto ga je ook niet werken met een statief en timer maar ga je gewoon klikken . En ook dan moet het toch scherp zijn?
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Ik krijg serieuze sla-neigingen
          sla is gezond.......
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
            Bij bewegingsonscherpte zou de hele foto wazig zijn en niet ervoor of erachter. En uiteindelijk hoe goed en stabiel en weet ik veel wat je opstelling mag zijn, in het echte leven maak je ze ook zo. Stel familiefeest tante maria en nonkel jos willen op de foto ga je ook niet werken met een statief en timer maar ga je gewoon klikken . En ook dan moet het toch scherp zijn?
            excuus verkeerd gezegd wat ik goed bedoelde...

Ik bedoel scherpstelpunt op het verkeerde punt door beweging...als een objectief en camera combinatie goed foccussed, dan doet hij dat altijd. Ik merk bijvoorbeeld wel dat het met mijn 85mm 1.4 veeel moeilijker goed focussen is als met mijn 80-200 f2.8...

Real life snap ik...maar in real life doe je geen focustests he

Reken nu zelf....als wat jouw test uitwijst waar zou zijn...dan kan toch niemand meer goede foto's maken?

@Monica.....niet doehoen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht

Reken nu zelf....als wat jouw test uitwijst waar zou zijn...dan kan toch niemand meer goede foto's maken?
              En nu snap je mijn verbazing , ik dacht altijd dat het mijn toestel was blijkt in de winkel dat er nog zijn (eigenlijk al diegene die we testen).
              Dus ja ik wou het even weten zit je er altijd op met 1,8 a 2,2?

Ik weet niet waarom vele mensen hier zo bizar over doen, ik heb het tegengekomen en nu smijt ik het in de groep om te brainstormen over een antwoord. Dat ik het ben kan zijn alhoewel ik zeker een deel voor mijn rekening neem ben ik denk ik ervaren genoeg om toch een redelijk percentage scherpe eruit te krijgen (was toch zo met mijn ouden).

Anderzijds met andere lenzen en hogere diafragma's moet ik het nu nog testen, voor het 'herstel' was zelfs foto's op een zonnige dag, van statief naar een statisch object soms al te moeilijk voor mijn baksken. (en als het niet zo duur was om over te stappen had ik het waarschijnlijk al gedaan (verkoper bood me trouwens een nikon toestel aan ter vervanging)
              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Ok...ik volg je wel...maar je kunt er zo niets over zeggen zonder een goede testbasis.

Ik weet wel dat als ik mijn D700 en 85mm 1.4 pak de scherptediepte bij dergelijke tests (onder goede lichtomstandigheden) áltijd goed zit. Pas in het echte leven wordt het lastig en zit hij (ik dus) er soms naast.

edit: zo te lezen heeft die verkoper wel verstand van zaken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht

Ik weet wel dat als ik mijn D700 en 85mm 1.4 pak de scherptediepte bij dergelijke tests (onder goede lichtomstandigheden) áltijd goed zit.

Dat is eigenlijk wat ik wou weten :-), en van nog (veel) meer mensen

btw: mijn testbasis voor de reparaties was heel goed, maar die is niet meer relevant. Vandaag enkel zodanig geschrokken dat ik het toch even hier moest vragen en eigenlijk nog altijd geen antwoord heb

Comment

Wel mutse, ik heb net hetzelfde voorgehad

Mijn 7D gaf zeer onregelmatige AF missers. Front focus, back focus, met alle lenzen. Met de ene lens had ie het wat meer als de andere en zowel met servo af als met one shot af.
                    Deze resultaten waren echt bedroevend slecht voor mij, aangezien mijn 5DmkII en 1DmkIII beiden elke keer spot on zaten qua AF, met elke lens, evenals de 5DmkI die ik bij een trouwreportage heb gebruikt.
                    Ik heb de 7D dan maar binnengedaan bij de winkel.

Na 2 weken had ik hem terug. Geen verschil.

Even laten liggen en gehoopt dat het terug goed zou komen. Maar er was geen verschil in AF prestaties.

Dan heb ik hem opnieuw binnengedaan. Deze keer was hij 6 weken weg. Ik kreeg hem terug en dacht dat het in orde was na enkele tests in de winkel. Dan bleek toch van niet. Nog steeds de barslechte AF resultaten. Vooral in One shot AF en hoe dichter het onderwerp, hoe vaker een misser (maar onderwerpen van veraf mistte die ook hoor). Dan heb ik hem maar teruggebracht en een nieuwe gevraagd.

Ik kreeg de nieuwe, geen verschil. Nog steeds slechte AF...

Ben ik dat nu alleen of heeft iedereen dit, de 7D presteert toch ondermaats qua AF of heb ik nu echt zo'n pech
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Ik durf niets te zeggen......dan krijg ik slaag van Monica

Maar vooralsnog interessant...ik vraag me af hoe een AF uberhaupt "willekeurig" kan zijn...?

Comment

Matthias je verhaal had ik al gehoord maar het is een zeer spijtige zaak. maar toch ben ik blij dat ik niet alleen ben en toch ergens gerust kan zijn dat ik niet de beroerdste fotograaf ter wereld ben

Het bizare is eigenlijk dat de rest het ook had (gezien op deze korte tijd), nog erger is dat het van dezelfde winkel komt als die van jou. Dat zou er normaal wel niets mee te maken mogen hebben. Een nieuwe willen ze me jammergenoeg nog niet geven omdat de test met de andere 7D faalde (anders was ik nu blij)

Nu ik ga hem blijven binnen doen zolang het niet goed is. Kom ik betaal daar mijn hele vakantiejob aan en dan werkt het maar half .

Comment

Dus conclusie van de winkel...al onze toestellen zijn defect...dus krijg jij ook geen nieuwe. Ook niet een heel intelligente oplossing naar mijn mening

Comment

Nee de conclusie was eerder 'we snappen er gn kl**** meer van' , wel zijn email adres gekregen zodat ik na mijn testen nog kan mailen (en niet direct moet gaan) en dan samen zien wat er mogelijks aan de hand is.

Van de service kan ik niet klagen eigenlijk, hoe het komt dat daar net bizarre tussen zitten is een andere vraag.

Iemand met een 7D die het experimentje eens kan nadoen en mij de resultaten kan vertellen?

Comment

Ik heb het nog al gedacht en ik moet het nog gaan geloven ook.....

Hoe beter de autofocus hoe meer missers je gaat hebben.

Je hoort het meer en meer, nieuwe toestellen die problemen hebben met de focus.

Voor mijn part is de gevoeligheid van de autofocus te goed, te scherp....

Het minste kontrastverandering, de kleinste lichtintensiteit wisseling in de achtergrond .....de focus schiet er voorbij.

De sensoren die instaan voor de AF reageren op kontrasten.

Kun je de gevoeligheid van de focuspunten niet verkleinen?

Ik heb bij de 1Dmark II n het aantal hulpsensors verminderd naar 9. Je kunt tot 45 gaan.

En de gevoeligheid naar "middelmatig langzaam" gezet.

Het actieve gebied rondom het AF punt heb ik ook verminderd.

Nu staat hij op alleen het focuspunt, eerst stond hij op "auto" waarbij hij er 13 kon kiezen.

Nu zit ik er telkens boenk op. Voordien was het ongeveer fifty/fifty.

Geen exacte wetenschap maar uit ondervinding :het soort lens(beeldhoek ) speelt ook een rol. Met meer tele ging het beter, met meer groothoek ging het slechter.

Nu focust hij op een kreuk in een blad papier. Voordien bleef hij hunten.

Ik versta dat je een 7D hebt. Kun je bij dit toestel de focuspunten, actieve gebied, hulpsensoren etc niet beinvloeden/instellen?
                              Groetjes
                              ----JO

Comment

DAT , dat is iets waar ik nu eens echt iets aan heb zie en zal dat morgen eens bekijken ik weet het niet vanbuiten maar merci wie weet ligt het daaraan. Alhoewel een mark en een 7D nog wel een verschillende categorie zijn denk ik. Hoewel ik (bijna) alleen centerpoint gebruik, als je de gevoeligheid verlaagt gaat hij dan ook niet trager?

(camera 2maand weg moest vandaag al zoeken naar hoe ik terug naar centerpoint moest gaan )
                                Last edited by mutse; 20 december 2010, 23:54.

Comment

Working...
                                X