Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale spiegelreflex voor binnen/portretten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Digitale spiegelreflex voor binnen/portretten

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Canon rules
    Voor iets beter dan instap is canon heel goed omdat alles er op zit wat je nodig hebt maar ook niet meer.

Sony komt niet eens in aanmerking bij mij (ze zijn aan het beteren maar hebben nog een lange weg te gaan)
    'k Had me nochtans voorgenomen om op zo'n dingen (het adjectief dat ik in m'n hoofd heb mag je zelf raden) niet meer te reageren, maar bon *zucht*.

Nu moet je mij eens uitleggen waarop je precies doelt...alles erop wat je nodig hebt, maar ook niet meer ? Van vaagheid gesproken.

@ K-2: ...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

als je een toestel wil met zeer goede hoge ISO prestaties dan is in de lagere klasse de pentax k-x nu vervangen door de k-r aangewezen, geeft minste ruis met meeste detail, zeer goede jpeg verwerking.

toestellen te vergelijken met de k-r (gebruiken allemaal quasi zelfde sensor) is de nikon d5000, de sony a560 en de sony a33. De sony's hebben een zeer goed en snel AF-systeem en de a33 is zowat het snelste toestel in aps landschap. Niet onbelangrijk om kinderen te fotograferen, zekers bij minder licht. De A33 biedt daarbij het voordeel dat je een grote heldere zoeker hebt, ook bij heel weinig licht en met lenzen met een hogere minimale f-waarde (zogenaamde trage lenzen) f4, f5 etc.
      Beelden zijn bij lage sluitersnelheid ook scherper met de a33 vermits je geen trillingen hebt van opklappende spiegel. Heeft daarbij zeer goed live-view systeem met zeer snelle autofocus en behoort samen met de a55 ook tot de enige DSLRs welke snelle AF hebben in video mode en dus ook echt bruikbaar zijn om te filmen.

een stapje tot een paar stapjes hoger heb je terug pentax K5 met beste jpeg verwerking en heel goede prestaties op hoge ISO, hoge ISO ligt in lijn met de deze van de sony a580, nikon d7000. Iets minder presteert de canon 50d en 60d welke op hoge ISO te vergelijken zijn met de sony a55. Voor de sony a55 geldt verder hetzelfde als voor de a33, heel snel toestel zowel voor foto, video en in live-vieuw, met heldere EVF zoeker. Verschil tussen a33 en a55 zijn het aantal mp's en a55 is iets beter op hoge ISO.

In het kort, nikon, pentax en sony gebruiken quasi zelfde sony sensors maakt dat hoge ISO prestaties quasi gelijk zijn als je de goede instellingen gebruikt, zekers in RAW, in jpeg heeft pentax een licht voordeel. De vergelijkbare canon sensors presteren momenteel iets minder toz laatste generatie sony sensors, alhoewel de verschillen beperkt zijn.

AF-snelheid zijn de sony's de betere

belichtingmeting (metering) zijn de sony's zeer goed geldt ook voor de a350 de a450 en heel de 5 reeks. bij pentax is dat ook vrij goed, nikon en canon weet ik niet.

denk dat in jou geval de pentax k-r of de sony a-33, de meest geschikte toestellen zijn, als je lager in prijs wil zou ik me beperken tot de pentax k-x.

let wel er loopt momenteel 100€ cashback op a33 en a55

succes met je keuze !

Comment

het is een tijdje stil gebleven, maar na veel lezen en nog veel meer dubben heb ik uiteindelijk een camera aangeschaft.

Ik heb een canon eos 500d gekocht met standaard kitlens en 50 mm f1.8 lens. Ik heb lang getwijfeld tussen de d3100/d5000 en de eos 500d, maar uiteindelijk heeft de interne autofocus van de canon de doorslag gegeven. Manueel focussen met de 50 mm viel me niet mee en voor de nikon is deze lens er blijkbaar niet met AF-motortje. Ik heb ook nog even overwogen een sony a33 aan te schaffen (zeker leuk met de cashback actie), maar de digitale zoeker vond ik toch maar niks. Zo'n goede liveview functie geeft ook wel wat leuke voordeeltjes...bv de horizon waterpas...best grappig.

Waarom geen 550d of d90; tja...toch uiteindelijk het budget.

Bedankt voor al jullie adviezen! en tot later, want er komen vast en zeker vragen.
        Last edited by Fritzer; 23 december 2010, 09:25.
        Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
        Canon powershot s120

Comment

Geniet ervan !

Het is een mooi seizoen om ermee aan de slag te gaan .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Succes met je aankoop!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
            X