Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta Dimage Z1 vs Canon Powershot G5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Minolta Dimage Z1 vs Canon Powershot G5

Allen,

Ik heb dit forum recentelijk ontdekt. Ben altijd bezig geweest met digitale video, maar nog niet met digitale fotografie. Daar gaat nu verandering in komen, dus eerst toestel kopen, maar... twijfel is er tussen de Minolta Dimage Z1 en de Canon Powershot G5.
    Ik heb enorm veel informatie ingewonnen i.v.m. beide camera's, maar de twijfel blijft bestaan. Als eindconclusie heb ik besloten dat de G5 meer instel-opties heeft (groter diafragma e.d.), maar dat de Z1 (veel) sneller is. Daarbij komt nog eens het prijsverschil, maar dat laten we even achterwege. De Z1 is in mijn ogen fragieler, maar dit is misschien niet het geval (reactie van Z1 gebruiker?). Is de G5 professioneler? En als laatste, de Z1 is echt wel een nieuw toestel, dus misschien daarom beter? Jullie vragen welk het beste toestel is doe ik niet, want dat is waarschijnlijk toch een persoonlijke bestelissing, maar kunnen jullie je mening geven over een (of beide) toestellen?

Alvast zeer hartelijk bedankt!

ik heb de z1 onlangs gekocht en het toestel bevalt mij prima
    over de fragiliteit van de z1 ... wel zooooo fragiel is die nu ook weer niet hoor, ik weet dat je overal kan lezen dat de lens wat los zit, en dat is idd zo maar wel miniem.. ik zou mij er niet druk om maken

en bovendien zoals je zegt, deze camera is idd heel snel en nog eens goedkoper ook !
    Panasonic dmc fz28

Comment

Bedankt Skank voor je reactie. Ik heb ondertussen de knoop kunnen doorhakken en ben nu ook een (zeer) trotse en tevreden eigenaar van een Z1. Nogmaals bedankt en "tot lees".

Koen

Comment

Originally posted by Flowers
        Bedankt Skank voor je reactie. Ik heb ondertussen de knoop kunnen doorhakken en ben nu ook een (zeer) trotse en tevreden eigenaar van een Z1. Nogmaals bedankt en "tot lees".

Koen

je zal er geen spijt van hebben
        ik verwacht dan ook vele foto's van je binnenkort
        Panasonic dmc fz28

Comment

Working...