Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

    wil je alles tegelijk hebben?
    de fotografe waarvan je de link laat zien schiet waarschijnlijk veel met lichtsterke (tele) lenzen.

    wat ik zou doen

    koop een eenvoudig toestel. Niet zeuren over snelheid, wat je ermee doet, doe jij, niet je toestel. Ook met minder 'snelle' toestellen kun je mooie foto's maken. Het is belangrijker dat je weet wat voor foto je wil maken. 30 foto's in korte tijd maken is vaak vrij onzinnig.
    Voor deze camera koop je een kitlens, of een lichtsterke budgetvariant van Tamron bv.

    Koop een lichtsterke prime 50 of 35mm. Dit kost niet veel, geeft wel veel mogelijkheden, en je kunt er veel mee experimenteren. Je kunt oefenen met 'vervagen' van de achtergrond, zoals je dat bij je voorbeeldfotografe hebt gezien. Dat kun je ook met een telezoom.

    Koop een niet te dure telezoomlens. Lichtsterke telezooms liggen niet in je budget.
    Vergeet de binnenfoto's en ga lekker buiten aan de gang. Buiten is er genoeg te zien en te fotograferen. Leer zo de eigenschappen van je lens kennen.
    Ga je echt verder, dan koop je een andere lens, maar daar moet je dan wel een budget voor hebben, of er mee kunnen leven dat je lens wat ouder en/of trager is.
    (ik heb trouwens mijn canon 80-200mm 2.8L voor 280 euro gekocht. Niet 'snel', maar wel goed )

    Bedenk wat je nieuw en/of tweedehands wil kopen.

    Comment


    • #32
      Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

      Hey!
      Wow! Bedankt voor alle hulp!
      Dus als ik jullie goed begrijp, spaar ik best toch nog even door voor een betere camera. Want ik ben altijd wat bang dat ik bijvoorbeeld toch een €800 uitgeef aan een camera, en na een x aantal maanden al doorheb dat ik beter een 'duurdere' met meer kwaliteit nodig heb.

      Defotografe.com (ik vind het zelf ook niet echt een geslaagde naam ) gebruikt denk ik de Nikon D300.
      Volgens jullie kijk ik best uit naar die D90 of D200 ?
      En volledig gelijk dat ik mij beter moet inlezen, want ik moet soms echt opzoeken wat jullie bedoelen over de lenzen enzo Iemand een goede suggestie van boek of iets anders ?
      Alvast bedankt!!

      Comment


      • #33
        Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

        De grote kost is niet het toestel, maar wel de lenzen...
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #34
          Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

          Je kan ook een telelens van een b-merk als Tamron of Sigma nemen? Kost bijlange niet zoveel (al zijn de prestaties iets minder, toch nog vrij leefbaar, zeker voor een beginner).

          Het zou overigens ook dom zijn meteen 1000enden euros weg te gooien als dan toch blijkt dat het niks voor jou is.

          Comment


          • #35
            Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

            Ik zou dan de D90 kopen omdat dat toch wel een zeer goede camera is, en het geld dat je daarmee uitspaart (t.o.v. een D300) spenderen aan goede lenzen. Want die zijn het belangrijkste.

            Comment

            Working...
            X