Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

    Voor dat budget een Nikon D90 met 50mm f1.8

    D90 is goed in de hogere ISO's de 50mm f.18 is niet duur en lichtsterk genoeg voor manegehallen. Alles dat over is zou ik stoppen in een goede cursus fotografie.
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #17
      Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

      het scheelt dat de megapixels van een gsm en een reflexcamera vergelijkbaar zijn...

      in mijn mening, 2dehands d200 en 2dehands 80-200 2.8 (ongeveer 1200-1300€) maar een wondermooie set!

      Comment


      • #18
        Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

        Als er nog extra info nodig is, laat maar weten. Maar nog eens, ik ken echt weinig van fotografie, zeker van die moeilijkere termen haha.
        Alvast bedankt hé!


        Toch beter eerst een cursus digitale fotografie volgen

        voor jouw prijs is dit hier een interessant pakketje
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

        Comment


        • #19
          Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

          Met een 50 mm ga je niet veel doen in maneges, tenzij je een overzicht wil.

          En met de 55-250 mm ook niet, omdat ze niet lichtsterk genoeg is.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #20
            Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

            wat wil je ,voor 800 euro ga je niet veel meer vinden laat staan een body met
            een lichtsterke lens,tis al 800 voor een lens.
            Last edited by Bloatenaas; 11 december 2010, 22:24.
            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

            Comment


            • #21
              Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

              Een D5000 met een 18-135 639,00€
              Dan nog een SD kaartkje 4Gb bijvoorbeeld en een filter + tas en je zit binnen je budget.
              De D5000 is vergelijkbaar met de D90 qua beeldkwaliteit , scherpstelling en lichtmeting is het dezelfde techniek.Ze gebruiken ook dezelfde sensor en processor.
              Doet het zeer goed bij hoge ISO. Swivel monitor is handig en de programmeerbare Fn knop is ook wel leuk.

              Mvg
              Spogy
              Last edited by spogy; 12 december 2010, 07:41.
              Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

              Comment


              • #22
                Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                Voor die prijs moet je zeker 2de hands gaan, onlangs stond er nog een Fuji S5 Pro ( nikonvatting ) te koop voor een gunstige prijs, eventueel een oudere 80-200 f/2 schuifzoom is zeker ook nog betaalbaar, 800€ is wel erg nipt
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Doralina Bekijk bericht
                  Hallo,
                  Ik ben op zoek naar een goede camera. .... vooral actiefoto's ... binnen in hallen of manéges.
                  • Mijn budget gaat (ongeveer, altijd bespreekbaar ) tot een €800
                  • Ik wil dus goed binnen kunnen fotograferen
                  • Scherpe foto's, een toestel dat snel klikt
                  • Ik weet niet of het mogelijk is, maar een goede handleiding zou echt welkom zijn

                  ...
                  Sorry, budget too low.
                  Het probleem zit em in snel bewegende objecten in low-light condities.
                  Daarvoor moet je met (dure) lichtsterke lenzen afkomen.
                  Beste wat in de buurt komt voor die prijs is een Nikon D90 met 50mm lens of de Canon 500D ook met 50mm lens en supersnel zijn die nog niet eens. Wel bruikbaar.
                  Voor buiten is er geen probleem en kan je er voorlopig wel geraken met een kitlens maar snel ga je toch een tele moeten bijkopen als je bv fotos wil nemen op wetstrijden of zo.

                  Laat je niet vangen aan verkoperpraatjes in de winkel, de meeste onder ons weten hier wel dat je met serieus materiaal uit de kast moet komen om al die wensen in te vullen.
                  Dus je zal ofwel je wensen naar beneden moeten stellen ofwel meer poen er moeten tegen smijten.
                  Of opbouwen zoals veel onder ons dat doen.
                  Beginnen met een goede body en er dan later een voor een lichtsterke lenzen voor kopen.
                  Maar onderschat zeker niet de prijs van lichtsterke lenzen, die zijn behoorlijk duur.
                  Je zal snel bij een paar duizend euro uitkomen tegen dat je geinstalleerd bent.

                  Maar dont worry, tis een probleem die we allemaal hebben

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                    Kies voor de D90 van Nikon, een schitterende reflexcamera die ook op hogere ISO's mooie foto's KAN afleveren. Waarom kan? Het hangt dan ook nog af van je eigen kunnen en begrijpen van de fotografie en dat is bij ieder toestel niet anders.
                    Qua lens zou ik de 2dehands markt afschuimen en zoeken naar een 80-200 f2.8 lens.

                    Met je budget zit je eigenlijk wat te laag omdat de verlichting op een piste niet echt denderend is. Laat aan de andere kant je ook niet gek maken door er duizenden euro's aan te geven.
                    Laat even weten wat je gekocht hebt, altijd handig om nadien te zien wat er dan wel of niet gekozen is.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                      2dehands d200 en 2dehands 80-200 2.8 (ongeveer 1200-1300€) maar een wondermooie set!

                      Klein beetje bijsparen, maar idd het beste wat je kan doen

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Maximie Bekijk bericht
                        Zo donker zijn maneges nu ook weer niet hé. En je kan altijd je iso wat hoger zetten.

                        Ik wil gewoon zeggen dat niet altijd de duurste lenzen nodig zijn, je kan al heel wat doen met de 'goedkope', zelfs voor wat TS van plan is.
                        Mijn ex was veel met paarden bezig, dus ik weet wel waarover ik het heb.

                        Met een 50 mm lens ga je niet veel doen als de hindernis 20 m verder is.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Doralina Bekijk bericht
                          .........
                          Een paardenfotografe die ik heel goed vind is : http://www.defotografe.com/portfolio/paardsport/
                          Zo'n foto's zou ik zeker willen leren trekken.
                          heb je al eens gekeken, met wat voor apparatuur hier gewerkt wordt?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                            De jongedame van die site maakt wel mooie foto's, maar haar materiaal kost ongeveer 5000 euro enkel aan body's en lenzen, dan zwijgen we nog over uv-filters, batterijen, geheugenkaarten en rugzakken en andere toebehoren. Ik zeg dit niet om TS te ontmoedigen.

                            Toen ik een instap-dslr kocht met kitlens, dacht ik dat ik na mijn 'grote uitgave' van 900 euro wel een tijdje zoet zou zijn, maar ondertussen heb ik al een veelvoud daaraan uitgegeven... t Is jammer genoeg een dure hobby.

                            Je website 'defotografe.com' noemen vind ik nogal pretentieus, maar dit terzijde.
                            Last edited by johan de man; 12 december 2010, 08:06.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                              (Laatst gewijzigd door johan de man; Vandaag om 09:06)


                              heel goed Johan!
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                                Naarmate je door de hobby meer en meer gebeten bent, zal ook het budget meegroeien en dus ook de apparatuur. Het staat ook niet stil. De wereld verandert, de fotografie ook.
                                Daarom blijft het zo boeiend. Ik denk ook altijd: dit zal wel mijn laatste body zijn, want het zo een goeie ! Maar ja .....

                                Comment

                                Working...
                                X