Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A580

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A580

Oh, wat ik vergat te vermelden is dat het diafragma volledig open staat in de 10 fps modus. Nog een voordeel van de 6 fps modus (wat ook al erg snel is)...je gaat iets minder snel door je buffer heen zijn (20 RAWs).

Enne, Puerte, ik wil jou wel eens zien pannen met een A55 + 70-400G SSM erop via het scherm . Alleen al voor de stabiliteit zou ik de zoeker gebruiken...met een lichte lens (minder dan een kilogram) is dat te doen via het scherm, maar met zwaardere lenzen die je voor sport gebruikt wil je dat echt niet gaan proberen denk ik .
    Last edited by JorisVdB; 12 december 2010, 13:37.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

Enne, Puerte, ik wil jou wel eens zien pannen met een A55 + 70-400G SSM erop via het scherm . Alleen al voor de stabiliteit zou ik de zoeker gebruiken...met een lichte lens (minder dan een kilogram) is dat te doen via het scherm, maar met zwaardere lenzen die je voor sport gebruikt wil je dat echt niet gaan proberen denk ik .

hier wordt uitgelegd hoe je moet pannen met een d90, uiteraard hebben sony toestellen in tegenstelling tot de d90 wel snelle AF in LV-mode, eigenlijk een ongelofelijke luxe toz toestellen van andere producenten, met de a33/a55 zelfs bij 10fps.
      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

je laat de camera niet het objectief dragen, maar het objectief de camera, dat is een gouden regel voor zware objectieven.

Comment

Nu is alles wel duidelijk denk ik,

Bij het volgen van bewegende onderwerpen gebruik ik nooit de Live View, vind dat gewoon niet handig maar dat is eigen manier van werken, net zoals ik ook geen statief gebruik voor mijn 500mm lens.

Nog iets, vandaag binnenshuis met mijn flitser bezig geweest voor een feestje. Mijn broer wou per se Live View hebben, heb dat ingeschakeld en het beeld is zo goed als zwart, zat in manueel en de flitser in TTL. De opname was uiteraard correct belicht maar krijg je dan ook zwart beeld in de EVF ?
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Nu is alles wel duidelijk denk ik,

Bij het volgen van bewegende onderwerpen gebruik ik nooit de Live View, vind dat gewoon niet handig maar dat is eigen manier van werken, net zoals ik ook geen statief gebruik voor mijn 500mm lens.

Nog iets, vandaag binnenshuis met mijn flitser bezig geweest voor een feestje. Mijn broer wou per se Live View hebben, heb dat ingeschakeld en het beeld is zo goed als zwart, zat in manueel en de flitser in TTL. De opname was uiteraard correct belicht maar krijg je dan ook zwart beeld in de EVF ?
          je hebt een goed LV systeem en ik kan je enkel aanraden van dat te leren gebruiken, is voor mij het grootste nadeel van mijn a900, geen LV. Heb leren pannen met een volledig manueel analoog toestel, en met een beetje oefening en een paar trucjes lukte me dat zeer goed. Gelukkig zitten we nu in het digitaal tijdperk welke veel meer mogelijkheden biedt en alles gemakkelijker maakt, maar je moet ze dan wel gebruiken.

als je correcte instellingen gebruikt krijg je uiteraard geen zwart beeld, in donkere omgeving is de EVF zelfs een heel groot voordeel toz van OVF, zeker als je een 4 a 5f lens gebruikt. Je beeld in de EVF zoeker is niet enkel veel groter toz van bvb a550 of a580 maar ook veel helderder en je hebt een 100% uitsnede.

minder gemakkelijk is het te werken met a55 als je studio flitsers gebruikt, daar zijn wel oplossingen voor maar blijft minder handig, zoals ik eerder geschreven als je veel studio opnames maakt is de a580 een betere keuze, in alle andere gevallen zou ik gene 1/2s twijfelen.

Comment

Ik weet niet of het ergens al vermeld is geweest, maar op de A33 en A55 loopt er momenteel een 100 euro cashback tot eind januari! (dacht ik toch)

Kan keuzes toch wat sturen en lijkt mij wel de moeite

Comment

Inderdaad, alleen spijtig dat het niet op de A580 is...of op 'accessoires'.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ik was ook aan het twijfelen tussen de a55 en a580, ben naar de winkel gegaan en alle twee in mijn handen gehad.

De a55 mag dan ook sneller zijn wat mijn voorkeur heeft, de a55 is te klein naar mijn goesting. ik vond het niet goed liggen in mijn handen, wat toch heel belangrijk is.

De a580 is even groot als de a500 en a550, hier kan men ook de verticale grip gebruiken van de 500 en 550 (NIET bij de a55 en zo ver ik weet is er ook geen) Daarom heb ik de a580 besteld, nu nog even wachten

Vind het ambetant dat ze alles altijd kleiner willen maken, een goed toestel dat goed in de hand ligt vind ik toch wel één van de belangrijkste eigenschappen
                Canon EOS 5DmIII Flickr www.cedjans.be
                I_ Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
                I_ Tokina 16-28mm F2.8 AT-X PRO FX

Comment

zelf ben ik ook aan het twijfelen, gewoon om met een A700 te werken denk ik dat de A580 een goede keuze kan zijn maar toen ik een filmpje op Youtube (ben het wel kwijt) werd een voorbeeld getoond van opnames in een rijdende auto bij valavond en de beelden waren scherp en vooral ruisvrij, nu vraag ik me af of dezelfde resultaten behaald worden in opnames van vogels in beweging gezien de meeste filmpjes op youtube over de filmfunctien gaan van dit toestel(dat interesseert me nu even niet) De reden dat ik een nieuwe body wil is het ruis dat nu aanwezig is bij de A700 zelfs bij 800iso zeer storend is en gezien ik vooral vogels en windhonden trek het scherpstellen op bewegende beelden voor mij belangrijk is. wie heeft echt ervaring met dit toestel(liefst in combinatie met een 70-400 G)

hoe is dit toestel als het op geluid aankomt, ik bedoel het geluid van de opklappende spiegel?
                  Last edited by Redgy1; 14 december 2010, 21:11. Reden: iets vergeten
                  Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
                  https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
                    zelf ben ik ook aan het twijfelen, gewoon om met een A700 te werken denk ik dat de A580 een goede keuze kan zijn maar toen ik een filmpje op Youtube (ben het wel kwijt) werd een voorbeeld getoond van opnames in een rijdende auto bij valavond en de beelden waren scherp en vooral ruisvrij
                    Youtube filmpje dat je kwijt bent

op 3:25 begint hij over de schemerstand, nu bij echt snel bewegende objecten weet ik niet of dit werkt. misschien weet iemand anders het
                    Canon EOS 5DmIII Flickr www.cedjans.be
                    I_ Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
                    I_ Tokina 16-28mm F2.8 AT-X PRO FX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Oh, wat ik vergat te vermelden is dat het diafragma volledig open staat in de 10 fps modus. Nog een voordeel van de 6 fps modus (wat ook al erg snel is)...je gaat iets minder snel door je buffer heen zijn (20 RAWs).
                      hoe verklaar je volgende sequentie van foto's op f5 ? (Sony SLT-A55V,Minolta 80-200mm HS-APO G 1/800s f/5.0 at 120.0mm iso100 )

Comment

Ik krijg geen EXIF in die rits foto's...alleen in die laatste foto . Een fietser rijdt aan zo'n snelheid dat je die ook met AF-S kan bijhouden, dus kan je het diafragma instellen zoals je wil. Als je in de 10 fps-modus werkt met AF-C, mag je alleen kadreren en afdrukken, maar heb je geen controle over het diafragma, sluitertijd noch de ISO...

Imaging Resource...
                        Continuous Advance Priority AE: In this mode, the Sony A55 offers its highest shooting rate of ten frames per second, but with some limitations. If Continuous Autofocus is enabled, then the lens aperture is fixed at its fully open position, and ISO sensitivity is controlled automatically. In Single Autofocus mode, aperture and sensitivity can be manually controlled, but shutter speed is controlled manually, and focus is locked from the first frame. Manual focus shooting has the same limitation with regards to shutter speed.
                        Nu hebben ze bij I-R een foutje gemaakt denk ik, en moet daar in plaats van de tweede manually iets anders staan: automatically. Anders slaat die 'but...' op niets.

Vandaar mijn 'keuze' voor de 6 fps-modus. Dpreview zegt er ook over dat het aantal geslaagde foto's (in focus en goed scherp) veel beter is in de 6 fps-modus...

Comment

Ik heb momenteel de Sony a300 (met onderstaande lenzenarsenaal) en ik twijfel om me zelf een upgrade te doen naar de sony a580 of de a550 (als deze nog verkrijgbaar is...), al weet ik niet als de overstap naar de a550 zo een grote verbetering is tegenover de a330.

Ik zou mn a300 verkopen (ik zou eens moeten kijken hoeveel ik hiervoor kan krijgen, incl grip en enkele batterijen). Mijn oog valt het meest op de a580, maar daar zit dan de videofunctie in die ik (denk ik) niet veel ga gebruiken aangezien ik nog een Sony camcorder heb.

Ook wil ik bij de slr blijven, dus de a33 en a55 zijn geen optie

Ik fotografeer soms wat sport (de betere iso), veel op reis en ik hoop binnenkort wat opdrachtjes in de wacht te slepen.

Nu, ik sta nog nergens bij mn zoektocht. Moet nog eens alles op een rijtje zetten... Plan is om - als ik ga overstappen- dit te doen tegen februari, aangezien ik een maandje naar Vietnam trek in maart. (Misschien dat de prijs nog wat zou durven zakken dan? )

edit: kan iemand mij die site geven waar je courante 2dehands prijzen kan bekijken?
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

Comment

Lijkt mij een prima verbetering, Nick . Als je je Tamron voor sport wil gebruiken zou ik wel aanraden om er de Sony vertical grip onder te hangen - veel betere balans, alhoewel een a700-klasse camera met grip nog idealer is ...

Comment

Mja, de a700 moet ik 2de hands aankopen en daar heb ik niet happig naar...

Momenteel heb ik ook een grip onder mn a300 hangen, en dat wil zeker opnieuw.. Spijtig dat ik die niet kan gebruiken voor de a580.
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                                Mja, de a700 moet ik 2de hands aankopen en daar heb ik niet happig naar...
                                Dat moet je in elk geval vermijden om eens a700 grondig te proberen .
                                Ik ken er maar heel weinig die deze ooit gehad hebben en daarna nog terug naar een 5-reeks willen...
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                                X