Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D net binnen : hoe testen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7D net binnen : hoe testen?

en?

Ik neem aan dat de batt ondertussen opgeladen is. Wat zegt de test?

Ikzelf zou bang hebben , moest ik iets van die orde bestellen en dan bij ontvangst eerst moeten testen .....
    vertrouwen is goed, controle is beter in zulk geval.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
      Ikzelf zou bang hebben , moest ik iets van die orde bestellen en dan bij ontvangst eerst moeten testen .....
      Mij maak je niet wijs, dat als je iets nieuw koopt je het niet test, misschien niet zo bewust, maar toch en toch ook funkties, die je normaal niet gebruikt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Mij maak je niet wijs, dat als je iets nieuw koopt je het niet test, misschien niet zo bewust, maar toch en toch ook funkties, die je normaal niet gebruikt.
        Dat heet dan uitproberen, en niet testen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
          Mijn vorige Mercedes E heeft de eerste maanden meer in de garage gestaan door electronica problemen dan dat ik er mee gereden heb. Na twee jaar moest de ophanging vervangen worden... Is een Mercedes ook iets van die orde?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            en?

Ik neem aan dat de batt ondertussen opgeladen is. Wat zegt de test?
            l.
            Het is nog wat vroeg om objectief te oordelen. Ik kom hier later wel op terug. Eén iets is me opgevallen: ruis lijkt makkelijker weg te halen dan bij de 20D met minder verlies van detail.

Comment

The proof of te pudding is in the eating. Of heel vrij vertaald: fotograferen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
                Mijn vorige Mercedes E heeft de eerste maanden meer in de garage gestaan door electronica problemen dan dat ik er mee gereden heb. Na twee jaar moest de ophanging vervangen worden... Is een Mercedes ook iets van die orde?
                Alles wat gemaakt wordt door mensen kan fabricagefouten bevatten...zo simpel is het. Zelfs bij Mercedes (die de laatste tijd toch weer goed bezig zijn als het om kwaliteit gaat).

Ook wel een maandagochtend auto genoemd
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Dat heet dan uitproberen, en niet testen.
                  Wat is het verschil voor iemand zonder testapperatuur?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat is het verschil voor iemand zonder testapperatuur?
                    Het een betekend gewoon lekker spelen en mogelijkheden verkennen, genieten van je aankoop, het ander is bewust tests gaan doen, en je hoeft echt geen testapparatuur te bezitten om aan het focusverhaal te beginnen (want daar gaat het de meeste testers om) en hopen dat je een goede gekocht hebt...

Comment

Nee, gewoon mee aan de slag gaan. Maar niet zo van " nu es zien of alles wel werkt "
                      Oef !! Het werkt....
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Zijn er eigenlijk slechte 7D"s in omloop ?
                        Aangezien de TS zich zorgen maakte voor back en front focus, zou ik zeggen test dit en corrigeer dit in de instellingen van je camera.

Ik heb mijn objectieven getest door een bus melk met de streepjescode in een hoek van 45 graden op de tafel te plaatsen. Gewoon van opzij op een van de getallen gefocust (zo kort mogelijk) en gecorigeerd in het menu. Alles plat op tafel opgesteld en met de draadontspanner een foto gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                          Zijn er eigenlijk slechte 7D"s in omloop ?...
                          Vraag maar aan Matthias... al lijken zijn problemen nu van de baan. Matthias?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                            Zijn er eigenlijk slechte 7D"s in omloop ?
                            Aangezien de TS zich zorgen maakte voor back en front focus, zou ik zeggen test dit en corrigeer dit in de instellingen van je camera.

Ik heb mijn objectieven getest door een bus melk met de streepjescode in een hoek van 45 graden op de tafel te plaatsen. Gewoon van opzij op een van de getallen gefocust (zo kort mogelijk) en gecorigeerd in het menu. Alles plat op tafel opgesteld en met de draadontspanner een foto gemaakt.
                            Reken maar dat er foute 7D's, D300's, Hasselblad's en Bentley's gemaakt worden. Dit is echt niet voorbehouden aan de op maandag geassembleerde Jaguars van de jaren '70.
                            Bij objectieven zal het wel meer voorkomen.

Het back focus probleem gaf ik maar aan als voorbeeld. Ik kan nu wel zeggen dat alles OK is met mijn 7D.
                            I am very happy om het in Droopy's woorden te zeggen.

Comment

Bang dat een functie bij een nieuwe camera niet werkt ben ik niet.

Ik heb destijds met mijn Nikon een paar foto's van een gekleurde wand gemaakt en kon toen wel twee pixelfouten vinden. Lagen aan de rand, maar in het centrum zou ik dat storend hebben gevonden. Daarom is het in mijn opzicht toch niet zo gek om wat met een nieuwe camera te testen. Ik weet dat pixelfouten veel voorkomen (ook tv's en monitoren), maar juist door het hoge bedrag wat je voor een camera neerlegt mag je toch wel een foutloos exemplaar verwachten.
                              Nikon D80 + AFS VR DX 3,5-5,6/18-200 G IF-ED

Comment

Niet dat ik paniek wil zaaien maar er zijn wel degelijk een paar 'slechte' in omloop.

Zelf is de mijne nu al voor de 3de keer binnen voor hetzelfde probleem die maar niet opgelost raakt en dat is gewoon de AF die zijn werk niet doet. Soms als ik 3 foto's neem van op een statief zit het er eens voor, eens erop en dan erachter.

Wees wel HEEL zeker dat het aan de camera ligt en niet aan jou! Zelf heb ik hem maar na een half jaar binnen gedaan omdat ik altijd dacht dat het aan mij lag (en relatief weinig de af gebruik wegens macrofotografie)

greetings
                                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Working...
                                X