Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Bij een lens zou je een focustest kunnen doen...bij een camera, gewoon kijken of alle knopjes doen wat ze moeten doen en of hij foto's maakt...zou me geen specifieke test voor kunnen stellen.
Ik neem aan dat het over de 7D gaat...
Gewoon fotograferen! Front & backfocus kan je snel zelf testen. Op het net vind je via google een testkaart die je kan afdrukken. Bijstellen van front- of backfocus kan bij de 7D voor elk Canon-objectief dat je gebruikt. Hoe? RTFM...
[Mod-LesC]Heb even je titel en je eerste post aangepast. Het gaat namelijk om een 7D. Bij Canon staat de D achteraan, met de uitzondering van hun allereerste dSLRs.[/Mod]
Beginnen te schieten, zou ik zeggen. En vooral: studeren op het toch wel ingewikkelde AF systeem. (ik heb zelf de 7D).
Back-focus probleem ligt toch aan het objectief en niet aan de camera?
Kan ook aan de camera liggen...daarom moet er bij calibratie ook altijd camera én objectief bijgesteld worden. Het objectief word dan vaak aangepast op de focus van de camera. Afwijkingen in camera's zijn vaak wel minder als bij objectieven.
Als je al ervaring hebt met een DSLR, dan maak je er gewoon foto's mee zoals met de vorige.
Als er dan toch een probleem zou zijn, dan merk je dat wel.
Heb je geen ervaring met een DSLR, en de foto's komen niet uit de camera zoals jij dat wel zou willen, dan is er meer kans dat je zelf iets niet juist doet dan dat er wat aan de camera mankeert.
Comment