Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoom of tele ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoom of tele ?

Met een beetje geluk ben ik binnen een paar maand in het bezit van een Canon D60.Aangezien ik een vrij regelmatige bezoeker ben van airshows vroeg ik me eigenlijk af welke lens of lenzen ik daar voor nodig heb. Daar de afstanden tot de vliegtuigen met de jaren alsmaar groter lijken te worden had ikzelf toch al gedacht aan een minimum van 400mm, als we dat dan nog eens maal 1,6 doen kom ik toch al aan een goede 600mm, en dat lijkt me op het eerste gezicht genoeg te zijn.
    Daarom had ik gedacht aan de 100-400mm van canon, of is een telelens beter voor dit soort evenementen (dan zit ik wel met een centen probleem want die dingen zijn wel peperduur hé).
    Ik weet dat er hier op dit forum een paar mensen rond(dolen) die me daar zeer zeker bij kunnen helpen, aan hen en ook anderen geef ik nu het woord?
    PS; wat is in weze het verschil tussen een 400mm zoom en een 400mm tele (buiten het kwaliteitsverschil, zoom , en prijs ) ???

Greetz
    Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

wat is in weze het verschil tussen een 400mm zoom en een 400mm tele (buiten het kwaliteitsverschil, zoom , en prijs
    prime 400mm zijn lichtsterker, scherper en hebben snellere autofocus.

maar volgens mij kom je gerust aan je trekken met een 100-400L van canon hoor.
    je bent volgens mij zelfs beter af met een 100-400L IS dan met een 400mm f4 zonder is (de is versie kost je nog veel meer).

ikzelf heb de 100-400 en op airshows voldoe ie perfect.

visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Lange primes zijn te beperkend voor de "gewone" gebruiker. Als je driekwart van je foto's op airshows schiet, dan zou ik zeggen koop die 400 of 500. Maar aan een 100-400, 50-500 of zelfs 100-300 met TC heb je veel meer voor algemeen gebruik.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
      X