Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij-vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterij-vraagje

Heeft er iemand ervaring met de batterijen die op de site van Otto Knap staan (MemoryPerfect) voor de Canon EOS 300D?
    Het gaat om de Peva batterijen BP511 die 1250mAh of 1300mAh (kan er niet goed aan uit) heeft.
    Ook nog een vraagje voor de verschillen. Op de site staan verschillende prijzen, telkens voor de BP511 voor Canon, maar den ene keer is het voor G1-G5, dan weer specifiek voor de 300D en dan nog eentje voor de rest (10D, D60, Pro90, ...)
    Kan iemand me uit deze kwestie helpen?
    Het feit is ik een extra batterij wil kopen voor mijn 300D, maar een originele van Canon kost al direct 85€. Bovenstaande kosten 25 - 27.25€. Als ze ongeveer evengoed zijn, kan ik het beter wagen om 2 extra batterijen aan te schaffen !!

Greetz
    Garfield007 **BD0188BE**
    Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

BP-511 is BP-511, wat er ook van omschrijving bijstaat (het bestelnummer is trouwens ook gelijk).
    Van horen zeggen weet ik dat Canon veel batterijen inkoopt bij GP, het is misschien een goed idee om die te nemen...(zijn ietsje duurder dan jouw voorstellen). Die gaan zowieso even lang mee als de batterijen waar wel Canon opstaat...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik heb hier een extra akku gekocht http://www.stuntprijzen.be/ voor 24,5 euro + 3 euro verzending. Bij een bestelling van meer dan 35 euro (dus ook voor 2 akku's) is de verzending gratis.
      Hoeveel foto's ik met 1 lading kan maken weet ik nog niet(de akku is nog niet leeg geraakt). In elk geval meer dan 450
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik heb de Panasonic batterij voor de Canon 10D gekocht van bij Otto (zelfde batterij als voor 300D). Werkt perfect... Een aanrader
        Canon met glas...

Comment

Heb een paar weken daar ook een zo'n peva pilleke laten bestellen, en -buiten de problemen met de Post - kan er absoluut ni over klagen, werkt perfect
          Zilverkleurig , vergulde contactjes , en 1300mAh ... wat wilt ge nog meer?
          Originally posted by garfield007
          Ook nog een vraagje voor de verschillen. Op de site staan verschillende prijzen, telkens voor de BP511 voor Canon, maar den ene keer is het voor G1-G5, dan weer specifiek voor de 300D en dan nog eentje voor de rest (10D, D60, Pro90, ...)
          Naar't schijnt checkt de lader van den 300 of der wel een juist chippeke in de batterij zit, en als dit niet zo is, weigerd'm deze pil op te laden... Maar wat hier van aan is weet ik niet, heb dus maar voor de 300-versie gekozen...
          Guy.

Canon EOS 300D / 500N
          Canon EF-S 18-55 f3.5-5.6 / Cosina 28-105 f2.8-3.8 / Cosina 100-400 f4.5-6.7

Comment

Originally posted by Sir Shrek
            Heb een paar weken daar ook een zo'n peva pilleke laten bestellen, en -buiten de problemen met de Post - kan er absoluut ni over klagen, werkt perfect
            Zilverkleurig , vergulde contactjes , en 1300mAh ... wat wilt ge nog meer?
            Originally posted by garfield007
            Naar't schijnt checkt de lader van den 300 of der wel een juist chippeke in de batterij zit, en als dit niet zo is, weigerd'm deze pil op te laden... Maar wat hier van aan is weet ik niet, heb dus maar voor de 300-versie gekozen...
            Dat klopt dat is een nieuwe stunt van Ome Canon om via de toebehoren extra geld te verdienen. Op deze wijze hebben ze o.a. de GP akku's uitgeschakeld. De lader van de Canon controleert of de akku de juiste chip heeft. Is dit zo dat mag die worden opgeladen. Is dat niet zo dan pech, de volgende keer dan maar een Canon akku kopen of je koopt deze akku van Sanyo of Panasonic. Zijn standaard uitgerust met die Canon chip.

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Dat klopt dat is een nieuwe stunt van Ome Canon om via de toebehoren extra geld te verdienen. Op deze wijze hebben ze o.a. de GP akku's uitgeschakeld. De lader van de Canon controleert of de akku de juiste chip heeft. Is dit zo dat mag die worden opgeladen. Is dat niet zo dan pech, de volgende keer dan maar een Canon akku kopen of je koopt deze akku van Sanyo of Panasonic. Zijn standaard uitgerust met die Canon chip.
              Dus een GP BP511 zal niet werken met de oplader?
              En waarschijnlijk moet ik ook dan die specifieke voor de Canon 300D bestellen?
              En wat is dan nog het verschil tussen "EOS 300 D vervang batterij" en "Peva Li-ion batterij vervangt akku van de EOS 300D" ?

Greetz, een al iets wijzere over batteries
              Garfield007 **BD0188BE**
              Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

Comment

Heb geen ervaring met andere merken, maar heb bij fotograaf een originele canon BP 511 gekocht, daar ik het hierboven vermelde risico niet wilde nemen. Dan toch maar liever het origineel. Prijs was tegenvaller. 90 €.
                Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Working...
                X