Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sleet op camera's of 'vervaldatum'?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sleet op camera's of 'vervaldatum'?

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
    Daar bestaat een simpel commando voor: FORMAT C: /S
    Maar daarna heb je nog geen compleet werkend systeem met al je programmatuur
    Ik gaf ook alleen de oorzaak van de tragere pc. Ook stelt nieuwere software vaak weer zwaardere eisen waardoor de pc trager lijkt.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr wax Bekijk bericht
      Misschien is dat zo voor de compactjes. In DSLR's is deze cell batterij perfect vervangbaar.
      Canon T70 - niet oplaadbaar lithium - batterijtje courant ... met gelaserde soldeerlipjes niet mee zo courant ... identiek geplaatste soldeerlipjes nada, dus hier wat prutswerk

Canon Ixus 70 - oplaadbaar lithium - simpel vervangbaar na demontage frontpaneel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
        Daar bestaat een simpel commando voor: FORMAT C: /S
        Om vervolgens een error te krijgen dat de format niet kan doorgaan op de systeem/bootpartitie...

Nice try...
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Ik gaf ook alleen de oorzaak van de tragere pc. Ook stelt nieuwere software vaak weer zwaardere eisen waardoor de pc trager lijkt.
          Inderdaad. Duidelijkste voorbeeld is surfen op het internet. Tegenwoordig staan websites vol van zware flash-animaties en HD streaming... dat is zwaardere kost voor een pc van 5 jaar of ouder.

De pure HTML pagina's zijn ver weg.

OT: nee, een camera gaat niet minder presteren na verloop van tijd. Alleen de kloof met de prestaties tov nieuwere modellen gaat breder worden...

Naast de onvermijdelijke mechanische slijtage en bijvoorbeeld batterijen die minder lang meegaan natuurlijk...

Comment

[QUOTE=Destn;2894539]Om vervolgens een error te krijgen dat de format niet kan doorgaan op de systeem/bootpartitie...

Nice try...[/QUOTE

je kan ook een mac kopen ...
            2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht

haal die ketterij hier weg!
              haha, nee, ieder zijn voorkeur.

bedankt voor de info allemaal! het begint hier meer over pc's en auto's te gaan dan camera's maar ik heb nu een duidelijk beeld gekregen over de levensduur van DLSR's .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                Een even oude Mac gaat ook trager en harder moeten werken met recente software. Nog erger, huidige software is geoptimaliseerd voor de Intel CPU's terwijl de oude dit nog voor PowerPC G5's waren en dus een pak trager gaat lopen (of gewoon niét werken, zoals Photoshop CS5). Dat is de realiteit.

Toch jammer dat er weer iemand Mac! moet schreeuwen in een topic over camera's...

Comment

die van mij gaat in 2012 in "self destruction mode"
                  Flickr één
                  Flickr two

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                    Inderdaad. Duidelijkste voorbeeld is surfen op het internet. Tegenwoordig staan websites vol van zware flash-animaties en HD streaming... dat is zwaardere kost voor een pc van 5 jaar of ouder.

De pure HTML pagina's zijn ver weg.

OT: nee, een camera gaat niet minder presteren na verloop van tijd. Alleen de kloof met de prestaties tov nieuwere modellen gaat breder worden...

Naast de onvermijdelijke mechanische slijtage en bijvoorbeeld batterijen die minder lang meegaan natuurlijk...

Dit is voor mij het meest zeggende en bevredigde antwoord.
                    Trouwens de meeste camera's geven een 100.000 op als getal. Indien je geen beroeps bent dan kan je meer dan een paar jaar verder. De kans dat je camera eens een goede smak maakt is volgens mij groter.
                    mvg Guido
                    Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
                      fotografen wisselen om de x-aantal jaar van body. dit is waarschijnlijk omdat er allemaal nieuwe dingetjes op de markt zijn en men mee wil zijn of handige features wil hebben. maar als je dit niet belangrijk vindt, kan je dan gewoon je body, zeer lang gebruiken? (6-10 jaar o.i.d.)
                      Ik draai nog altijd venylplaten, magneetbandjes, e.d. Mijn mooie Fax heb ik gratis weggedaan. Ondanks mijn inschrijving op de Robinsonlijst en een Europees verbod, sturen sommigen me 's nachts echter nog altijd een irritant toontje. Heeft dus niet geholpen.

Comment

Mijn Canon 300D die al fameus wat foto's had gemaakt, heb ik cadeau gedaan aan een vriend, en die maakt daar ook nog altijd mooie foto's mee.
                        Soms heb ik spijt dat ik dit lichte en goede toestel heb weggedaan, want die gaf erg mooie resultaten.
                        Maar denk dat die bij hem nog wel jaren zal meegaan.
                        Meestal wordt er veranderd door 'goesting' of misleiding ;-)
                        Klein kodakske

Comment

Working...
                        X