Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha A33 - gekocht voor 460€ !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alpha A33 - gekocht voor 460€ !

Wow, ik kom gisteren avond net terug van een welverdiende korte vakantie. En wat zie ik hier nu?
    Ik word hier van alle kanten aangevallen terwijl ik hier ten eerste niks mee te maken heb. En ten tweede heb ik me niet eens kunnen verdedigen.
    Ik zou hier op veel mensen willen antwoorden, maar ik weet gewoon ni waar te beginnen. Ik ga ook verder niks meer antwoorden of jullie denken toch alleen maar dat ik reklame maak.
    Ik zou voorstellen dat jullie die jongen eens zouden uitnodigen naar hier. Dan kan hij zich zelf verdedigen en de uitleg doen.
    Je ziet maar. Ik heb hier genoeg gezien.
    Zo gaat het immers altijd op een forum!
    Salut!

Comment

Dit is exact wat ik verwacht had.
      De gemakkelijkste weg:

Gewoon geen uitleg geven en wegwezen ...

Comment

Allee, Brenda, plaats hier eens wat fotokes die je hebt genomen tijdens uw welverdiende korte vakantie.
        Nu je toch een nieuw toestel hebt, de T9, laat ons allen eens meegenieten daarvan
        Of heb je toevallig het toestel van je broer meegenomen, de Alpha33, daar willen we ook resultaat van zien

Comment

Om redenen zoals hierboven te lezen zijn, vraag ik altijd als ik iets koop een factuur ! Niet bij de bakker of de beenhouwer natuurlijk, maar zelfs voor kleine spulletjes, bvb. vanaf 50 EUR : een factuur a.u.b. (ook al kan ik dat niet "aftrekken" van de belastingen ...). En ik bewaar ze allemaal, ook al is het 5 of 10 jaar geleden !
          En als ik iets tweedehands koop idem : ik wil de originele factuur op zijn minst zien (en als er geen ander materiaal op staat wil ik ze zelfs meekrijgen bij aankoop, anders een kopij). Dan heb je ook meteen de gegevens van de verkoper. Iemand die dat niet wil, geen probleem want dan gaat de verkoop toch niet door.
          Als het recent materiaal is, en de verkoper heeft zogezegd de factuur niet meer, jammer, dan koop ik het zeker niet. De verkoper had er namelijk zelf alle belang bij de factuur bij te houden i.f.v. waarborg, diefstalverzekering, brandverzekering, ... e.d.

Als iedereen dat nu eens doet, dan is meteen een flink deel van de zwarte handel, heling, oplichting van verzekeringen, e.d. uitgeroeid en wordt e.a.a. voor de eerlijke burgers betaalbaarder.
          Eigenlijk is het onrechtstreeks in ons eigen belang facturen te vragen, maar velen denken daar jammer genoeg niet diep genoeg over na en zien enkel het eigen voordeel op korte termijn. Ze lopen gewoon in de val die opgezet wordt door mensen die er zelf meer aan verdienen dan wat zij denken uit te sparen. Wees maar zeker !
          Master the craft, and the art will follow.
          Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
          http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
            Ik snap het probleem niet, als ge hier serieus goedkoop een camera kunt kopen en als hij die ook nog brengt, desnoods spreekt ge ergesn neutraal op een parking af is toch alles in orde?

Die garantie is vervelend, maar wel het proberen waard; en wie geeft er ene moer om waar dat toestel vandaan komt. Zolang je hem maar ontvangt.
            Vooral leuk als het serienummer dat van een gestolen toestel blijkt te zijn. Heling is strafbaar tegen dezelfde straffen als de diefstal zelf (in Nederland althans).
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jutte Bekijk bericht
              denk je dat het zo simpel is?hij kon geen garantie geven,dat kwam van faillisementen en hij zij dat je da via sony moest aanvragen,spijtig want anders had ik hem daar ook gekocht!
              Denken? WETEN...!!!

In tegenstelling tot wat veel wederverkopers beweren heb je als consument met niemand iets te maken behalve degene die het product aan jou verkoopt. Die en alleen die is verplicht om jou garantie te geven. Hoe hij dat zelf met zijn leverancier regelt is zijn zaak...maar dat is zijn ondernemersrisico.

Maar dan moet je wel een bonnetje krijgen...en trust me...die krijg je OOK bij het aankopen van spullen uit een faillissement. De beste meneer de verkoper is gewoon een bandiet...niets meer en niets minder. En een ieder wie zn spullen daarkoopt net zo.

Comment

Na het lezen van dat topic denk ik dat ik men volgende camera toch maar bij deze jongen ga kopen...
                Nee hoor, als het op zo eeen zaken aankomt blijf ik vasthouden aan het alomgekende gezegde: als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat meestal ook. Heeft me al een paar serieuze teleurstellingen bespaart hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  Vooral leuk als het serienummer dat van een gestolen toestel blijkt te zijn. Heling is strafbaar tegen dezelfde straffen als de diefstal zelf (in Nederland althans).
                  Dus gij houdt u altijd aan de juiste snelheid, doet alles correct, etc etc??? Laat mij niet lachen, ik wed dat u leven meer handelingen bezit die illegaal zijn dan legaal...

Als die gast 5 camera's heeft liggen lacht de overheid er eens mee.

Comment

Dus gij houdt u altijd aan de juiste snelheid, doet alles correct, etc etc??? Laat mij niet lachen, ik wed dat u leven meer handelingen bezit die illegaal zijn dan legaal...

Kijk misschien eens even wat verder dan uw eigen bankrekening.

Ik koop niet van dieven want ik wordt zelf ook niet graag bestolen. En als het hen vandaag lukt om hun handeltje verkocht te krijgen, is de kans dat ze er mee doorgaan des te groter.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ja, ik houd me aan de juiste snelheid, altijd ! Ik hoop dat de meeste mensen die jouw pad kruisen dat ook doen. Vergeet niet dat je vroeg of laat ook eens slachtoffer kunt zijn. Ben benieuwd naar wat je dan zult zeggen ...

"Laat mij niet lachen" ? Ik lach wel laatst : de dag dat jij met iemand zaken doet die er net ook zo over denkt als jij maar waarvan jij dan eens de dupe bent ... Wees gerust, die gasten bestaan !
                      Als die gast 5 camera's heeft liggen, en een ervan was de jouwe, ga jij er dan ook mee lachen ?? Ik vrees van niet.

Je hebt absoluut het recht om er een andere mening op na te houden, maar ik zou toch iets voorzichtiger zijn, want je loopt hiermee het gevaar dat je dit vroeg of laat als een boemerang in je eigen gezicht krijgt, als slachtoffer van "soortgenoten" ...
                      Master the craft, and the art will follow.
                      Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                      http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

beetje zielig antwoord...
                        Mijn blog

Comment

Hij zou de uwe eens moeten hebhbn te koop staan, die van je gestolen is, je zou moord en brand schreeuwen.
                          Maar zo ver denken mensen die duistere zaakjes steunen meestal niet na, tot ze zelf slachtoffer worden.
                          Ze kunnen die dieven en sjacheraars niet hard genoeg straffen, zo hard dat ze er nooit meer aan denken terug te beginnen zelfs.

Een goede deal mag, maar dan wel op een wettelijke manier, nu bestelen ze Sony, of de BTW, of wat/wie dan ook, de volgende keer kan jij het slachtoffer zijn.
                          Dan praten we nog een keertje.

Een leven dat handelingen bezitten die illegaal zijn, dat moet je ons toch eens uitleggen.
                          Last edited by kspits; 20 november 2010, 15:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kspits Bekijk bericht
                            Hij zou de uwe eens moeten hebhbn te koop staan, die van je gestolen is, je zou moord en brand schreeuwen.
                            Maar zo ver denken mensen die duistere zaakjes steunen meestal niet na, tot ze zelf slachtoffer worden.
                            Ze kunnen die dieven en sjacheraars niet hard genoeg straffen, zo hard dat ze er nooit meer aan denken terug te beginnen zelfs.

Een goede deal mag, maar dan wel op een wettelijke manier, nu bestelen ze Sony, of de BTW, of wat/wie dan ook, de volgende keer kan jij het slachtoffer zijn.
                            Dan praten we nog een keertje.

Een leven dat handelingen bezitten die illegaal zijn, dat moet je ons toch eens uitleggen.
                            Perfect verwoord!
                            http://users.telenet.be/patric/

Comment

De beste koop voor een A55 is op dit ogenblik volgens mij bij SELEXION 749 eur met lens 18-55. Dezelfde prijs als ergens anders voor de body.

Comment

Ik hou me zeker niet altijd aan de snelheid...binnen de grenzen van fatsoen natuurlijk. Ik zou nooit te hard rijden waar dat niet kan, want daar kan ik anderen schade mee aandoen. Als ik op de snelweg 150 rijdt, maar me verder wel als een heer gedraag (tijdig remmen, niet onnodig links en niet bumperkleven) dan doe ik daar niemand kwaad mee. Behalve mijn eigen portemonnee als ik geflitst wordt. Hard rijden is dus niet echt een goed voorbeeld hier...net zoals het niet dragen van een gordel, ook "illegaal" maar daar heeft de persoon enkel zichzelf mee (draag hem zelf altijd overigens).

Daarnaast...zou ik die weddenschap niet aangaan. Ik download geen muziek en geen films, alle software die ik heb is óf met een officiële licentie óf freeware. In mijn spelcomputers gaan enkel in de winkel gekochte spellen en zullen nooit omgebouwd worden. Allemaal uit het principe dat dit gewoon diefstal is. Als het aan mij lag (en dat ligt het gelukkig niet) dan zou de illegaal downloadende consument keihard worden aangepakt, want uiteindelijk betaald de betalende consument de prijs (in onmogelijke vormen van DRM en hogere prijzen).

En natuurlijk ben ik ook niet zonder zonden...niemand is dat. Maar ik kijk wel verder dan mijn eigen achtertuintje (liever arm en eerlijk, dan rijk en oneerlijk).

Ik zou het daarom wel prettig vinden als je je eigen referentiekader niet toepast op een ieder ander...sommige mensen kennen nog wel de betekenis van het woord fatsoen.

Comment

Working...
                                X