Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeezout

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

De combinatie vuil + zout is het ergste wat je roestvast staal van een auto kan aandoen. Wat je zeker niet mag doen is je auto nat in de garage zetten. Laat hem maar lekker uitwaaien in de wind.

Zout gewoon met water verwijderen en daarna goed drogen.
    Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
    Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

ik weet dat reclame maken hier niet mag, maar je vroer er om,
      ik gebruik Power Lens van liepro !!!
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

wat ik altijd doe na een dag fotograferen in vochtige/koude omstandigheden (= bijna altijd dus) is al mijn apperatuur laten acclimatiseren en zorgen dat het vocht er uit gaat zodat er geen condensvorming optreed. Met een analoge camera gaat dat iets beter als met een digitale camera, daar kun je nie zo veel opendoen maar ik denk dat het bij een digitale camera nog veel belangrijker is....

leg je spullen dus een paar uur binnen (niet op de verwarming ) en trek alles open wat je open kunt doen en als je het objectief kunt verwijderen moet je dat ook zeker doen!

Verder heb ik slechte ervaringen met zeezout, mijn analoge nikon body heeft geen enkel schroefje meer wat niet helemaal roestig is ( ik heb veel op schepen en stranden gefotografeerd, en je body leg je niet ff in het water) dus het is niet alleen slecht voor de lens ( en de auto)
        Fotograferen; De kunst van het weglaten!

http://zeerob.fotopic.net

Comment

Working...
        X