Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft een D2H in bestelling ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wie heeft een D2H in bestelling ?

Ik zou eens graag horen wie er een D2H in bestelling heeft ?
    En ik popel om BD resultaten met de D2H te zien, nu moet ik me steeds wenden tot onze vrienden over de plas ...

Phille is op iets aan het broeden,
    amai da gaat pijn doen ...

...aan uwe portemonee

Comment

Yep in bestelling. Had er eentje hier in NL uit de eerste levering moeten hebben, maar daar is iets mis gegaan, dus moet ik nog ffkes wachten. Ik volg ook de discussie 1D en D2H, maargoed het zijn beide goede camera's. Dat er volgend jaar weer iets beters van Canon komt.. ongetwijfeld, maar als we tevreden zijn dan is dat toch waar 't om draait?
      Ik droom al tijden van deze camera en dus gaat ie er komen. Hopelijk snel. M'n SB800 ligt al bij de dealer evenals de extra accu. We zullen zien, ik ben ook benieuwd moet ik zeggen.

Grt.

Dré
      -------------------------------------------------------
      D2H

Comment

Sorry Phille, de D2H is geen spek voor mijn bek , dus geen bestelling geplaatst...

Vorige zaterdag was er een bijeenkomst van www.nikonians.org ergens in de buurt van Brussel. Daar werd door Nikon de D2H en enkele nieuwe lenzen gedemonstreerd. Ik ben nog niet gaan kijken op hun site, maar ik vermoed wel dat ze een verslag en testen zullen posten.

Comment

oeps, uit het oog verloren, spijtig, maar ik hoop dus dat Docter Dré ons uit ons verleiden gaat helpen...

Broeden hmmm, wat er allemaal door m'n hoofdje spookt is een misterie

Comment

Phille, wij denken er hier over om onze huidige Nikons allemaal te vervangen door D2H's. Alle, denken... de voorstellen zijn gemaakt. Het kostenplaatje moet nog goedgekeurd worden.

Onze fotografen zijn zo'n 10 dagen op stap geweest met de D2H, en waren hier zeker over te spreken (zij beslissen). Ook is de vergelijking & testen gedaan om volledig over de stappen naar de Canon. Echter, het bestaande kapitaal aan lenzen speelt in zo'n beslissing zeker mee.

De fotografen van Belga zijn ondertussen een eind bezig met hun D2H's. Alleen hebben die zo'n prijs en voorstel gekregen, dat ze wel heel stom moesten wezen om niet over te schakkelen...

mvg,
            peter

Comment

Originally posted by peter
              Phille, wij denken er hier over om onze huidige Nikons allemaal te vervangen door D2H's. Alle, denken... de voorstellen zijn gemaakt. Het kostenplaatje moet nog goedgekeurd worden.
              En wat gebeurt er dan met het oude materiaal? Ben altijd vrijwilliger voor recyclage...

PS. Spreek je dan over D100's, D1X, D1H???

Nikon D300 & een beetje glas...
              Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Originally posted by Infernoken
                En wat gebeurt er dan met het oude materiaal? Ben altijd vrijwilliger voor recyclage...

PS. Spreek je dan over D100's, D1X, D1H???
                In sommige sectoren gaan upgrades niet zo snel als hier bij sommigen. Dus nog ouder materiaal.... D1's.

btw: die toestellen hebben net nog geen oorlog meegemaakt. Of misschien toch. Dus een aanrader betwijfel ik.

P.

Comment

Ik heb mijn bestelling voor de D2H geannuleerd Gezien de kwaliteit van de foto's (in vergelijking met mijn D1X) wacht ik op:
                  A. Een verdere ontwikkeling/verbetering van de camera (firmware).
                  B. Introductie van de D2X.

Ondertussen heb ik nog geen betere kwaliteit gezien dan de D1X. (behalve de Canon 1Ds dan...)

Voetnoot: Met kwaliteit bedoel ik de beeldkwaliteit, niet de perfomance van de camera
                  Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

Ron Reznick is em aan het testen:
                    http://www.digital-images.net/Gallery/Nikon_D2h/Sepulveda/body_sepulveda.html

Comment

Ron Reznick is em aan het testen:
                      http://www.digital-images.net/Gallery/Nikon_D2h/Sepulveda/body_sepulveda.html
                      schitterende foto's, en perfect belicht.
                      maar resizes, en in mijn ogen duidelijk opgescherpt.
                      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Very impressed, amai, het is toch mooi om te zien wat digitaal allemaal kan. Er zit duidelijk een goede AF sensor in, de kleuren zijn mooi en natturlijk, saturatie zit goed en ruis is prima. Ik denk dat het een prachtige body is, er werd hier natuurlijk ook met topglas gewerkt en trouwens, alle webwerk wordt door iedereen wel wat opgescherpt zeker, maar dus ... ik ben onder de indruk van deze beelden

tnx Natalia om dit even te linken.

Comment

Ron Reznick schrijft zelf:
                          "Tests with the Nikon D2h Digital camera body.
                          These images were taken using the 300mm f/2.8 AFS-II,
                          both hand-held and on tripod, some using the TC-14e teleconverter.
                          For this, the first test, I tried one of the more difficult subjects I could think of:
                          White Birds in direct sunlight at mid-day. I shot them against various backgrounds,
                          (dark, midtone and light), stationary and in flight (crossing, approaching and receding).
                          The dynamic range (difference between shadows and highlights) was tremendous."
                          Dus ja, topglas, die lens, hij is prime EN f2.8 EN afS-II

En inderdaad, voor het web moet je wel resizen, en resizen betekent kwaliteitsverlies (en dus meestal ook scherpteverlies wat je weer aanscherpt)

Comment

Originally posted by Phille
                            tnx Natalia om dit even te linken.
                            Graag gedaan, Phille.

Comment

Working...
                            X