Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dilemma

Oorspronkelijk geplaatst door luckkris Bekijk bericht
    Gebruik nu al een jaartje de LX3, en dit met de meeste passie.
    Ben nu aan 't overwegen of de LX5 me een meerwaarde kan geven. Zou de kwaliteit nog hoger liggen??? Dat is de vraag, buiten de langere zoem gerekend natuurlijk.
    Veel leesgenot, bevindingen van rw boyler, gastschrijver op de site van steve huff
    LX5 vs S95
    De Panasonic LX5 Leica lens
    GF1 en LX5

En hier Steve himself over de Leica D-Lux5 en de LX5

Wat ik echt heerlijk vind aan het toestel is, naast de volledige controle die je over het toestel hebt, de zoom. Heerlijk, met simpele kliks van 24 naar 90 over 28, 35, 50 en 70.

Comment

Re: Dilemma

Gisteren was ik in een fotografie-winkel waar ze de Leica D-Lux 5 verkopen. Verkoper
      beweerde dat Leica de 15% beste lenzen bewaart voor haar D-Lux 5, de rest gaat naar
      Panasonic.
      Eerlijk gezegd betwijfelde ik of een gigant als Panasonic zich zou laten afschepen met
      een mindere kwaliteit, en dat het me bovendien nogal omslachtig leek om al die beste
      lensjes er uit te sorteren.
      Maar goed, de Leica zou toch beter zijn.
      Voor iemand die zou kiezen voor de Leica D-Lux 5. Er is een gripje los te verkrijgen en
      dat vind ik meer dan broodnodig. Vind het namelijk zeer onhandig om het toestel vast
      te houden zonder die grip.
      70 euro extra en je bent van dat heuvel verlost. Totale kost: 770 euro.
      We hebben dan een paar min of meer dezelfde foto's genomen in de winkel. Hij met
      de LX5, ik met de Leica. Gewoon op diafragma voorkeuze en deze op 4.0. Helemaal
      niks serieus. Gewoon voor de lol en uit nieuwsgierigheid. Daarna hebben we ze op pc
      gezet en vergeleken.
      De Leica D-Lux 5 is misschien een tikkeltje warmer van kleur. Maar in scherpte en bij
      het uitvergroten was er geen verschil te zien. Niet door mij met mijn oude ogen, en
      niet door de jonge verkoper met zijn arendsblik.
      Natuurlijk betekent zo'n testje niets, behalve dat er weinig verschil is. En al heeft het
      Duitse toestel die mooie rode stip, -waar ik best wel jaloers op ben- de Lumix vind ik
      net iets mooier en veel gemakkelijker dankzij de grip.
      Voor iemand die nog geen lightroom heeft kan de Leica overwegen, die zit er namelijk
      bij. Wellicht krijg je er bij doorverkoop ook meer voor terug. Leica houdt nu eenmaal
      beter zijn waarde. Voor iemand wiens hart sneller gaat kloppen door de rode stip is er
      geen keuze natuurlijk.
      Voor al die anderen zou ik zeggen, de LX5. Met de 300 euro die je uitspaart kun je een
      heel mooi lederen tasje kopen, zoeken op Ebay en je vind ze in prachtig bruin leer, en
      nog een viewfinder ook.
      Dat is mijn conclusie. Conclusie van de verkoper: indien we meer foto's hadden kunnen
      trekken, hadden we het verschil beter kunnen zien, gewoon omdat de Leica beter is.
      Aangezien ik vriendelijke mensen nooit tegenspreek, heb ik maar eens beleefd geknikt
      en ben met een glimlach verder gewandeld.

Comment

Working...
      X