Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony TX9 - Kopen of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony TX9 - Kopen of niet?

Hey,

ik heb me net ingeschreven op dit forum, omdat ik met een serieus dilemma zit, en ik wilde eens een andere mening krijgen.

Ik heb namelijk een aanbieding gevonden op kapaza voor een compleet nieuwe Sony TX9. De aangeboden prijs is echt belachelijk laag, en lijkt op het eerste gezicht niet echt normaal. Maar, ik heb via mail wat meer te weten gekomen over hoe het komt dat de prijs zo laag is. Het is blijkbaar zo dat ze die toestellen (ze verkopen meerdere modellen) hebben op de kop getikt bij een faillissement. En nu verkopen ze die dus aan echt geflipte prijzen door.

Nu is er één probleempje: Er zou geen aankoopfactuur bij geleverd kunnen worden, aangezien het niet aangekocht is in een winkel, maar via de opkoop van een faillissement.

Nu is mijn vraag: is het de moeite dat ik dit toestel koop, zonder aankoop bewijs (ervan uitgaande dat het inderdaad een volledig nieuw toestel is, e.d.)? M.a.w. , is dit toestel betrouwbaar? Als iemand weet dat dit toestel na drie maanden het kan begeven, laat maar weten. Want dan heb ik geen aankoopbewijs voor de garantie.

Suggesties?

PS: je zou kunnen denken dat dit fake is ofzo. Maar, ze stellen zelfs voor om het toestel zelf te komen leveren. Kwestie dat je als klant kan zien wat je koopt.
    En ze hebben echt de duurste, nieuwste toestellen, aan belachelijke prijzen! Wel enkel van Sony.

Re: Sony TX9 - Kopen of niet?

Niet aan laten vangen,hier is een serieus reukje aan.Zij kunnen beloven wat ze willen hé(ivm zelf leveren).Geloof mij,NIET DOEN !!Heb mezelf ook zo ooit ge***** door veel te goedgelovig te zijn.
    Gewoon effe benieuwd...hoeveel is die belachelijk lage prijs dan?
    Last edited by Spotterke; 4 november 2010, 22:36.
    Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Als je goed rondkijkt op internet naar de prijzen, en je zoekt er zowat de goedkoopste uit, dan zijn dat meestal van "braddeurs" zoals die in de verkoop worden genoemd. Het zijn gewoon winkels die werken aan zeer lage winstmarges en zo de markt kappot bradderen dik tegen de zin van menig handelaar die met hogere winstmarges werkt natuurlijk.

Laat ons uitgaan van een gemiddelde prijs van iets met waarde 100 euro.
      Van die winkels die braderen kan de prijs wel tot 20% zakken en koop je daar dus aan 80euro voor exact zelfde product.

Het risico dat je hier mogelijks loopt is dat het om zogenaamde parallel import gaat.
      Bij een storing moet je terug naar de winkel waar je hebt aangekocht voor service.
      Die braddeurs kopen gewoon niet via de officiele verdeelcentra van de merken of herkende distributeurs maar kopen in van distributeurs in bulk uit andere landen.
      En dus willen de officieel distributeurs de garantie niet verzorgen want ze hebben tijdens de doorverkoop er ook geen winst op gemaakt.

Maar de prijs kan nog zakken
      Vanaf nu moet je al opletten. Het kan mogelijks gaan om "refurbished" artikels. Dit zijn toestellen die terug gekomen zijn van de fabrikant onder herstelling tijdens de ganrantieperiode.
      Meestal hebben die een eenvoudige verpakking (simpel bruin of witte doos zonder veel opschrift) en zal meestal ook handleiding, accessoires etc ontbreken.
      Die toestellen werken wel, maar vergeet niet dat je eigenlijk de (welliswaar herstelde) misere van een ander koopt.
      Ik ben persoonlijk geen voorstander van "refurbished" goederen.

Bon...
      Tot hier zit je nog in een legale markt en is je garantie gedekt etc ...

Gaat de prijs nog lager dan zit de kans er dik in dat het om een btw-carousel of ander fraude gaat.
      Met ander woorden: bedrijven die knoeien met de boekhouding en zo geld recupereren via de belastingen er op. Hier moet je al beginnen oppassen want zo kan wel eens een ambtenaar van de belastingen aan je deur komen te staan met de vermelding dat jou verkoper geen btw heeft afgedragen bv, en dus komt die lieve ambtenaar dat verschuldigde bedrag maar bij jou halen + boete + administrative kosten natuurlijk!! (dit is mij persoonlijk al overkomen !!!, dit is geen zever !!!)
      AFBLIJVEN dus.

Gaat de prijs nog veel lager dan die stuntprijzen dan zit er een reukje aan. (bv aan 50% waarde)
      Meestal gaat het dan om gestolen goederen, namaak, of gewoon helemaal niets (je betaald en krijgt uiteindelijk niets)
      Ik geef je 1 raad: AFBLIJVEN!!!

Koop verstandig, koop gierig maar extremen zijn zowiezo verdacht en moet je afblijven.
      Last edited by xafke; 5 november 2010, 00:05. Reden: aanvulling

Comment

Hij heeft me vandaag terug een mail gestuurd. Ik heb vanavond een afspraak. Ik zal mijn man meenemen natuurlijk. Maar ik denk wel dat het goed komt. Het klinkt alleszins wel goed.
        Hij verkoopt nu zelfs de nieuwe sony a55 . Ook aan heel lage prijs :

Ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte

Comment

Ik ben ook benieuwd...
          ...vooral naar de prijs die jij wil betalen

bv. 560 euro voor een a33 is inderdaad goedkoop, maar niet zo extreem als hij wil laten uitschijnen... voor 619 a 629 vind je hem ook in echte winkels waar je dan wel 2 jaar garantie krijgt.

als er geen factuur geleverd kan worden, is er alleszins een reukje aan (en opkoop faillissement is geen valabele reden )
          zelf komen leveren, vind ik ook geen argument... dan weet je niet eens waar die persoon woont

@xafke: er bestaat ook nog de categorie "werknemer" (wat dan nog eens onder te verdelen is in degene die koopjes kunnen doen voor eigen gebruik, of degenen die gemakkelijk iets kunnen scheef slaan ...)
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Hey, ik heb hem gekocht!
            Sony DSC-TX9 , echt mooi toestel!
            Zoals ik zei ben ik met mijn man geweest. Kwestie van toch wat veilig te zijn he
            Maar, het was allemaal goed. Het was een jonge Belgische man (knap manneke trouwens ) Zelfs mijne man was onder den indruk
            Het zat nog in originele verpakking, doos duidelijk nog nooit geopend. alles zat in de doos. Helemaal zoals je hem in de winkel zou kopen dus.
            Hij had zelfs een hele dure camera bij. NEX of zoiets. Een toestel van rond de 2000€ . Daar heb ik momenteel nog geen centjes voor
            Enfin, ik ben content. Ik heb een heel mooi toestel, aan een heel mooie prijs. Ik denk dat ik een goeie zaak gedaan heb.
            Wat die A55 betreft, die heb ik ook gezien. Maar, die kost toch heel wat meer in de winkel hoor! Ik denk dat je verwisselt met de A33. Zoals ik kan zien in je post.
            Hij bleef ook beweren dat het van een faillissement komt. Zo heeft hij een heel groot lot. Ik denk als het gestolen goederen zouden zijn, dan zou hij er toch niet zoveel hebben he.
            Enfin, zoals ik al zei : ik ben tevreden

Comment

Een NEX kost helemaal geen 2000€,eerder rond de 800.....Enfin veel plezier en geluk met je aankoop...
              Marc

Comment

Ok, ik ben geen kenner, maar ik wil hier ook niet voor idioot gehouden worden he.
                Ten eerste heb ik de aankoop al gedaan, en ben ik heel tevreden.
                Ten tweede heb ik net het toestel opgezocht, die nex. Het gaat over dit toestel : http://www.sony.be/lang/nl/product/c...tick/nex-vg10e
                Nogmaals, ik ben geen kenner. Maar, een prijs lezen kan ik wel.
                Happy nagging verder!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brendaweiland Bekijk bericht
                  Ok, ik ben geen kenner, maar ik wil hier ook niet voor idioot gehouden worden he.
                  Ten eerste heb ik de aankoop al gedaan, en ben ik heel tevreden.
                  Ten tweede heb ik net het toestel opgezocht, die nex. Het gaat over dit toestel : http://www.sony.be/lang/nl/product/c...tick/nex-vg10e
                  Nogmaals, ik ben geen kenner. Maar, een prijs lezen kan ik wel.
                  Happy nagging verder!
                  Waarom voel jij je nu zo aangevallen?Ik denk toch niet dat ik iets verkeerd gezegd heb....Trouwens,had jij van in het begin gezegd dat je het over een filmcamera had,had ik helemaal niks over een prijs gezegd.Ik dacht dat het over de NEX fotocamera ging,en deze kost om en bij de 800€.Ik heb geen flauw idee van prijzen van filmcamera's,daar ben ik niet mee bezig.
                  Marc

Comment

Ok, sorry dan
                    Klein misverstandje zeker, zoals vaak gebeurt op een forum
                    Gelieve mijn welgemeende excuses te aanvaarden
                    Groetjes,
                    Brenda

Comment

nieuwe camera van een faillissement , en daar is dan geen garantie op ....
                      2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Hier, hij staat nu blijkbaar ook op kapaza :

De prijs is 1400€, heeft hij gezegd.

Comment

Wat die A55 betreft, die heb ik ook gezien. Maar, die kost toch heel wat meer in de winkel hoor! Ik denk dat je verwisselt met de A33. Zoals ik kan zien in je post.
                          juist, ik verwisselde met de a33 en de a55 is inderdaad nog een 100 euro duurder...

alvast veel plezier met je nieuwe aankoop
                          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                            nieuwe camera van een faillissement , en daar is dan geen garantie op ....
                            Wel, ik weet niet. Ik heb gewoon geen aankoopbewijs van een winkel. Maar, uiteraard is al de rest in orde. Misschien kan ik dan wel via online het toestel indienen voor garantie?
                            Of moet dit altijd via een winkel gaan? Dan zal het inderdaad niet lukken.

Comment

Ok, sorry dan
                              Klein misverstandje zeker, zoals vaak gebeurt op een forum
                              Gelieve mijn welgemeende excuses te aanvaarden
                              Groetjes,
                              Brenda
                              tis nikske
                              Marc

Comment

Working...
                              X