Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hét boek over fotografie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hét boek over fotografie?

Mijn ouders willen me graag iets voor kerstmis kopen, en ik had
    graag 'n boek gehad voor fotografie.

Liefst een boek met een waardevolle inhoud, natuurlijk! Misschien
    is er iemand onder u die een bepaald boek verkiest boven een kussen
    om elke nacht op te gaan slapen (en 't is niet voor de zachte kaft).
    Vertel het me! Wat is de titel?

Er zijn natuurlijk enorm veel onderwerpen en niveau's. Het ideaal
    waar ik naar zoek is een algemeen boek, waar je veel uit kan bijleren,
    en dat zich vooral niet beperkt tot de pure basics.
    Boeken over portretfotografie of andere concepten zoals "licht" etc;
    befaamde boeken;...

noem maar op, zou ik zo zeggen!

"Digitale fotografie" van onze eigen Erik Mansvelders.

Zeg maar den bijbel.

Deel 2 is in de maak.

Comment

idd, het boek van Erik is de topper...
      ik heb er ook veel plezier aan...

En m'n hond ook... iedere avond , voor het slapen gaan, lees ik haar er een stukje uit voor...

En... Mijn boek is veeeeel geld waard... Het is namelijk getekend door de schrijver auteur.

Neenee, serieus, het is een ideaal boek over digitale fotografie en zeker te gebruiken als naslagwerk.
      ik bijna niet wachten op de opvolger...

Comment

Speaking of which, voor wanneer is den opvolger voorzien?
        This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
        My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

Comment

Ik ga het boek ook kopen van Erik, ik zal het helaas moeten doen zonder dat deze getekend is door de schrijver
          Groet, Marijke/Orange

idd, het boek van Erik is de topper...
          ik heb er ook veel plezier aan...
          En m'n hond ook... iedere avond , voor het slapen gaan, lees ik haar er een stukje uit voor...

En... Mijn boek is veeeeel geld waard... Het is namelijk getekend door de schrijver auteur.

Comment

Originally posted by orange

Zeker nu hij ook in het bestruur zit van BD

Comment

waar is dit boek het goedkoopst te krijgen? via proxis vind ik dit wél terug. is dit de beste plaats om het aan te schaffen? of kan ik het rechtstreeks bij BD krijgen? (misschien verdienen ze er dan ook nog iets aan...)
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Originally posted by lapino
                waar is dit boek het goedkoopst te krijgen? via proxis vind ik dit wél terug. is dit de beste plaats om het aan te schaffen? of kan ik het rechtstreeks bij BD krijgen? (misschien verdienen ze er dan ook nog iets aan...)
                Je neemt me de woorden uit de mond

Is het tweede boek bedoeld als een uitgebreide versie van het eerste
                boek, als een complementair boek, of iets tussenin?
                (Euhm... gericht aan Erik of wie er iets meer van weet natuurlijk

Ps. Bedankt voor alle reply-s!

Comment

Misschien de boeken van michael Freeman ook eens overwegen, ik ben er zelf zeer over te spreken.

Groetjes

Wesley

Comment

Aangezien we dit weekeinde voor de ALV al in België waren, werd ik op de vergadering al gewezen op deze topic. Met de mededeling dat ik mijn (vorige) boek niet hoefde te noemen, aangezien dit al door medeforumleden was gedaan

Mbt de vragen: Het boek is via de uitgever Academic Service uitgegeven en daarom dus niet via BD te koop. Ik weet wel dat er de laatste tijd door de uitgever enkele tijdelijke aanbiedingen zijn in programmeer- en grafische boeken, waaronder Digitale Fotografie. Waar dit boek nog voor deze aanbiedingen te krijgen is, hangt af van de aanbieders, ik weet het helaas niet.

Het nieuwe boek is het logische vervolg op het eerste boek. Het eerste boek is voornamelijk bedoeld voor beginners in fotografie en diegenen die de overstap van analoog naar digitaal maken. In dit eerste boek wordt de nadruk meer gelegd op algemene zaken, terwijl specifieke takken van fotografie noodgedwongen korter worden aangestipt. In het nieuwe boek wordt meer ingegaan op 'toegepaste' digitale fotografie (en wordt niet meer opnieuw uitgelegd wat een diafragma is oid).

@marijke (en anderen): Kom naar een SD oid en breng je boek mee. Als je wilt, dan zal ik graag de waarde van je exemplaar verminderen door er een persoonlijke krabbel in te zetten

Comment

erik, als ik op het (veelal goeie) advies van mijn mede BD forumleden mag afgaan is uw boek écht zijn geld waard...en bijgevolg is de bestelling op proxis.be dan ook geplaatst. ben benieuwd
                      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Het boek is, al dan niet met krabbel, zeker z'n geld waard!
                        Ik heb het indertijd ook via Proxis.be besteld en enkele dagen later stak het al in de analoge brievenbus

Comment

Ah ja lapino, het boek is zeker zijn geld waard, al is het maar vanwege de (zelfs meerdere keren te vinden) verwijzing naar een goed forum over digitale fotografie die je daar kunt vinden. Ik weet het even niet uit mijn hoofd, maar het was iets met digitaal en een BEnelux-land . Je zal het wel vinden in het boek, veel plezier ermee alvast

Comment

Originally posted by Tony smeT
                            Het boek is, al dan niet met krabbel, zeker z'n geld waard!
                            Ik heb het indertijd ook via Proxis.be besteld en enkele dagen later stak het al in de analoge brievenbus

is een brievenbus niet digitaal zij heeft toch maar twee posities: nul = leeg één = vol of nul = open één = toe
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Vol reklame = -1

Comment

Working...
                              X