Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    Ik weet niet of deze link hier al vermeld geweest is:

    http://bythom.com/nikond7000review.htm

    Zeer uitgebreide review door Thom Hogan.

    L.
    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      vanmorgen mail gehad dat de firmware-update er was...


      toen ik net thuiskwam onmiddellijk geïnstalleerd, en wat blijkt?
      de hotpixels zijn weg...


      dank u , Nikon!!

      en weer een nog meer tevreden klant er bij


      Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        begin deze week s'nachts rond 03.00h deze foto gemaakt. van binnen los door het raam doorgetrokken. sneeuw viel op dat moment met pakken uit de lucht.
        foto is op iso 6400 genomen. foto is voor mij nog perfect bruikbaar .

        nikon 18-105 ( 21mm) O EV / F/5.6 / 1/6
        640-424 / 44 KB jpeg .

        Last edited by am-staff; 22 december 2010, 21:07.
        2 body's en wat lenzen ..

        older and wiser ... my arse

        Comment


        • Re: Het Nikon D7000 Topic

          Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
          vanmorgen mail gehad dat de firmware-update er was...


          toen ik net thuiskwam onmiddellijk geïnstalleerd, en wat blijkt?
          de hotpixels zijn weg...


          dank u , Nikon!!

          en weer een nog meer tevreden klant er bij


          je werkt toevallig niet op een Mac? Ik heb die software gedownload en de D7000_0101.bin staat nu op mijn bureaublad maar wat dient er nu te gebeuren.
          Volgens de uitleg bij Nikon support dient men deze file op de memory kaart te slepen?
          Ik wou het alleen even checken of ik juist bezig ben vooraleer in stommigheden doe...

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            Hier vind je de instructies:
            Basic Upgrade instructions: for detailed instructions, see pdf files.

            1. Download the application below, and either click Save to save the executable file to your computer or Run to autoexpand the file into the D7000Update folder, which contains the D7000_0101.bin file.
            2. Format an approved SD card in the camera
            3. Use an SD card reader and copy the D7000_0101.bin file to the top level of the card and outside of the DCIM folder.
            4. Insert the SD memory card containing D7000_0101.bin into the camera's memory card slot 1, and switch on the camera.
            5. Select Firmware version from the setup menu and follow instructions displayed to upgrade the camera’s firmware.
            6. DO NOT turn off the camera until the instructions indicate it is safe to do so. After the firmware is completed, switch off the camera nd remove the SD memory card.
            7. Switch on the camera, and access the Firmware version item in the setup menu to confirm that the camera's firmware has been upgraded. Switch camera off, re-insert SD memory card.
            8. Format memory card in camera for use.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

            Comment


            • Re: Het Nikon D7000 Topic

              En als je nu (of binnenkort) een nieuwe D7000 koopt, is die firmware update dan al gebeurd?

              L.
              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
                En als je nu (of binnenkort) een nieuwe D7000 koopt, is die firmware update dan al gebeurd?

                L.
                ik denk het niet!
                tenzij het een batch is van na het verschijnen van de update.
                maar zo'n werk is't nu ook niet he
                nikon stuff

                Comment


                • Re: Het Nikon D7000 Topic

                  bedankt, was simpel & perfect
                  Fuji XPRO1

                  Comment


                  • Re: Het Nikon D7000 Topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Hier vind je de instructies:
                    Ook verkrijgbaar in het Nederlands . Hier is de Windows-versie:

                    1. Maak een nieuwe map op de vaste schijf van de computer.
                    2. Klik op de koppeling onderaan op deze pagina en download het .EXE-bestand naar de nieuwe map.
                    3. Voer het .EXE-bestand uit vanuit Windows Verkenner om een map met het .BIN-firmwarebestand te maken.
                    4. Gebruik een kaartlezer of een vergelijkbaar apparaat om het firmwarebestand naar een geformatteerde SD-geheugenkaart te kopiëren.
                    5. Plaats de geheugenkaart met de gedownloade firmware in geheugenkaartsleuf 1 van de camera en zet de camera aan.
                    6. Selecteer Firmwareversie in het setup-menu van de camera en volg de weergegeven aanwijzingen om de update van de firmware uit te voeren.
                    7. Nadat de update is voltooid, zet u de camera uit en verwijdert u de geheugenkaart.
                    8. Selecteer de optie Firmwareversie in het setup-menu van de camera om te controleren of de update van de firmware is uitgevoerd.
                    9. Nadat u de firmwareversie hebt gecontroleerd, zet u de camera weer uit voordat u deze gebruikt.
                    Last edited by Wivo; 24 december 2010, 06:59.
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment


                    • Re: Het Nikon D7000 Topic

                      Goed om een NL alternatief te vinden, maar opgelet: dit is duidelijk een Windows versie, wat in de E versie hierboven niet zo duidelijk is. Ik kan me voorstellen dat ik die bovenste instructies vlot zou kunnen uitvoeren op mijn Mac, terwijl ik bij de NL versie zegt: denkt Nikon niet aan Mac-gebruikers?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        NL voor mac

                        2 body's en wat lenzen ..

                        older and wiser ... my arse

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          Bedankt hoor - hulpzaam !

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Goed om een NL alternatief te vinden, maar opgelet: dit is duidelijk een Windows versie, wat in de E versie hierboven niet zo duidelijk is. Ik kan me voorstellen dat ik die bovenste instructies vlot zou kunnen uitvoeren op mijn Mac, terwijl ik bij de NL versie zegt: denkt Nikon niet aan Mac-gebruikers?
                            Volkomen gelijk, LesC. Als Windows-gebruiker ben ik zonder nadenken direct naar de Windows-versie gegaan.
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              Intussen is er een NL link voor de Mac versie (bedankt, am-staff). Niet dat ik er zelf behoefte aan heb (ben tweetalig, en heb bovendien geen Nikon), maar omdat ik hier het boeltje wat modereer... Ik las EXE in jouw (Wivo) vorige post en wist meteen hoe laat het was.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                gewoon het file'tje downloaden, kopieren naar je camera en dan installeren?


                                daar is voor Mac toch niks anders aan dan voor Windows?


                                *rare jongens, die fotgrafen*
                                Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                                Comment

                                Working...
                                X