Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het Nikon D7000 Topic

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
    Heb nu een D90 en ben daar zeer tevreden van maar de upgrade lonkt wel vind ik en ben het trouwens van plan om me een nieuwe D7000 te kopen alleen denk ik in mijn achterhoofd dat het toch niet echt de vervanger is van de D90...heb er al een paar geruchten van gelezen en gehoord en ik zou het spijtig vinden moesten ze waar zijn als ge juist een nieuwe D7000 hebt aangeschaft.
    Ik zie niet in wat er spijtig zou zijn aan het feit dat je dan juist een D7000 hebt gekocht. Hij staat sowieso een trapje hoger dan de D90 en zijn opvolger als die er zou komen.
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Wel ik zou het spijtig vinden omdat ik niet ieder jaar een nieuwe camera koop daarmee...en ik denk moest er een opvolger komen van de D90 ik niet weet wat er in godsnaam nog beter in kan gestoken worden dan de D7000 voor een schappelijke prijs. Dus eigenlijk heb je gelijk.

Grtz

Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
        Retour richting winkel zou ik doen....als ge daar nu al last van hebt is dat vrij vlug vind ik.

Heb echter nog een ander vraagje over de D7000.
        Heb nu een D90 en ben daar zeer tevreden van maar de upgrade lonkt wel vind ik en ben het trouwens van plan om me een nieuwe D7000 te kopen alleen denk ik in mijn achterhoofd dat het toch niet echt de vervanger is van de D90...heb er al een paar geruchten van gelezen en gehoord en ik zou het spijtig vinden moesten ze waar zijn als ge juist een nieuwe D7000 hebt aangeschaft.

Grtz

Templar
        Kan het nog een beetje vager????
        Komt er iets dat de D7000 nog flink gaat overtreffen of dezelfde specs in een goedkopere body?
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Kan het nog een beetje vager????
          Komt er iets dat de D7000 nog flink gaat overtreffen of dezelfde specs in een goedkopere body?
          Beste die vraag stel ik me ook....maar ik formuleer alleen wat ik lees en heb gehoord.En ik heb al in fotobladen en site's gelezen dat de D90 ook een opvolger zou krijgen en dat die niet de D7000 zou zijn. Ik heb daar ook mijn twijfels over....aangezien de D7000 al heel wat te bieden heeft.

Grtz

Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Heeft er iemand ervaring met sneeuwfoto's instellingen met de D7000? Bij mij valt alles nogal blauw uit en nog geen klein beetje... enkel met scenekeuze krijg ik een beter resultaat en witte sneeuw maar dan weer iets te weinig kleur vind ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fgrik Bekijk bericht
              Heeft er iemand ervaring met sneeuwfoto's instellingen met de D7000? Bij mij valt alles nogal blauw uit en nog geen klein beetje... enkel met scenekeuze krijg ik een beter resultaat en witte sneeuw maar dan weer iets te weinig kleur vind ik...
              Zoals met elk ander toestel. Lees misschien de volgende topic eens door:
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Hangt er wat vanaf denk ik wanneer je fotografeert. Ik heb deze morgen nog winterlandschappen gefotografeerd en mijn toestel staat op auto WB (D300s) en die zijn allemaal wit. De lucht was wel grijs. Oftewel is de D300s hier erg subliem in maar ik heb daar tot nu toe nooit echt veel problemen mee gehad.
                Ik werk altijd wel in RAW.

Onlangs ben ik op de art & Craft Photo day geweest en daar stond iemand van Nikon.
                Ik heb het wel niet specifiek gevraagd maar stond mee in een groep wat te luisteren over de D7000.

Of de D7000 nu de opvolger is of zo heb ik niks van opgevangen maar hij leunt wel dichter aan tegen de D90 dan tegen de D300s. Vanaf de D300s worden de camera's als semi of professioneel aanzien en dat merk je aan de stand van de knoppen en zo. De D7000 heeft nog altijd qua instellingen en bediening weg van de consumer reeks D90 en alles wat daaronder zit.

De man vertelde het zo. Stel dat je een D300s hebt en je zou willen wisselen voor een D7000 dat je je dan wel zou moeten aanpassen omdat de bediening toch eerder naar de D90 neigt en éénmaal je de bediening van een D300(s) of hoger gewend bent. Dat is wat ik ervan opgevangen heb.
                https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Les en Lef
                  bedankt voor de info - ik zal me moeten haasten als ik nog iets wil uitproberen zie ik als ik naar buiten kijk... ik lees even artikel (dacht wel dat dit een courante vraag zou zijn...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                    De man vertelde het zo. Stel dat je een D300s hebt en je zou willen wisselen voor een D7000 dat je je dan wel zou moeten aanpassen omdat de bediening toch eerder naar de D90 neigt en éénmaal je de bediening van een D300(s) of hoger gewend bent. Dat is wat ik ervan opgevangen heb.
                    Dat strookt toch niet met mijn eigen ervaring. Ik kom van een D200 (bediening vrijwel identiek aan D300s) en had weinig moeite om me de bediening van de D7000 eigen te maken.
                    Of de D7000 nu de opvolger is of zo heb ik niks van opgevangen maar hij leunt wel dichter aan tegen de D90 dan tegen de D300s. Vanaf de D300s worden de camera's als semi of professioneel aanzien en dat merk je aan de stand van de knoppen en zo. De D7000 heeft nog altijd qua instellingen en bediening weg van de consumer reeks D90 en alles wat daaronder zit.
                    Dat moet ik toch tegenspreken. De D7000 leunt met bijna alles dichter aan tegen de D300s dan tegen de D90. Op sommige punten overtreft hij zelfs de D300s. Alleen de afmetingen leunen dichter aan tegen de D90.
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Vanaf de D300s worden de camera's als semi of professioneel aanzien en dat merk je aan de stand van de knoppen en zo. De D7000 heeft nog altijd qua instellingen en bediening weg van de consumer reeks D90 en alles wat daaronder zit.
                      Het is toch duidelijk een mix van de D90 knoppologie en die van de D300 en niet te vergeten de oogjes van de pro reeks, de grootste vooruitgang. Het instelwiel onder de programmakeuzeknop is duidelijk uit de hogere series
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

D7000 overtreft op meerder zaken de D300s , welke toch ook zeker niet van de minste is.

voor mij persoonlijk zou de D7000 iets groter mogen zijn van afmetingen.
                        een batgrip erop zal daar wel iets aan bijdragen zeker
                        2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                          D7000 overtreft op meerder zaken de D300s , welke toch ook zeker niet van de minste is.

voor mij persoonlijk zou de D7000 iets groter mogen zijn van afmetingen.
                          een batgrip erop zal daar wel iets aan bijdragen zeker
                          grote handjes, kerel?

Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                            grote handjes, kerel?

nee eigenlijk niet , gewoon gemiddeld
                            maar ben gewend van stevige " dingen " vast te houden , vandaar misschien
                            2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                              nee eigenlijk niet , gewoon gemiddeld
                              maar ben gewend van stevige " dingen " vast te houden , vandaar misschien
                              toooooo much detail!!

Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Hangt er wat vanaf denk ik wanneer je fotografeert. Ik heb deze morgen nog winterlandschappen gefotografeerd en mijn toestel staat op auto WB (D300s) en die zijn allemaal wit. De lucht was wel grijs. Oftewel is de D300s hier erg subliem in maar ik heb daar tot nu toe nooit echt veel problemen mee gehad.
                                Ik werk altijd wel in RAW...
                                Heb instellingen even gecheckt - toestel stond verkeerd ingesteld - zal nog wel gebeuren veronderstel ik... Dus vanmorgen maar tweede poging gedaan en alles OK nu (we hebben nu witte sneeuw) en eveneens Adobe Camera Raw software geinstalleerd.
                                Last edited by LesC; 21 december 2010, 17:44. Reden: Quote verbeterd

Comment

Working...
                                X