Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon vs canon ( 20 reasons )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon vs canon ( 20 reasons )

bij ons op de fotoclub is ook iedere keer van da!
    soms van bij de start, soms naar't eind toe, maar de steek onder de gordel valt zeker
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      als 2 fotografen elkaar tegen komen is dit steeds een onderwerp..
      En als één van de twee zo verstandig is hierop niet in te gaan, verliezen ze geen nuttige tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        soms van bij de start, soms naar't eind toe, maar de steek onder de gordel valt zeker
        moet je daar voor bij een club gaan
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          haantjesgedrag

net zoals de BMW - Mercedes discussie..
          Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

bwa nee, 't blijft vriendelijk!
            hier ook dacht dat het rapper ging gaan
            nikon stuff

Comment

Leuk om aan 20 punten te komen, maar moet die wel een paar punten 2x gebruiken: bouwkwaliteit, hoge iso, ergonomie

Die met de purple fringing en lenzen is ook een goeie om dat aan de lenzen te wijten.....
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

denk dak ook ga veranderen van merk.......nokia of zo moterola schijnt ook goe te zijn
                je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                www.korandoke.be

Comment

Ik zou het niet kunnen zeggen want ik heb steeds Nikon gehad al had ik enige jaren geleden bijna een Canon gekocht maar omdat ze geen levertijd konden zeggen toch bij Nikon gebleven.
                  Ik ben tevreden over Nikon en kan er best mee om dat iemand een ander merk heeft, waar het omgaat is toch het plezier dat je er van hebt.
                  Elk merk zal wel sterke punten hebben en zwakke.
                  Zelf vind ik het ook zeer spijtig dat de markt overheerst word door Nikon, Canon en Sony, er zijn nog andere merken die ook best een plaatsje verdienen.
                  Ik zou me om dit artikel ook niet druk maken, laat rivaliteit varen en neem ieder merk voor wat het is of koop nen NiCaSo.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ikzelf ben een Nikon fan, al heb ik al meermaals een Canon in handen gehad...

DE reden waarom ik indertijd voor Nikon koos (de toen bekende D50) was doodsimpel:

Vorm van de body.
                    That's it.

Er zijn besprekingen genoeg over "Canon is beter" en "nee, Nikon is beter" en "Toch niet, Canon is..."

Ik nam beide toestellen toen in de hand en voelde aan dat de Nikon aangenamer in de hand lag voor mezelf dan de Canon en dat ik de functietoetsen sneller vond zonder te spieken.

Ik denk dat vele Nikon EN Canon liefhebbers hetzelfde ervaarden, toen ze voor de keuze stonden, indien ze moesten kiezen tussen twee of meer gelijkwaardige toestellen van verschillende fabrikanten, nee?
                    Last edited by Dr_MiMiC; 2 november 2010, 12:47. Reden: typfoutje
                    ~~~~ Bezoek mijn fotoblog op http://www.woutervoet.com ~~~~
                    Nikon D7000 | Nikon D80 | Nikkor DX 18-200mm VR II | Sigma 135-400mm | Nikkor 50mm 1.4 | Nikkor 105mm 2.8 Macro | SB-28 | SB-600 | SB-800 | SB-900 | en nog wat strobist stuff...

Comment

ach dat eeuwige gezeik het blijft wel amusement vind ik dus heb helemaal geen problemen met deze post Devid

Het is altijd zo geweest & zal altijd zo blijven en mijn mening is heeeeeeel eenvoudig : er zijn gewoon geen slechte camera's meer bij Canon & Nikon maar camerakeuze blijft gewoon persoonlijk. Ik ben heel blij met mijn Canon-gear en zal daar nog lang plezier van blijven hebben. Elke camera heeft bovendien zijn voor- en nadelen en je moet maar voor jezelf afwegen of de voordelen de nadelen waard zijn en kiezen.

Maakt het mij niets uit of de strap van een fotograaf een rood, geel, oranje of wat heb je nog allemaal randje heeft... Als hij tevreden is met zijn camera en hij maakt mooie plaatjes, is het goed voor mij
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

Echt goed om te lezen:

http://users.telenet.be/patric/

Comment

schitterend

Vooral de eerste 2 merken

Canon owners

You appreciate the benefits of owning a camera system that leads in cutting-edge digital imaging technology and that offers a wealth of body, lens, and accessory options for every level of photographer, from lowly consumer to top professional. You will switch to Nikon.

Nikon owners

You appreciate the benefits of owning a camera system that leads in cutting-edge digital imaging technology and that offers a wealth of body, lens, and accessory options for every level of photographer, from lowly consumer to top professional. You will switch to Canon.
                          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ncl66 Bekijk bericht
                            ...met spoed gezocht een Nikon, in ruil voor een Canon...
                            OK. wisselen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              OK. wisselen ?
                              allez Geert na die 20 redenen wil je toch zekers niet van Nikon naar Canon?

en neen, mij moet je het ook niet voorstellen ik ben happy met mijn Canon
                              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                                allez Geert na die 20 redenen wil je toch zekers niet van Nikon naar Canon?

en neen, mij moet je het ook niet voorstellen ik ben happy met mijn Canon
                                Oei Hans, ik had het weer eens verkeerd voor, en ik die altijd denk dat Canon stukken beter is, t'zal aan het ventje liggen zeker.

Comment

Working...
                                X