Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon vs canon ( 20 reasons )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon vs canon ( 20 reasons )

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Oei Hans, ik had het weer eens verkeerd voor, en ik die altijd denk dat Canon stukken beter is, t'zal aan het ventje liggen zeker.
    je hebt stiekem gelijk hoor maar we moedigen dat niet aan zodat onze club wat exclusief blijft
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Ben zelf destijds met Nikon aan de slag gegaan om de simpele reden dat mijn vrouwtje met een nikkormat werkte. Ben nog steeds super tevreden (ondert. wel digit.)maar zou, moest het financieel haalbaar zijn, toch een Canon "on the side" willen, gewoon om zelf evt. verschillen/overeenkomsten te ervaren

't is zoals eerder vermeld; als je een merk en zijn instellingen gewoon bent en je bent hierover tevreden, waarom overschakelen.
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        bij ons op de fotoclub is ook iedere keer van da!
        soms van bij de start, soms naar't eind toe, maar de steek onder de gordel valt zeker

Bij ons ook

Alleen hebben de canons niet veel te zeggen: de vehouding Nikon/Canon is 80/20

Comment

Ik moet er niet aan denken dat iedeereen een Nikon heeft, rivaliteit c.q. concurrentie is ook de basis van vernieuwingen.
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
            Ik moet er niet aan denken dat iedeereen een Nikon heeft, rivaliteit c.q. concurrentie is ook de basis van vernieuwingen.

we kunnen er enkel van profiteren ( prijs en vernieuwingen)
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
              Bij ons ook

Alleen hebben de canons niet veel te zeggen: de vehouding Nikon/Canon is 80/20
              Bij ons net omgekeerd, ongeveer 22 leden, 3 nikon, 1 sony, 1 pentax en de rest canon denk ik.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Sorry Devid maar dit vind ik een heel domme knuppel, tenzij het juist de bedoeling is een oorlogje tussen beide kampen te ontketenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gulbert Bekijk bericht
                  Sorry Devid maar dit vind ik een heel domme knuppel, tenzij het juist de bedoeling is een oorlogje tussen beide kampen te ontketenen.
                  er is helemaal nog niet geknuppeld in deze topic... het gaat er zelfs leutig aan toe vind ik.

Devid zal ook wel de laatste zijn om een oorlogje te ontketenen.
                  Nieuwe site

Comment

Tiens, komt dat lijstje van "onze Ken" ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      er is helemaal nog niet geknuppeld in deze topic... het gaat er zelfs leutig aan toe vind ik.

aantonen dat deze discussie hier op een forum ook leuk gevoerd kan worden
                      Last edited by LesC; 3 november 2010, 16:14. Reden: Quote verbeterd
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Net omdat het geen welles-nietes spelletje wordt wil ik er ook wel iets tussen gooien.

Na hier als DSLR-leek mijn licht opgestoken te hebben en het internet af te schuimen was ik naar de winkel gereden met de D90 of D300s in het kopje. De 7D zag ik ook wel zitten maar de voorkeur ging eigenlijk uit naar Nikon vanwege het voorgehouden betere dynamische bereik (ook maar van horen lezen hoor).
                        Tot ik de 3 toestellen vastgehouden had en (een beetje teleurgesteld) moest vaststellen dat de Canon direct perfect in de hand lag en de Nikon een beetje 'tegenwrong'.

Ik ben dus buitengegaan met een Canon gewoon omdat die beter in de hand lag. Nu ik voornamelijk nog met macro bezig ben komt dit goed uit vermits Nikon niet direct een tegenhanger voor de MP-E65 in het aanbod heeft.

Nikon of Canon, ik denk niet dat mijn keuze het verschil gemaakt heeft in resultaat van mijn foto's tot hiertoe
                        Ik ben heel tevreden van mijn 7D, maar dat zou ik waarschijnlijk van de D300s ook geweest zijn.

Grtz,
                        K.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                          Nikon of Canon, ik denk niet dat mijn keuze het verschil gemaakt heeft in resultaat van mijn foto's tot hiertoe
                          Ik ben heel tevreden van mijn 7D, maar dat zou ik waarschijnlijk van de D300s ook geweest zijn.

Grtz,
                          K.
                          inderdaad en om nog wat meer volk uit te nodigen : het maakt zelfs geen zooi uit of het nu Canon, Nikon, Sony, Pentax of wat dan ook is... Het resultaat telt
                          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                            inderdaad en om nog wat meer volk uit te nodigen : het maakt zelfs geen zooi uit of het nu Canon, Nikon, Sony, Pentax of wat dan ook is... Het resultaat telt
                            Nu ook niet overdrijven he, Nikon of Canon ok maar de rest is toch wel rommel hoor

Grapje hoor
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

nikon grapje hee

zoals pc versus mac ...
                              2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                                nikon grapje hee

zoals pc versus mac ...
                                Neenee, hier hebben we het wel over evenwaardig materiaal

Comment

Working...
                                X