Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 of D300s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D7000 of D300s

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
    Los van welke AF beter is, AF-ON zit toch ook op de D7000, net zoals bij de D70/D90, toewijsbaar aan de AE-L/AF-L knop? Of is dat een "gehandicapte" versie?
    Iemand uit de VS waar ik veel info over Nikon mee uitwissel en die de D7000 naast D2X, D700 en D300 heeft, zei me dit:

AF performance is not perfect - in the dim light of the strobe model lamps on a darker background, I get the impression that the AF system doesn't react as quickly as the D700 or D300 do, and given that I shoot very fast as the model moves (I mostly shoot dancers), this causes problems sometimes. With the D7000 I think I will need to slow down slightly and make really sure I not only place the AF target correctly, but also make sure I refocus a lot and always give the system a little extra time to settle down. I still wouldn't be shocked if a firmware update came along too. You also just don't have as much DOF as you'd expect - that 16mp of rez is crazy - thus once again, the D700 actually ends up being the easier to shoot reliably as you don't have to be concerned with pixel density and it's problems.
    Verder ga ik akkoord met het toewijzen van de AF-L/AE-L nop naar AF-ON. Bij de D7000 staat die standaard op release, wat de meest flexibele AF-ON garandeert

Comment

Het volledige DPR review staat online:

Comment

Zo langzaam aan krijg ik steeds meer het gevoel dat iedereen elk gerucht/stelling/verhaal aangrijpt om de nieuwe D7000 te verheven tot een niveau die boven elke huidige Nikon body uitsteekt. Maar is dat ook zo?
        Nikon heeft in ieder geval niet voor niks de pro-lijn, bestaande uit de D300/D700/D3 in de markt geplaatst, vanwege de "all weather performances". De D7000 is nog steeds een consumer toestel, maar dan met de nieuwste technologie erin, die op sommige punten iets beter zal/kan scoren dan de huidige, meer gedateerde bodies.
        Worden al deze argumenten niet aangedragen om de twijfelende koper van een nieuwe body ervan te overtuigen om toch maar voor die allernieuwste D7000 te gaan, waarbij camera's als een D90 of een D300s ineens gedegradeerd is tot techniek uit een ver verleden

Psychologie en een twijfelende koper...een mooie combinatie; "ga voor het nieuwste, want dat is het beste op dit moment", een uitspraak die de keuze makkelijker moet maken
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
          Zo langzaam aan krijg ik steeds meer het gevoel dat iedereen elk gerucht/stelling/verhaal aangrijpt om de nieuwe D7000 te verheffen tot een niveau die boven elke huidige Nikon body uitsteekt. Maar is dat ook zo?
          Dat is toch niks nieuws? Elk nieuw model lokt discussies uit, de marketingmachine doet haar werk en de consument trapt er (soms) in.

Nikon heeft in ieder geval niet voor niks de pro-lijn, bestaande uit de D300/D700/D3 in de markt geplaatst, vanwege de "all weather performances". De D7000 is nog steeds een consumer toestel, maar dan met de nieuwste technologie erin, die op sommige punten iets beter zal/kan scoren dan de huidige, meer gedateerde bodies.
          Niet akkoord. De D7000 is een type camera dat tot op heden niet bestond in de Nikon lijn. Het is een compromis tussen consumer en pro, met zijn voor- en nadelen. Daarom ook dat vergelijkingen met D90 en D300 zo moeilijk (en niet altijd relevant) zijn. Want de D7000 is niet de vervanger van de D90 noch van de D300, en heeft de bedoeling een eigen doelgroep (waar ik toe behoor ) aan te spreken.
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Bedankt voor de toelichting, Frank
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

In Depth preview op Dpreview beschikbaar
              Haalt 80%

Mvg
              Spogy
              Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy Bekijk bericht
                In Depth preview op Dpreview beschikbaar
                Haalt 80%

Mvg
                Spogy
                Grappig dat amper gelezen wordt wat anderen schrijven

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

PS de D300s haalt 82%

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                  Daarom ook dat vergelijkingen met D90 en D300 zo moeilijk (en niet altijd relevant) zijn. Want de D7000 is niet de vervanger van de D90 noch van de D300.
                  Waarom zijn vergelijkingen moeilijk of niet relevant: camera is groter of kleiner, handiger, zwaarder, betere iso enz. dat kun je toch gewoon vaststellen? Wat is hier moeilijk aan of niet relevant?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Waarom zijn vergelijkingen moeilijk of niet relevant: camera is groter of kleiner, handiger, zwaarder, betere iso enz. dat kun je toch gewoon vaststellen? Wat is hier moeilijk aan of niet relevant?
                    Zolang het gaat over groter of kleiner, handiger, zwaarder, betere iso enz. is dat inderdaad nog te doen. Maar de vraag "welke is de beste" terwijl het gaat over 3 camera's die voor verschillende doelgroepen bedoeld zijn, vind ik (voor een gedeelte) irrelevant.

Maar bon, we wijken af ...
                    Last edited by Wivo; 1 december 2010, 14:36.
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Grappig dat amper gelezen wordt wat anderen schrijven

http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...ml#post2915249
                      Steek hand eerst in eigen boezem

Comment

ik zou beide vast moeten houden om de beslissing te maken. Aangezien ik grote handen heb hangt veel van het formaat van de body af. Hoewel, ik zal er sowieso een grip onder zetten. Er zijn ook een aantal functies die ik op de body wil kunnen instellen zonder in menu's te moeten gaan zoeken. Daar heb ik wel een paar MP's en ISO toestanden voor over.

Nu de prijzen zo dicht bij elkaar liggen...
                        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Voila, dan vorm ikzelf geen uitzondering op mijn eigen commentaar...

Om half 4 's nachts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            Er zijn ook een aantal functies die ik op de body wil kunnen instellen zonder in menu's te moeten gaan zoeken. Daar heb ik wel een paar MP's en ISO toestanden voor over.
                            Dat valt wel mee hoor! Alle functies die je op de D300 met knopjes kan instellen, die kan je ook op de D7000 met knopjes instellen. Soms moet dan wel een knopje indrukken en gelijktijdig het scrollwiel bedienen, maar je moet niet in de menu's gaan duiken.

Comment

Working...
                            X