Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 of D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D7000 of D300s

    Hallo Allemaal,

    Ik twijfel ook erg tussen deze camera`s. Kwalitatief komen ze mij gelijk over. Opties zijn nieuwer en uitgebrieder op de 7000 en hij is lichter.
    Alleen heb ik met een 300 gespeeld en die had een buffer die snel "leeg schreef" richting kaart. Weet iemand of de 7000 dit ook ze snel doet?

    gr Willem
    Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D7000 of D300s

      Maakte toch 21 fotos in 14 BIT RAW voor hij de strijd even staakte om bij te benen op een sandisk class 10
      Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
      Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D7000 of D300s

        Wat voor mij op dit moment alleen al reden zou kunnen zijn om voor de D7000 te kiezen is de dubbele gebheugenkaart slots. Hoop dat die trend doorgezet wordt richting opvolgers van de D300s en D700...
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D7000 of D300s

          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          Wat voor mij op dit moment alleen al reden zou kunnen zijn om voor de D7000 te kiezen is de dubbele gebheugenkaart slots. Hoop dat die trend doorgezet wordt richting opvolgers van de D300s en D700...
          De D300s heeft toch een dubbel slot. wel CF en SD , maar toch...
          Mijn blog

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D7000 of D300s

            Oorspronkelijk geplaatst door sorrow Bekijk bericht
            De D300s heeft toch een dubbel slot. wel CF en SD , maar toch...
            My bad...dacht dat die ook maar één slot had...anders gezegd dan...ik mis dat op mijn D700
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D7000 of D300s

              Oorspronkelijk geplaatst door wdwdlp Bekijk bericht
              Maakte toch 21 fotos in 14 BIT RAW voor hij de strijd even staakte om bij te benen op een sandisk class 10
              Hoi,

              Bedankt voor je toelichting. Maakt de keuze weer wat moeilijker .

              Grt Willem
              Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D7000 of D300s

                Vandaag gelezen in de laatste "chasseur d'images" : test D7000

                "In vergelijking met de D90 heeft de D7000 een groot aantal verbeteringen: Zoeker van 98% tov 95%, snellere en betere sluiter, AF maakt een heel grote sprong voorwaarts voor liefhebbers van snelle (sport-vogels) opnamen. Dit alles heeft ook de D300S maar tegenover de D300s heeft deze camera zijn prijs mee (die nog wat zal dalen) en vooral de sensationele Cmos Exmor Sensor HD 16Mpix die geweldige resultaten geeft in JPEG en nog betere resultaten in RAW.

                5 sterren op alle geteste onderdelen.

                Succes met je keuze..
                Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D7000 of D300s

                  Las nog iets in hetzelfde magazine:

                  on aime: "Le reflex APS-C le mieux construit."

                  on n'aime pas: D300s : "Image en retrait par rapport du D7000"
                  Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D7000 of D300s

                    Als natuurfotograaf stel ik mij de vraag of die D7000 even waterdicht is.
                    Ik bezit een D300 met +/- 80000 kliks en heb er al dikwijls mee in de regen gestaan zonder bescherming. Mijn camera zit dikwijls onder het vuil en modder.
                    De robuustheid is zeer belangrijk voor ons.

                    Ik ga toch wachten op de opvolger van de D300s


                    Johan

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D7000 of D300s

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                      Als natuurfotograaf stel ik mij de vraag of die D7000 even waterdicht is.
                      Ik bezit een D300 met +/- 80000 kliks en heb er al dikwijls mee in de regen gestaan zonder bescherming. Mijn camera zit dikwijls onder het vuil en modder.
                      De robuustheid is zeer belangrijk voor ons.
                      Ik kom van een D200 en heb nu een D7000. Zoals ik in een ander topic reeds schreef, blijft de D200/D300 alleszins beter scoren op het vlak van robuustheid en waterdichtheid. In "zwaardere" inzetomstandigheden zou ik dus blijven opteren voor de D300. De D7000 is ook robuust en waterdicht, maar staat op dat vlak toch net een trapje onder de D300.
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D7000 of D300s

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                        Ik kom van een D200 en heb nu een D7000. Zoals ik in een ander topic reeds schreef, blijft de D200/D300 alleszins beter scoren op het vlak van robuustheid en waterdichtheid. In "zwaardere" inzetomstandigheden zou ik dus blijven opteren voor de D300. De D7000 is ook robuust en waterdicht, maar staat op dat vlak toch net een trapje onder de D300.
                        Waaraan kan je het zien ?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D7000 of D300s

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                          Waaraan kan je het zien ?
                          Sterker nog.... ik vraag me zowieso af wat de 'waterdichtheid' van de D7000 voorstelt. Zelf wilde ik graag een body waarmee je ook in een regenbui kan fotograferen.

                          Bij fotokonijnenburg heb ik het voor de zekerheid even nagevraagd of je met de D7000 in een regenbui kon fotograferen.
                          Bij de winkel raadde ze me af om dat met de D7000 te doen, en dat een D300(s) daar meer geschikt voor was..... dat zijn body's voor alledaags gebruik. Ben toch voor de D7000 gegaan in plaats van de D300s, en ben van plan in de toekomst ook voor de opvolger van de D300(s) te gaan, en dan de D7000 als back-up houd.

                          Over het 'weathersealing' verhaaltje van de D7000 heb ik ook Nikon het één en ander gevraagd, en kreeg als antwoord:


                          " Nikon Europe Support 22/11/2010 | 11:01 VM

                          Geachte heer Dassen,

                          Hartelijk dank voor uw email.

                          De handleiding van de D7000 meldt ten aanzien van vocht (droog houden) het volgende:

                          "Dit product is niet waterbestendig, onderdompeling in water of blootstelling aan een hoge luchtvochtigheid kan tot storing leiden. Roest van het interne mechanisme kan tot onherstelbare schade leiden."

                          Met andere woorden het is niet te adviseren uw D7000 bloot te stellen aan regen.

                          Mocht u nog verdere vragen hebben, dan kunt u contact opnemen door te klikken op bovenstaande beantwoordingslink.

                          Met vriendelijke groeten,
                          Maerlant van Bremen
                          Nikon Europe Support
                          www.europe-nikon.com/support "

                          Tot zover voor mij het nut van de 'weathersealing' van de D7000.
                          Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D7000 of D300s

                            Oorspronkelijk geplaatst door congo Bekijk bericht
                            "Dit product is niet waterbestendig, onderdompeling in water of blootstelling aan een hoge luchtvochtigheid kan tot storing leiden.
                            Roest van het interne mechanisme kan tot onherstelbare schade leiden."

                            [
                            Kan dit met de d300s wel ???

                            Dit staat ook in deze handleding... d300s

                            Houd de camera droog Dit product
                            is niet waterbestendig;
                            onderdompeling in water of
                            blootstelling aan een hoge
                            luchtvochtigheid kan tot
                            storing leiden. Roest van het
                            interne mechanisme kan tot
                            onherstelbare schade leiden.

                            Kan er iemand foto's posten van de sealing van een d7000 en een d300s ?
                            Het bovenstaande kan me op geen enkele manier overtuigen om de d300s boven de d7000 plaatsen kwa weathersealing...
                            Gevoelsmatig wel...

                            De d7000 zal zowel tegen de regen kunnen zoals de d300s... anders zouden ze het bij de d300s anders vermelden...
                            Als deze tekst niet in de handleiding stond, zou iedereen garantie kunnen claimen bij vochtschade...

                            Natuurlijk willen ze in een winkel eerder een d300s verkopen dan een d7000...

                            Welke camera kan je trouwens wel onderdompelen zonder toebehoren ?
                            Last edited by Dirk007; 27 november 2010, 14:21.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D7000 of D300s

                              Dat is natuurlijk allemaal indekken, want anders kunnen ze alle waterschades gratis gaan herstellen, want de camera's waren toch 'waterdicht'.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D7000 of D300s

                                Er is natuurlijk wel een wezenlijk verschil tussen onderdompelen in water of in de regen gaan staan. De D300S kan tegen een regenbui, maar ge moet hem niet in een zwembad gooien.
                                Mijn blog

                                Comment

                                Working...
                                X