Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Hallo,

Heeft iemand ervaring met deze lens:
    SP AF28-75mm F/2.8 XR Di.

Alle reacties zijn welkom

Vriendelijke groeten,
    Theo
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Een verslag van paul fisher van nikonians kunt ge op onderstaande link vinden,maar om het kort samentevatten , Prima lens.
    http://www.nikonians.org/html/resources/non-nikon_articles/tamron/2875-f28/2875-1.html

Comment

Cyrox heeft deze lens en hij leek mij best tevreden. Hij zal ook nog wel reageren.

Ik heb ze zelf even kort uitgeprobeerd en vond ze aanvaardbaar scherp en relatief snel, ondanks de micromotor, die ook niet geweldig stil is. Ik hoop ze in de nabije toekomst nog eens grondiger aan de tand te kunnen voelen. Lijkt mij een goeie concurrent voor de Sigma f2.8 midrange zooms, met als voordeel voor Sigma dat ze een HSM motor hebben (dacht ik toch).
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Pieter G.
        Cyrox heeft deze lens en hij leek mij best tevreden. Hij zal ook nog wel reageren.
        Jammer dat ik die lenzen niet eens kan testen via de/een winkel...
        Of de lens eens kon huren voor een paar dagen.
        Ik ken ook geen Limburgse winkel waar ik dit zou kunnen...
        Gewoonlijk hebben ze niks in voorraad of ik ben de juiste winkel nog niet tegen gekomen

Sinds juni van dit jaar gebruik ik een S2 Pro en het lijkt er zeer sterk op dat deze camera "enkel" zeer goede lenzen verdraagt.
        Van mijn oudere(1987)Nikon F-501 houd ik de AF 50mm, 1.8 over en de AF 70-210; die doen het niet slecht. Die 70-210 is wel loodzwaar.
        Samen met de S2 presteren ze wel goed hoor.

Vriendelijke groeten,
        Theo
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ik heb me deze enkele weken geleden aangekocht na een uitgebreide zoektocht. De Tamron bleek scherper dan de Sigma's op f2,8 wat uiteindelijk toch de bedoeling is van een lichtsterke lens. Ik heb ze niet allemaal zelf kunnen uitproberen dus me moeten beroepen op diverse testen en commentaren op oa. dpreview, en verder ook op een aantal objectieve criteria zoals formaat, gewicht, dichtste scherpstelafstand en last but not least filtermaat, die bij mij dezelfde 67mm was als mijn Canon 70-200 f4. Als ik de Tamron vergelijk met deze laatstgenoemde dan moet ik zeggen dat qua contrast, scherpte en kleurweergave beide lenzen enorm aan elkaar gewaagd zijn, een hele prestatie dus als je weet wat voor plaatjes die 70-200 aflevert ! Mijn streefdoel is zo weinig mogelijk nabewerking, ik verkies scherpe foto's rechtstreeks uit de camera en op dat vlak is de Tamron echt top ! Een aanrader dus.
          Mark (300D)

Comment

Originally posted by Cyrox

Ik heb me deze enkele weken geleden aangekocht na een uitgebreide zoektocht. Mijn streefdoel is zo weinig mogelijk nabewerking, ik verkies scherpe foto's rechtstreeks uit de camera en op dat vlak is de Tamron echt top ! Een aanrader dus.
            Dag Cyrox,
            Dank u voor de reactie!
            Ik zit ook zo inelkaar: "Zo weinig mogelijk nabewerkingen"
            Het stelt me gerust dat deze Tamron goed presteert.
            Verder moet ik bekennen dat als ik het me kon veroorloven, het beste van het beste zou aanschaffen of prime-"glas" van Nikon.
            Dat ik géén "pro" ben is geen excuus maar ik moet mijn uitgaven in de hand houden

Deze Tamron kan ik kopen voor 557,6 euro, is dat een redelijke prijs?

Vriendelijke groeten,
            Theo

Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ik heb ze €395 betaald bij www.fotokoch.de, ook prijs gevraagd bij een lokale fotograaf indertijd en het scheelde hem nogal wat, de prijs daar was €599. Ik heb ze wel niet laten opsturen, mijn favoriete tante (ze leest mee ) komt daar regelmatig in de buurt en heeft ze voor mij meegebracht.
              Mark (300D)

Comment

Ook bij www.ac-foto.com kan je ze krijgen voor 395.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ik heb onlangs de lens van Cyrox eens mogen testen. Inderdaad het aanschaffen waard. Goed scherp en snel. Ik koop me ze ook.
                  Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Hallo,

Iedereen bedankt voor de hulp en de interessante info

Theo

Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Working...
                    X