Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nadelen Full Frame?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nadelen Full Frame?

    Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht

    Een FullFrame vraagt dan ook topkwaliteit lenzen om de beste prestaties neer te zetten.
    ik merk dat helemaal niet met m'n D700... integendeel... alle lenzen werken er goed op...
    (kan ook zijn dat nikon lenzen per definitie toplenzen zijn )
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: Nadelen Full Frame?

      Als je vroeger jaren analoog hebt gewerkt is FF terug een openbaring qua zoeker enz.

      En zelfs op 6400 iso kan je nog zeer goede beelden maken, D700 en D3(s) zijn echt een openbaring, je zal je ogen niet geloven.

      De cropfactor kan voor sommigen een rol gaan spelen (afhankelijk van wat soort fotografie je beoefend) dat moet je voor jezelf uitmaken, maar bedenk ook dat je bij groothoek in het voordeel bent met FF.

      Nadeel is inderdaad het veel duurdere glasservies.

      Een voorbeeldje gemaakt in zéér slechte omstandigheden, op 6400 Iso 1/40 sec. f6.3 en op 16mm geloof mij, zo kon je het in werkelijkheid niet zien, het was er zeer donker.



      Uploaded with ImageShack.us
      Last edited by Guest42; 22 oktober 2010, 17:51. Reden: voorbeeldje bijgeplaatst.

      Comment


      • #18
        Re: Nadelen Full Frame?

        FX nadelen, welke dan?
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #19
          Re: Nadelen Full Frame?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
          ISO 3200 op feestjes is ook belachelijk hoog he. 800 zou al goed moeten zijn.
          Dat is ook goed genoeg voor feestjes, maar het wordt zo ongezellig.....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Nadelen Full Frame?

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken aan een FF(D700) dat het totaal geen moeite kost om in welke omstandigheid je foto te laten lukken....
            Dan moet bij Nikon het verschil wel heel groot zijn

            Als ik met een Canon 7D en een 5DII door mekaar fotos neem zijn er van beide evenveel gelukt

            Mag er nog met een cropcamera gewerkt worden alstublieft ?

            Comment


            • #21
              Re: Nadelen Full Frame?

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Als je vroeger jaren analoog hebt gewerkt is FF terug een openbaring qua zoeker enz.

              En zelfs op 6400 iso kan je nog zeer goede beelden maken, D700 en D3(s) zijn echt een openbaring, je zal je ogen niet geloven.

              De cropfactor kan voor sommigen een rol gaan spelen (afhankelijk van wat soort fotografie je beoefend) dat moet je voor jezelf uitmaken, maar bedenk ook dat je bij groothoek in het voordeel bent met FF.

              Nadeel is inderdaad het veel duurdere glasservies.

              Een voorbeeldje gemaakt in zéér slechte omstandigheden, op 6400 Iso 1/40 sec. f6.3 en op 16mm geloof mij, zo kon je het in werkelijkheid niet zien, het was er zeer donker.



              Uploaded with ImageShack.us
              Met het risico de boel op stelten te zetten, dit kan je niet menen, dat haal je met wat nabewerking ongeveer met een compactje, en zeker met elke crop van de laatste 3 jaar

              Comment


              • #22
                Re: Nadelen Full Frame?

                Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                .de meeste hebben graag wat gewicht in de body om de lens uit te balanceren..!
                Balans heeft te maken met het gewicht links en recht van het aangrijppunt, dus ook met een D3100 kun je de zwaarste lens goed balanceren als je hem op een iets andere plaats vastpak.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #23
                  Re: Nadelen Full Frame?

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Als ik met een Canon 7D en een 5DII door mekaar fotos neem zijn er van beide evenveel gelukt ?
                  Met de D300 had ik iets meer moeite nodig als met de D700.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nadelen Full Frame?

                    Ik vind bovenstaande ook niet het beste voorbeeld, maar dit is eentje met iso 3200 op de D700 en dat ga je echt niet redden met een dx toestel.

                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nadelen Full Frame?

                      Ik vind bovenstaande ook niet het beste voorbeeld, maar dit is eentje met iso 3200 op de D700 en dat ga je echt niet redden met een dx toestel.

                      Spanjaart, volledig akkoord, nu zijn we terug serieus bezig

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nadelen Full Frame?

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Met het risico de boel op stelten te zetten, dit kan je niet menen, dat haal je met wat nabewerking ongeveer met een compactje, en zeker met elke crop van de laatste 3 jaar
                        Ja, ik had deze beter niet gezet, gewoon omdat jullie de omstandigheden niet kennen, het was er helledonker, bv. wat er aan het plafond hangt (die boten) deze kon je met het blote oog gewoon niet zien, tot daar bovenstaande foto.

                        Bijgaande een foto gemaakt op Iso 4000 1/125 sec. f5.6 brandpunt 260mm (70-200 AF-s + TC14)


                        Uploaded with ImageShack.us

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nadelen Full Frame?

                          Waarom neem je een concertfoto op F5.6 ????

                          Beter is een lagere f waarde en een lagere Iso kiezen (nu is er toch wel wat ruis).

                          Het verschil tussen fullframe en crop vind ik niet heel erg spectaculair, toch niet zoals het verschil tussen bv een bridgecamera en een instapdslr.

                          De enige reden waarom ik een fullframe heb gekocht is om te fotograferen in donkere omstandigheden.

                          En de eigenschappen van een lens veranderen niet omdat je ze op een andere body zet.

                          Een 70-200 mm op een ff zou volgens sommigen een 100-300 mm worden op bepaalde cropcamera's maar da's maar een illusie.

                          Met een ff kan je dezelfde foto maken en een centrale uitsnede maken die kwalitatief even goed is.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nadelen Full Frame?

                            Met een FF heb ik duidelijk geen TL-licht meer nodig om foto's op een feestje e.a. te maken.
                            Is met mijn D40-ske niet het geval...

                            Weet iemand wanneer de opvolger van de D700 gaat uitkomen?
                            Nikon

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nadelen Full Frame?

                              Wat mij dan nog niet helemaal duidelijk is:

                              1. De dof is toch bij een full frame ietsjes groter als bij een crop bij hetzelfde brandpunt en zelfde diafragma. Dit lijkt mij te liggen aan de lensbolling of zit ik volledig mis?
                              2. Ik heb nu een 10mp sensor (dx). Wil ik nu dezelfde plaat schieten als met mijn dx moet ik dan een resolutie hebben van 1,5x1,5 (breedteverschilxlengteverschil)= 22,5 megapixels. Zo ja dan hou ik toch een pixeldichtheid over die gelijk is aan mijn huidige camera waardoor ik wel iets betere prestaties mag verwachten als mijn huidige maar dat je dat voordeel van die grotere sensor kwijt ben?
                              Groeten Remco.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nadelen Full Frame?

                                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                                Met een ff kan je dezelfde foto maken en een centrale uitsnede maken die kwalitatief even goed is.


                                Een D700 is ook 12 MP (net als de d300(s)). Indien je dezelfde lens (zelfde brandpuntsafstand) zou gebruiken om dezelfde foto te maken, en je gaat croppen op je d700, dan zijn er logischerwijs minder pixels om hetzelfde beeld te vormen, aldus heb je toch kwaliteitsverlies. Indien je meer MP's zou hebben, dan zou dit pixelverschil zich niet voordoen (als de d700 bv 18 MP zou hebben) (toegegeven, misschien iets meer problemen met noise etc).

                                Dat is de manier hoe ik erover denk uiteraard,
                                feel free to correct me!

                                Ben
                                Wat nikon materiaal

                                Comment

                                Working...
                                X