Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 1ds mark III/macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon eos 1ds mark III/macro

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
    Alles moet geleerd worden he, zo zijn we alle toch begonnen.
    Ik dacht ook dat er iets mis was met de eerste DSLR die ik kocht.
    Dat was toen een EOS 300D.

Door de commentaren op mijn eerste foto's die ik hier heb laten zien, en vooral door veel foto's te bekijken en zelf te fotograferen heb ik ondertussen heel wat bijgeleerd.

Met een 1Ds moet je niet rekenen op voorgeprogrammeerde standen (portret, landschap, sport...), met zo'n camera moet je zelf de juiste beslissingen nemen om er het beste uit te halen naargelang de omstandigheden.
    Dat is niet echt een camera voor beginnelingen, maar op die manier moet je wel leren werken in de diafragmavoorkeuze/sluitertijdvoorkeuze/manuele stand waardoor je zelf de "controle" houdt over wat de camera moet doen om foto's te maken zoals jij dat zelf wil.
    Fouten maken kost niets als je digitaal werkt, de slechte foto's kan je weggooien, maar het is beter om die eerst goed te bestuderen zodat je weet waar de fout zit. Dat is de beste manier om bij te leren.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

F4, 1/8
      resultaat valt nog mee vind ik
      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Je geeft aan dat je een statief hebt gebruikt. Heb je ook een draadontspanner of de zelfontspanner gebruikt of gewoon de ontspan knop ingedrukt?

Als je dat laatste hebt gedaan snap ik wel waarom je bewegings onscherpte hebt. Mocht dit niet het geval zijn dan zal de knop/bloem wel bewogen hebben.
        Canon 5D|Canon 300D|Canon EF 50 F1.8|Canon EF 17-40 F4 L|Canon EF 70-200 F4 L|Tamron SP 90 F2.8 Di Macro

Comment

Bedankt iedereen voor de reacties..een goed leerproces dat zeker.
          Wel ik denk dat ik me een automatische draadontspanner moet aanschaffen.
          Mss ook wel een beter statief ..Ook staat er deze dagen veel wind.
          Allemaal verzachtende omstandigheden maar vooral de fotograaf is de reden.
          Dat weet ik wel.
          Ik heb deze camera gekregen van een oom die erg ziek is en ik moet hem nog echt
          leren kennen.

Vriendelijke Groeten en bedankt voor de richtlijnen

Ellen x

Comment

Working...
          X