Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

450D reinigings nachtmerie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 450D reinigings nachtmerie

Ik heb net een nieuw rolletje plakband gekocht .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Heb nu mijn borsteltje ook binnen gekregen, en ben aan de slag gegaan om die sensor te poetsen.

Ik ben een beetje teleurgesteld in de SensorSwabs stype 2 die aanbevolen worden voor de 450D maar eigenlijk is dat toch een spannertje hoor. Het spiegelhuis is zo krap op maat dat je met moeite kan poetsen.

Die Eclipse (Methanol) moet ik wel van zeggen dat mijn olievlek direct weg was.

Nu heb ik afwisselend resultaat om de laatste pakweg 4 stofjes er ook nog uit te krijgen.

Het enige dat ik blijkbaar doe, is gewoon de stofjes verhuizen.
      Morgen moet ik een shoot gaan doen, dus hou ik het even voor bekeken omdat die laatste stofjes zeer klein zijn en ik morgen toch op groot diafragma zal werken voornamelijk.
      Sterk tegen mijn zin omdat ik het graag 100% zuiver had gehad, maar het zal nu zo ff moeten wegens tijdsgebrek.

Volgende week zal ik proberen om dat borsteltje meer statisch geladen te krijgen, ik denk dat ik daar voorlopig niet goed in slaag.

Iemand ideeen / tips /tricks om die nylon borstel sterker geladen te krijgen ?
      Het borsteltje dat ik heb is van CleanSkies
      Ik ben er, eigenaardig genoeg en tot mijn eigen verbazing, ook nog nooit in geslaagd de sensor 100% stofvrij te krijgen, noch met een vochtige noch met een droge swap (de grote hoeveelheden stof en/of smeer zijn natuurlijk wél weg).
      Maar de Arctic Butterfly doet hier wonderen. Dat is altijd mijn "final touch"
      Master the craft, and the art will follow.
      Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
      http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

mister proper bellen ... die krijgt ALLES proper...

dat daar hier nog niemand aan gedacht heeft !!
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

Comment

Heb nu mijn borsteltje ook binnen gekregen, en ben aan de slag gegaan om die sensor te poetsen.

Ik ben een beetje teleurgesteld in de SensorSwabs stype 2 die aanbevolen worden voor de 450D maar eigenlijk is dat toch een spannertje hoor. Het spiegelhuis is zo krap op maat dat je met moeite kan poetsen.

Die Eclipse (Methanol) moet ik wel van zeggen dat mijn olievlek direct weg was.

Nu heb ik afwisselend resultaat om de laatste pakweg 4 stofjes er ook nog uit te krijgen.

Het enige dat ik blijkbaar doe, is gewoon de stofjes verhuizen.
          Morgen moet ik een shoot gaan doen, dus hou ik het even voor bekeken omdat die laatste stofjes zeer klein zijn en ik morgen toch op groot diafragma zal werken voornamelijk.
          Sterk tegen mijn zin omdat ik het graag 100% zuiver had gehad, maar het zal nu zo ff moeten wegens tijdsgebrek.

Volgende week zal ik proberen om dat borsteltje meer statisch geladen te krijgen, ik denk dat ik daar voorlopig niet goed in slaag.

Iemand ideeen / tips /tricks om die nylon borstel sterker geladen te krijgen ?
          Het borsteltje dat ik heb is van CleanSkies
          Verleden zaterdag heb ik mijn sensor laten reinigen door mensen van Canon in de EOS CAMERA CLINIC tijdens het Festival de la Nature in Namen.
          Zij gebruiken geen vloeistof.
          Zelfs de hardnekkige vlekken die ik niet weg kreeg met Scotch-tape hebben zij op enkele minuten verwijderd met oorstokjes van een goede kwaliteit, een borsteltje dat statisch opgeladen was met druklucht spray en ontdaan werd van stofdeeltjes door dezelfde spray.
          Toestellen die voordien met vloeistoffen werden gereinigd hadden ze dubbel zoveel werk aan om de film te verwijderen die de (reiniging)vloeistof achter liet.
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

.... door mensen van Canon in de EOS CAMERA CLINIC tijdens het Festival de la Nature in Namen ....

Damned, ik had die graag eens aan het werk gezien (en aan het werk gezet )

Nu is het zo dat dweilen met Eclipse (Eclipse = Methanol Pro Analyse = Methanol met hoge zuiverheid die geen aditiven of ander rommel bevat hooguit een deeltje water) zeker NIETS meer achterlaat dan wat er nog niet was.

Methanol is wel een ZEER STERKE wateropnemer, het trekt gewoon het water uit de omgevingslucht!!! en die vind je bij overmatig gebruik van methanol wel terug op wat je gaat reinigen. Maar buiten dat water is er totaal GEEN residu want methanol verdampt supersnel op kamertemperatuur.

Vandaag heb ik me een "canned air" gekocht van de frima "Kontact Chemie".
            Die is zeer zuiver naar het schijnt en zit ook veel kracht achter.

Morgen test ik eens op ik dat borsteltje ermee kan "opladen"
            Alternatief heb ik al een oral-b elektrische tandenborstel liggen die men borsteltje behoorljk snel kan doen links-rechts draaien (mss werkt dat beter, mss werkt het ook niet)

In het vooruitzicht heb ik een ion-kanon die ze vroeger gebruikten in fotolabos, maar die zal ik pas binnen 2 weken hebben of zo. Mss kan ik daarmee ook het borstelte laden, mss ook niet ....

Bedankt voor je input alvast

Comment

.... door mensen van Canon in de EOS CAMERA CLINIC tijdens het Festival de la Nature in Namen ....

Damned, ik had die graag eens aan het werk gezien (en aan het werk gezet )

Nu is het zo dat dweilen met Eclipse (Eclipse = Methanol Pro Analyse = Methanol met hoge zuiverheid die geen aditiven of ander rommel bevat hooguit een deeltje water) zeker NIETS meer achterlaat dan wat er nog niet was.

Methanol is wel een ZEER STERKE wateropnemer, het trekt gewoon het water uit de omgevingslucht!!! en die vind je bij overmatig gebruik van methanol wel terug op wat je gaat reinigen. Maar buiten dat water is er totaal GEEN residu want methanol verdampt supersnel op kamertemperatuur.

Vandaag heb ik me een "canned air" gekocht van de frima "Kontact Chemie".
              Die is zeer zuiver naar het schijnt en zit ook veel kracht achter.

Morgen test ik eens op ik dat borsteltje ermee kan "opladen"
              Alternatief heb ik al een oral-b elektrische tandenborstel liggen die men borsteltje behoorljk snel kan doen links-rechts draaien (mss werkt dat beter, mss werkt het ook niet)

In het vooruitzicht heb ik een ion-kanon die ze vroeger gebruikten in fotolabos, maar die zal ik pas binnen 2 weken hebben of zo. Mss kan ik daarmee ook het borstelte laden, mss ook niet ....

Bedankt voor je input alvast

Hallo,
              Een borsteltje statich laden is vrij simpel, neem een klassieke blaaspeer en blaas ongeveer een tiental maal door de haartjes en je borsteltje is compleet geladen.
              Simpel en goedkoop en zeker geen gevaar voor vocht of olie uit een spuit of drukbus!
              Met een geladen borsteltje krijg je zeker je sensor stofvrij, maar niet vet of olie vrij.
              Indien niet proper ga ik naar stap 2, visible dust swabs met de Vdust formule vloeistof.
              Dit zou een vloeistof zijn op basis van isopropanol.
              Dit tesamen geeft bij mij al jaren perfecte resultaten zonder schade
              MVG. Hugo

Comment

gewoon even langsgaan bij DSP

en je bent verlost van je kop (stof) zorgen.
                EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Working...
                X