Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon P7000 - iemand al ervaring mee?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon P7000 - iemand al ervaring mee?

Ik heb de P7000 een tweetal weken nu. Heb die aangekocht om niet met een grote spiegelreflex te moeten rondtrekken in Thailand.
    Ik fotografeer in RAW en momenteel ben ik in nog in Azie. Resultaten voor op een beeldscherm heb ik nog niet.
    Als trouwe Nikon gebruiker ben ik niet helemaal ontevreden van de P7000 maar wel wat minpuntjes:
    - in de stand M verlopen de sluiter en diafragma instellingen vanzelf. de sluitertijd springt alsmaar terug naar 1/2000 sec. hoop dat dit verholpen wordt met een software update in de toekomst.
    in stand A springt het diafragma soms ook terug naar f/4. zonder gebruik gemaakt te hebben van de zoom.
    - het lensdekseltje die opent bij aanzetten werkt niet goed meer. hij opent niet volledig met serieuze vignettering tot gevolg natuurlijk. moet steeds met de vinger een duwke bijgeven.
    - naar eigen gevoel is het toestel wat traag. misschien is dat omdat ik een D700 gewoon ben?

Ben wel overtuigd dat het toestel mooie beelden geeft na de raw-verwerking.
    http://www.jornurbain.com/

Comment

Maakt zeker goede foto's, maar dat zal wel komen omdat het een nikon is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
        Bedankt voor de reactie
        Ziet er niet slecht uit.

Heb vandaag op BD live de nikon P7000 eens getest.
        Ga morgen de beelden eens bekijken.
        "ziet er niet slecht uit" zegt u.
        Wat is er dan zo goed aan, denk ik dan ?
        Gurdy

Comment

je kan je ook afvragen wat er slecht aan is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            je kan je ook afvragen wat er slecht aan is
            Het gaat er niet over wat er goed of slecht is aan die foto's.
            Het gaat er over dat men hier een camera als goed beoordeelt op basis van twee
            prentjes van 900x600 pixels (die evengoed met een gsm konden getrokken worden) ...
            Last edited by gurdy; 20 oktober 2010, 22:40. Reden: spelling
            Gurdy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
              Het gaat er niet over wat er goed of slecht is aan die foto's.
              Het gaat er over dat men hier een camera als goed beoordeelt op basis van twee
              prentjes van 900x600 pixels (die evengoed met een gsm konden getrokken worden) ...
              Wil ook niet zeggen dat de perfecte foto's uit die P7000 komen he.

Heb op Bd live een half uurtje met de P7000 rondgelopen (met dank aan nikon)
              Het is nog steeds een compact toestel, waar je redelijk wat mogelijkheden hebt.
              (RAW formaat, HD films, volledig instelbaar,...)

Ivm de fotokwaliteit buiten: deze is zeker en vast goed te noemen.
              Autofocus werkt vlot.
              Scherpte ok.
              Beeldkwaliteit is voor een compact toestel zeer goed te noemen.

Fotokwaliteit binnen: Af en toe toch een kleine afwijking van de Autofocus.
              Op het scherm van camera ziet het er goed uit, maar bij openen op pc viel het soms lichtjes tegen. ( Denk wel niet dat ik met andere compact camera's veel betere resultaten zou hebben)
              De iso waarden en ruis:
              Iso tem 400: Zeer goed
              Iso 800: bruikbaar
              Iso >800: niet gebruiken

Op BD live wegens het gebrek aan licht binnen, en niet gebruik van de flash had ik wel soms wat bewogen beelden. Maar ruis viel zeker en vast mee.
              Om deze omstandigheden te fotograferen met een compact is eigenlijk niet aan te raden.

Snelheid van wegschrijven van gegevens:
              Met een snelle geheugenkaart viel het wegschrijven van de gegevens redelijk mee.
              Heb hier niet direct een opmerking op.
              (zelfs bij gebruik van het RAW formaat)
              Gebruikte een Transcend 16Gb kaart klasse 10.

Opmerking:
              Wat ik wel had, is dat het scrolwieletje voor het regelen van het diafragma soms werd aangeraakt tijdens het fotograferen door mij.
              Hiermee veranderde het F getal soms zonder dat ik het wist.

Optische zoeker: niet gebruikt en te klein

Scherm:
              Perfect scherm, met zeer goede kwaliteit

Filmmodus:
              Zeer goed, zelfs in mindere lichtomstandigheden.
              Ook de autofocus volgde goed.

Conclusie:
              Is dit een aan te raden toestel?
              Ja en nee (afh wat je met het toestel wil doen he!)
              Het is en blijft een compact camera, maar heeft zeer veel mogelijkheden.
              Beeldkwaliteit is ok, maar goed voor gebruik buitenshuis, of binnen met flash.
              En voorkeur voor gebruik van externe flash (SB400, SB600,...)
              Kortom goed te noemen, als je rekening houdt met de beprekingen van het toestel
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Het zou de "opvolger" van de D90 zijn, maar dan dacht ik wel eerder in diezelfde prijscategorie en niet 500-600Euro Duurder !

Ik heb me een paar maand geleden dan maar een D90 aangeschaft omdat er toen al geruchten de ronde gingen dat er serieuze test-problemen waren met het toestel!

Eigenlijk een schande
                Nikon D90+Grip / Nikon 50mm F1.8 / Nikon 18-70mm DX ED / 55-200mm DX VR / Sigma 70-200mm F2.8 / LowePro Slingshot 200 AW

Comment

Het gaat hier om de P7000 en niet om de D7000 , het is hier om een compact waar het om draait

Comment

Ik heb even de discussie gevolgd en was niet onder de indruk van het niveau. Maar dit terzijde . Ik beschik nu sinds een paar weken over een P7000. Mijn vriendin heeft een Canon S90 (geloof ik). Haar zoon een Canon G11. Ok, het model lijkt wat ouderwets, "but I like the look of vintage camera's". De resultaten zijn voor mij ronduit verbluffend. Vooral portretten en personen in het algemeen zijn zeker ok. Ik heb nog veel te ontdekken. Ik ben geen prof, maar als amateur merk ik dit op :
                    • Batterij gaat dàgen mee (was lader vergeten op reis en heb na 4 dagen en 350 fotos niks gemerkt
                    • reageert geweldig vlug op snel fotograferen
                    • bij donker en schemer : verbluffend

Aanrader dus!
                    Toch 1 ding : op de ca 1000 foto's 2x geblokkeerd (batterij in en uit, en klaar was

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pergola9 Bekijk bericht
                      Ik heb even de discussie gevolgd en was niet onder de indruk van het niveau

Wat U hier zelf verkondigt is zonder twijfel van een véél hoger niveau ...

Comment

ik heb een Nikon P7000 aangeschaft, één van de redenen was omdat het een Nikon is , een andere omdat deze camera een stuk gemakkelijker mee te nemen is dan die Fuji HS10 die ik heb. Ik heb er eens de SB900 op gezet :

There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                        X