Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon P7000 - iemand al ervaring mee?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon P7000 - iemand al ervaring mee?

Vééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééél te duur voor wat het is !
    It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      ahaaa, linkje gevonden:

klikkie
      Bedankt voor de link
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
        Vééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééél te duur voor wat het is !
        Kijk dan eens naar canon g11 en straks g12 die de canon tegenpool vormen.
        Is niet goedkoper, denk da deze camera ivm prijs/kwaliteit best wel waar voor zijn geld bied.

@pva geen probleeem, is zowat het enige ''hands-on'' wat er te vinden is.
        klik
        Degelijke preview op dp review die een degelijk overzicht geeft.
        Review hebben ze nog niet, toch nie die ik gevonden heb
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          @pva geen probleeem, is zowat het enige ''hands-on'' wat er te vinden is.
          klik
          Degelijke preview op dp review die een degelijk overzicht geeft.
          Review hebben ze nog niet, toch nie die ik gevonden heb
          Deze previews heb ik zelf allemaal al bekeken voor ik deze topic starte.
          Gaat veel over layout en specificaties van het toestel, maar geen ervaring in de praktijk.
          Enkel jouw review had ik nog niet op het internet tegengekomen.

Blijkbaar hebben er nog weinig (zeg maar bijna niemand) deze camera al.

Waarom ik deze camera zou aanschaffen:
          - degelijke bouwkwaliteit
          - HD videofunctie
          - RAW modus (gebruik van nikon capture nx2)
          - volledige controle over het beeld (verschillende lichtmetingen, exp comp, ....)
          - zeer deglijk scherm

Waar heb ik vooral vragen over:
          - High iso (boven 400) en kwaliteit
          - snelheid wegschrijven RAW formaat
          - optische kwaliteiten van de optiek
          - kwaliteit bij lage iso vergelijkbaar met basic DSLR?
          - autofocus kwaliteit bij foto
          - autofocus kwaliteit bij video
          - ...
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20

Comment

:g
            Oorspronkelijk geplaatst door endorfine Bekijk bericht
            toestel is al te koop, heb deze afgelopen weekend gezien bij de mediamarkt voor een prijs van 509 euro. Wat me gelijk opviel is het redelijke forse formaat van de camera, waardoor die wel goed in de hand ligt. Ook viel me de optische zoeker en een hot shoe direct op.
            Maar ja...het blijft een compact camera, en dat ook nog eens voor een forse prijs...
            :g

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
              Zo'n ding zou je moeten maken om de zoekfunctie van Belgiumdigital te doen gebruiken door de talloze volslagen leken die steeds opnieuw komen vragen welke DSLR ze best zouden kopen.
              Waarom moet je dan lid worden van belgiumdigital , kan je beter lid worden van google, beginners hebben ook recht op informatie , het is hier toch niet voor gevorderden alleen en het was nog helemaal geen nutteloze vraag
              Last edited by koen1950; 19 oktober 2010, 17:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                Waarom moet je dan lid worden van belgiumdigatal , kan je beter lid worden van google, beginners hebben ook recht op informatie , het is hier toch niet voor gevorderden alleen en het was nog helemaal geen nutteloze vraag
                Natuurlijk moeten beginners informatie krijgen, maar het is beter om topics die daarover handelen te bundelen tot een of meer uitgebreide topics. Daar halen de beginners niet alleen meer informatie uit - voor de mensen die advies geven is het ook dankbaarder omdat hun inspanning(en) dan niet na anderhalve dag verzeild geraken op pagina's die zelden of nooit meer bekeken worden.
                Veel forums hanteren FAQ's en/of sticky's. Waarom zijn er hier geen voor vragen als "Welke DSLR raden jullie aan?" en "Welke compact camera zou ik kopen?" en eventueel nog enkele voor vragen die dagelijks opnieuw worden gesteld?
                Iedereen die dan toch nog zo'n vraag stelt, krijgt van de moderator zo'n "Jos Vanhengelwenk" of meteen een link naar de aangewezen thread.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Als veel beginners en nieuwe leden zo geantwoord worden als van jos dan zijn ze in de korste keer weer weg , ik vind dat je zo een site als een klub moet zien waar liefhebbers onderéén elkaar helpen en vind je dat een vraag overbodig is , reageer dan niet, ik vind het altijd intresant om al die topics eens te doorlopen , als ze allemaal google en de zoekknop hier raadplegen zullen er niet veel topics meer geplaatst worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                    Als veel beginners en nieuwe leden zo geantwoord worden als van jos dan zijn ze in de korste keer weer weg
                    zo veel chance zullen we niet hebben, vrees ik...
                    Gurdy

Comment

De beginners zullen je lief vinden

Comment

Vandaag heb ik de P7000 gekocht als tweede toestel. Hier de afbeelding met de SB900 erop, ik ben zeer tevreden over de vele instellingen die mogelijk zijn zoals de belichting en het F getal en in RAW te kunnen werken.

[IMG][/IMG]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hot radiator Bekijk bericht
                          Vandaag heb ik de P7000 gekocht als tweede toestel. Hier de afbeelding met de SB900 erop, ik ben zeer tevreden over de vele instellingen die mogelijk zijn zoals de belichting en het F getal en in RAW te kunnen werken.

Proficiat met je aankoop!
                          (Toestel toont nogal klein onder die SB900 )
                          Hoeveel heb je betaald als ik vragen mag?
                          (het goedkoopste dat ik momenteel vindt is 429 euro incl btw)

Waar heb ik vooral vragen over:
                          - High iso (boven 400) en kwaliteit
                          - snelheid wegschrijven RAW formaat
                          - optische kwaliteiten van de optiek
                          - kwaliteit bij lage iso vergelijkbaar met basic DSLR?
                          - autofocus kwaliteit bij foto
                          - autofocus kwaliteit bij video
                          Hier al enige ervaring mee?

Comment

waar zit de camera

Comment

Mijn eerste foto's van de P7000, gewoon op stand P zonder verder te bewerken. Snelheid in RAW is zeker goed met een SD extreme 8GB kaart maar wel trager dan de D300. Films in HD zijn zeker niet slecht, voor de rest moet ik nog één en ander uitproberen. Groetjes Willem

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]
                              Last edited by Hot radiator; 17 oktober 2010, 21:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hot radiator Bekijk bericht
                                Mijn eerste foto's van de P7000, gewoon op stand P zonder verder te bewerken. Snelheid in RAW is zeker goed met een SD extreme 8GB kaart maar wel trager dan de D300. Films in HD zijn zeker niet slecht, voor de rest moet ik nog één en ander uitproberen. Groetjes Willem
                                Bedankt voor de reactie
                                Ziet er niet slecht uit.

Heb vandaag op BD live de nikon P7000 eens getest.
                                Ga morgen de beelden eens bekijken.

Comment

Working...
                                X