Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Prijs voor de Canon handleidingen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Perrush
    @ otto :

idd onrechtstreeks gaat een NL of B verkoper dat doorrekenen is zijn prijs. Maar langs de andere kant wil ie dat ook niet omdat zijn concurrentiepositie tov D dan in't gedrang komt.

Maar of de verkoper dat nu doorrekent of niet, punt is dat hij in B of NL niet mag verkopen zonder een NL handleiding/gebruiksaanwijzing erbij te doen. Dat is zo met wasmachines, TV's, voedingswaren, ... en dat zou zo ook met fototoestellen moeten zijn.

Bovendien weet ik niet waarom zoiets 25€ moet kosten. Vertaal het 1 maal en doe er gewoon een kopie van die vertaling bij
    OF
    zet gewoon een pdf online

Kan er niet aan doen maar dit ruikt naar platte commercie (van canon's kant dan, kan jouw niet veel verwijten)
    Ik kan geen PDF-files of kopieen verspreiden.

Maar iedereen mag zijn handboek natuurlijk even uitlenen of voor zich zelf een kopieetje maken. En er ciculeren al genoeg PDF-files rond.

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Originally posted by NataliaNL
      bedankt voor de info, Otto Knap.
      Inmiddels heb ik 3 medeBD'ers kunnen "verblijden" met een NL versie voor de Nikon D100. Volgens mij hebben 2 van de 3 inmiddels een officiele NL versie van Nikon / Inca toegestuurd gekregen.
      Dat is nu het verschil. Bij Nikon Europe krijgt men op schriftelijk verzoek een nederlandse handleiding al of niet tegen inlevering van de duitse, engelse of franse
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Originally posted by NataliaNL
        bedankt voor de info, Otto Knap.
        Inmiddels heb ik 3 medeBD'ers kunnen "verblijden" met een NL versie voor de Nikon D100. Volgens mij hebben 2 van de 3 inmiddels een officiele NL versie van Nikon / Inca toegestuurd gekregen.
        Yep,Nikon stuurt ze volledig gratis op.Vond het redelijk straf want ze wisten dat ik mijn kodakske in Duitsland gekocht heb.
        Danny's Photosite

Comment

Originally posted by Otto Knap

Je kunt het wel eisen, maar de verkoper zal je erop wijzen dat de prijs als volgt is samengesteld.

Canon G6 duitse versie met duitse handleiding 889,- Euro Bestelformulier voor een franse, nederlandse of engelse versie. Versie kost 25,- Euro per taal.

Aan u dus de keus welke prijs u wenst te betalen en welke handleidingen u wilt hebben.

Wilt u dus bij het toestel een franse, nederlandse, duitse en engelse handleiding dan komt er 75,- Euro bij.
          Otto> je houdt er wel een heel inventieve redenering/interpretatie ivm de wet op de handelpraktijken dd 23 februari 1992 .. maar de rechter zal gezien die wet op de handelpraktijken de belgische handelaar ongelijk moeten geven: er is een overeenkomst over de aard van het product en de prijs. De handleiding in alle landstalen meeleveren is een reglementereing van openbare orde. M.a.w. je kan je als handelaar niet aan de plicht onttrekken om de handleiding te leveren in een van de drie talen die in ons land officieel gesproken wordt door te stellen dat de klant er niet voor betaalde. Als je de cam aan een prijs in belgië aanbied, moet je hem aan die prijs leveren, en je moet er een handleiding in elke landstaal bijleveren

Comment

@ visio :

net naar "Erin Bronckworst" (of zoiets) gezien en dat taaltje komt me bekend voor
            --
            Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

'n kettingzaag mag je zeker niet verkopen zonder NL handleiding....tenzij aan 'n turk....

(hopelijk kennen jullie de joke)

Comment

Originally posted by w00ha
                'n kettingzaag mag je zeker niet verkopen zonder NL handleiding....tenzij aan 'n turk....

(hopelijk kennen jullie de joke)
                als je die kettingzaag verkoopt aan een handelaar die zelf niet uitsluitend aan particulieren verkoopt is er geen vuiltje aan de lucht .. dan geld die wet op de handelspraktijken niet

Comment

Originally posted by Perrush
                  @ visio :

net naar "Erin Bronckworst" (of zoiets) gezien en dat taaltje komt me bekend voor
                  ik weet niet wie die Erin Bronckworst is, maar het telefoonnr van de economische inspectie in je GSM programeren met die naam "ECON INSP" in hoofdletters, kan een dispuut aan de kassa bijzonder snel oplossen

Comment

En dat telefoonnummer is ....?

Groetjes
                    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

voor brussel is dat dacht ik

Directie Economische Inspectie

Kruidtuinlaan 20
                      1035 Brussel
                      Tel: (32.2)204 21 11

Comment

http://www.powershot.com/powershot2/customer/manual.html

Omdat engels voor de meesten toch al beter is dan duits.
                        Voor iedereen met een canon(ze staan er allemaal op)
                        25 eurokes uitgespaard alweer

Comment

Hallo,

Thanks Jean ...

Groetjes.

Comment

Ter aanvulling http://www.powershot.com/powershot2/...r/archive.html
                            This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
                            My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

Comment

Ik heb 2 weken geleden de 12 euro overgeschreven voor de handl. voor mijn 10D. Ik wacht nu op mijn bank-uitreksel om als bewijs door te faxen... Ze gaan me nu toch geen 25 euro gaan aanrekenen he
                              Canon met glas...

Comment

Engelstalige handleiding kan je hier downloaden (gratis) *.pdf

groetjes

Comment

Working...
                                X