Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Prijs voor de Canon handleidingen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Kijk,

ik begrijp het probleem erg goed, en idd, Nederlandse of Belgische verkopers mogen die toestellen niet verkopen zonder NL of B handleiding.

Maar ik denk dat Canon dit doet omwille van alle in het buitenland, en dan voornamelijk Duitsland, aangekochte camera's en de massa vragen die zij krijgen.

't Is nochtans simpel hé.

Jij koopt een camera in een Duitse winkel, geleverd dus door Canon Duitsland, en dan zit je een beetje te zagen tegenover Canon Belgium of Holland omdat zij geld vragen voor een NL handleiding ?
    En waarom niet ?

Canon Belgium/Holland heeft geen bal verdiend aan jou, maar zou je wel moeten verderhelpen, omdat je zo nodig centen wilde verdienen door in het buitenland te gaan aankopen.

Ze kunnen ook 'tirez votre plan' zeggen hé. Enkel NL handleidingen bij Belgische of NL camera's.

En nog iets, als een winkelier zoals die MM in Heerlen samen met MM duitsland inkoopt, en daarom geen NL handleiding heeft, is dat de fout van de winkelier, niet die van Canon.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Originally posted by tom314

't Is nochtans simpel hé.

Jij koopt een camera in een Duitse winkel, geleverd dus door Canon Duitsland, en dan zit je een beetje te zagen tegenover Canon Belgium of Holland omdat zij geld vragen voor een NL handleiding ?
      En waarom niet ?

Het ís ook heel simpel. Niemand verwijt hier Canon Belgium of Canon Nederland omdat ze €25 vragen voor een boekje dat er waarschijnlijk €3 kost. Ga in eender welke boekenwinkel binnen en kijk maar eens rond wat je voor €25 kan kopen. En vergelijk dat met het 100-enzoveel pagina kleurloze A5 boekje van Canon. (en zwijg me over lage oplages en verdeelkosten.)

Het is aan het moederbedrijf in Japan om de nodige service te bieden. Dáár zit het probleem. Als de concurrentiële positie van Canon Japan door enkele tientallen of een paar honderd handleidingen weg te schenken, kunnen ze beter stoppen met het sponsoren van bv. Formule 1 teams.

Als Canon Japan niet op de hoogte is van deze situatie met de handleidingen, dan is dat wél de verantwoordelijkheid van Canon België en/of Canon Nederland. En in dat geval maken ze gewoon misbruik van de situatie IMHO.
      Het consequent weigeren van Nederlandstalige handleidingen te verkopen, zoals je insinueerd, zou wel veel zeggen over hun service-afdeling. En dat is voor mij een belangrijk argument bij de aankoop van een volgende camera.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Het is aan het moederbedrijf in Japan om de nodige service te bieden. Dáár zit het probleem.

Als Canon Japan niet op de hoogte is van deze situatie met de handleidingen, dan is dat wél de verantwoordelijkheid van Canon België en/of Canon Nederland. En in dat geval maken ze gewoon misbruik van de situatie IMHO.

Het consequent weigeren van Nederlandstalige handleidingen te verkopen, zoals je insinueerd, zou wel veel zeggen over hun service-afdeling. En dat is voor mij een belangrijk argument bij de aankoop van een volgende camera.
        Sommige bedrijven (ik spreek nu over de hifi-sector) volgen hun verkopers (winkels) beter op. Zo heb ik weet dat bv. Philips heeft ingegrepen in een prijzenslag tussen twee concurrerende winkels in een bepaalde plaats. Die waren elkaar daar aan het 'dooddoen' met 1 product (mini-stereoketen), zodat ook winkeliers in de naburige gemeenten kwade klanten kregen, zo van: "daar is dat ding da'k hier vorige week kocht 100euro goedkoper !!" En dan zakte de andere nog maar eens 10 euro, waarop de andere...

In die zin kan je het de verantwoordelijkheid van Canon noemen ja.

Maar Canon Duitsland gaat niet verbieden dat er camera's aangekocht worden en over de grens worden gedragen hé. Uiteindelijk werken die vestigingen relatief zelfstandig hé. Maar met zaken als "Europese garantie" verhogen ze dit consumentengemak nog meer.

Als dit bv. niet zo was, zou er vanuit België en Nederland waarschijnlijk toch al wat minder worden gekocht. En nog: het is al prijzenswaardig dat Canon België (of eender welke Belgische vestiging van eender welk merk) de klanten toch aan een Nederlandstalige handleiding wil helpen.

In feite moeten zij de camera's verkopen.

nee, de consument gaat liever in het buitenland shoppen wegens voordeliger tarieven. Canon België mag wel de **** opkuisen als het toestel kapot is, of als er enkel een Duitse handleiding bijzit.

Dit noemen ze pro's en contra's aan een aankoop, spijtig dat hier weer enkel aan de eigen portemonnee wordt gedacht.
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Oké, we gaan hier wel een stukje off-topic maar toch nog even dit: het verschil in BTW tussen België en Duitsland is zowat €60 op een toestel als een Canon 10D.
          Dat verschil wil ik best in België bijbetalen. Daar kunnen de winkeliers hier ook niks aan doen.
          Maar dat kan het verschil van €400 tot €600 voor dezelfde body in België niet verklaren. Is dit Canon Belgium/Nederland die de lat zo hoog wil leggen? Ik kan me niet voorstellen dat Canon Japan camera's aan de Duitsers (en Luxemburgers, Fransen,...) een pak goedkoper wil aanbieden.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Grappig vind ik dit, je koopt een digitale camera van minstens 300€ en dan begin je te klagen als je moet bijbetalen voor een NL-handleiding.
            Als je in België koopt heb je geen probleem, als je in een ander land koopt, moet je dit er maar bijnemen vind ik.
            Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
            Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

Heeft dit iemand al geprobeerd met de IXUS 400 ???
              Zoja, hoe waar en wanneer

Greetz,
              PaTjE
              Sony Cybershot DSC-V1

Comment

alles goed en wel, maar als nikon het kan, waarom dan canon dan niet? Mijns inziens is de bedrijfspolitiek bij nikon nog altijd veel klantvriendelijker dan bij Canon .
                mvg,
                Bert
                D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

Comment

Originally posted by Drosera
                  alles goed en wel, maar als nikon het kan, waarom dan canon dan niet? Mijns inziens is de bedrijfspolitiek bij nikon nog altijd veel klantvriendelijker dan bij Canon .
                  Je koopt een camera in Duitsland en wil vervolgens een Nederlandse gebruiksaanwijzing dan is het toch normaal dat je er voor betaald.
                  Bij Nikon hoef je niets te betalen, dan koop je toch een Nikon.

Comment

Originally posted by j@n
                    Originally posted by Drosera
                    Je koopt en camera in Duitsland en wil vervolgens een Nederlandse gebruiksaanwijzing dan is het toch normaal dat je er voor betaald.
                    Bij Nikon hoef je niets te betalen, dan koop je toch een Nikon.

Of een Minolta! Bij hen kan iedereen tenminste voor elk toestel een handleiding in elke taal downloaden zonder dat je zelfs maar moet "bewijzen" dat je dat toestel ook weerkelijk hebt.

Comment

ALs je in Belgie of Nederland aan de normale marktprijs een toestel koopt, mag je ervan uitgaan dat je een officiele garantie, en een handleiding in de landstaal.
                      MAAR, als je nou goedkoop wil kopen, en ik spreek van verschillen die echt in de honderden euros lopen, dan weet je toch als consument dat dit een grijze import is. Wat dus wil zeggen, dat ie niet persé dezelfde handleiding of garantie heeft.
                      Als Canon Benelux nou toch die klanten wil helpen, met een handleiding te bezorgen, dan is dat toch ok ??
                      En dan kan je toch niet verwachten, dat ze de handleiding gratis gaan weggeven?? Die uitleg van zoveel euros voor een boek in de boekhandel slaat ook nergens op, wij maken op de zaak jaarlijks een catalogus, met een oplage van een paar duizend stuks, en kan je vertellen, dat enkel het drukken daarvan al bakken geld kost. om te zwijgen van de hele voorbereidingen.

Comment

Ter aanvulling. Ik heb geleerd dat het uit de lengte of breedte moet komen. Een bedrijf moet hoe dan ook winst maken. Met andere woorden bij Canon moet je voor een NL-handleiding betalen en bij Nikon niet. De Nikon D100 is ook gemiddeld 150 'a 200 euro duurder dan de Canon 10D.

Verder is het zo dat je ook in Nederland bij de Nederlandse importeur (Inca) moet betalen voor een Nikon NL handleiding als je niet kan bewijzen dat je de Nikon in Nederland gekocht hebt.

Comment

Bent u nog op zoek naar een handleiding voor uw Canon digitale camera?

U kunt deze rechtstreeks bij Canon Belgium nv. bestellen voor de vriendschappelijke prijs van 25,- Euro per handleiding.

Gelieve 25,- Euro te storten op het rekeningnummer 001-1155802-26 met als mededeling. (nederlandse handleiding voor de Canon G6)

Dat faxt u dan 02-722.0480 samen met uw betalingsbewijs naar Canon en een paar dagen later ontvangt u het in de bus

Maar ik heb hier ook nog bestelformulieren van 12,- Euro. Kan het aan de gegadigen faxen of opzenden. Weet alleen niet of ze die dan ook uitleveren voor 12.- Euro
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Originally posted by Hombre
                            Oké, we gaan hier wel een stukje off-topic maar toch nog even dit: het verschil in BTW tussen België en Duitsland is zowat €60 op een toestel als een Canon 10D.
                            Dat verschil wil ik best in België bijbetalen. Daar kunnen de winkeliers hier ook niks aan doen.
                            Maar dat kan het verschil van €400 tot €600 voor dezelfde body in België niet verklaren. Is dit Canon Belgium/Nederland die de lat zo hoog wil leggen? Ik kan me niet voorstellen dat Canon Japan camera's aan de Duitsers (en Luxemburgers, Fransen,...) een pak goedkoper wil aanbieden.

Vraag mij eigenlijk ook af hoe dit komt. Zoals je zei, aan de BTW zal het niet liggen ...
                            http://www.vannecke.be
                            Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                            Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Rudi & Tom: 100% gelijk.
                              Aan de "goedkope kopers": leer nu toch aub eens dat goedkoop niet altijd beterkoop is. Je moet de gevolgen daarvan leren dragen. Punt.
                              Toestel aankopen, enkele honderden euro bespaard, geen NL handleiding en dan janken voor 25 €. Waar gaan we naartoe?
                              Ik zie dergelijke discussies dikwijls op dit forum. Ik heb nu één keer gereageerd, en het zal bij deze ene keer blijven. Zonde van de tijd...
                              Nikon, Apple & Epson

Comment

Jan,

misschien was ik iets te hevig in mijn vorige reply, maar geef toe dat 25!!€ wel zeer veel is voor een dun boekje. En dat is ook het enige waar ik eigenlijk iets tegen heb. De hoge prijs, niet de prijs. Ik begrijp best dat als je een camera in Duitsland voor 200€ minder kan kopen dat je dan niet hoeft te vitten over het feit dat er geen nederlandse handleiding bij zit.

Originally posted by j@n
                                Ter aanvulling. Ik heb geleerd dat het uit de lengte of breedte moet komen. Een bedrijf moet hoe dan ook winst maken. Met andere woorden bij Canon moet je voor een NL-handleiding betalen en bij Nikon niet. De Nikon D100 is ook gemiddeld 150 'a 200 euro duurder dan de Canon 10D.

Verder is het zo dat je ook in Nederland bij de Nederlandse importeur (Inca) moet betalen voor een Nikon NL handleiding als je niet kan bewijzen dat je de Nikon in Nederland gekocht hebt.
                                mvg,
                                Bert
                                D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

Comment

Working...
                                X