Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Prijs voor de Canon handleidingen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe Prijs voor de Canon handleidingen.

Bent u nog op zoek naar een handleiding voor uw Canon digitale camera?

U kunt deze rechtstreeks bij Canon Belgium nv. bestellen voor de vriendschappelijke prijs van 25,- Euro per handleiding.

Gelieve 25,- Euro te storten op het rekeningnummer 001-1155802-26 met als mededeling. (nederlandse handleiding voor de Canon G6)

Dat faxt u dan 02-722.0480 samen met uw betalingsbewijs naar Canon en een paar dagen later ontvangt u het in de bus
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Was dat vroeger (2 maand geleden) geen 12 euro???
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Originally posted by Wunjo
      Ja, dat klopt dat was tot vorige week nog 12,- Euro. Maar ze hebben in de kader van de service daar nu een aparte werknemer voor in dienst genomen die het direct na betalingsontvangst na u toe gaat sturen. En Ome Canon dacht je hebt toch al zoveel prijsvoordeel door het toestel via internet te kopen of door het toestel uit het buitenland te halen dat je best een extra bijdrage wil geven in de kader van een uniek werkgelegenheidsprojekt.

Daarom is het nu 25. Euro per taal.

En volgens de laatste marktonderzoeken moet de verkoop van digitale fototoestellen en DSLR's nog op gang komen. Voor 2004 verwacht men een verviervoudiging van de omzet.

Comment

Men had beter een technieker bij aangenomen

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Originally posted by Hombre
          Men had beter een technieker bij aangenomen
          Wat is er mis met de technikers? Ik heb juist een zeer postieve ervaring achter de rug.
          Mijn oude camera s'woendags ingeleverd voor een controle en check-up.
          Disndag kwam de camera alweer via verzekerde post terug.
          En wat denkje:
          Keurig gereinigd (op een stofje in de zoeker na)en opnieuw gecalibreerd. Voor mijn gevoel werkt de autofocus nu beter als voorheen.
          Always on the move for some action.

http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

Comment

@ Otto :

volgens mij is dit volledig tegen de belgische wetgeving op de handelspraktijken. Iedereen die in België een toestel (of om het even wat .. al is het een pot choco) koopt kan volgens mij een nederlandstalige handleiding (gebruiksaanwijzing) EISEN !!

Hier zouden jullie GEEN geld voor mogen vragen ... schandalig vind ik het (gelukkig voor jouw had ik geen behoefte aan een NL versie ... ik zou er iig geen betaald hebben )
            --
            Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Rien, dit bewijst nog maar eens dat Canon met twee snelheden werkt: koop je een 1D en/of voor een paar 1000-den € aan L-glas, kan alles binnen acceptabele termijnen. Koop je "maar" een 10D, kan je wéken wachten.
              Dat belooft voor de 300D...

@perrush; het gaat hier over toestellen die in Duitsland aangekocht worden, of Belgische/Nederlandse handelaren die importeren vanuit Duitsland of USA.
              Ik vind het in ieder geval weinig respect tonen voor de klant. Op z'n minst kan er wel een Engelstalige handleiding bijzitten in alle Europese landen. Bij Nikon kan dit toch, en het is nog steeds gratis aan te vragen voor Nikon.

Koop maar eens een DVD-speler van €150, daar zitten handleidingen bij in 8 talen
              Maar bij een camera van €2000 kan géén boekje bij van (kostprijs) misschien €5.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Originally posted by Otto Knap
                Originally posted by Wunjo
                Ja, dat klopt dat was tot vorige week nog 12,- Euro. Maar ze hebben in de kader van de service daar nu een aparte werknemer voor in dienst genomen die het direct na betalingsontvangst na u toe gaat sturen.
                Ik heb al 2 maal een handleiding bij Canon besteld en het ging vrij vlot.
                's Morgens een mail naar Sven Vandermaelen van Canon, die stuurde mij dadelijk een document dat ik moest invullen terug via mail. Dadelijk ingevuld, 12 euro gestort en screenshot genomen. Dit opnieuw doorgestuurd. De volgende morgen!!! lag de handleiding al in mijn brievenbus.
                Komt die extra werknemer hem nu nog de dag zelf brengen misschien????
                http://www.vannecke.be
                Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Originally posted by Hombre
                  @perrush; het gaat hier over toestellen die in Duitsland aangekocht worden, of Belgische/Nederlandse handelaren die importeren vanuit Duitsland of USA.
                  Als je je cam zelf in duitsland haalt dan moet er enkel een duitse handleiding bij zijn.

Maar handelaars die in NL of B een cam of wat dan ook verkopen (al is het via het net) MOETEN volgens mij steeds minimaal een NL handleiding voorzien (voor B zelfs 3-talig : NL, F en D). Of ze die produkten nu ingevoerd hebben of niet ... maar volgens mij weten ze da wel hoor

Bovendien zou ik een NL handleiding inscannen en ze online als pdf zetten, bij wijze van protest ... 25€ (of zelfs 12€) is pure afzetterij.
                  (En volgens mij kan er nooit een copyright op een handleiding zijn , maar daar ben ik niet 100% zeker van)
                  --

Comment

(En volgens mij kan er nooit een copyright op een handleiding zijn , maar daar ben ik niet 100% zeker van)
                    Ik denk dat je het mis hebt en dat er wel degelijk copyright op zit, maar daar ben ik niet 100% zeker van
                    Mark (300D)

Comment

Originally posted by Perrush

Maar handelaars die in NL of B een cam of wat dan ook verkopen (al is het via het net) MOETEN volgens mij steeds minimaal een NL handleiding voorzien (voor B zelfs 3-talig : NL, F en D). Of ze die produkten nu ingevoerd hebben of niet ... maar volgens mij weten ze da wel hoor

Volgens mij klopt dat, mijn dochter kocht een Fuji bij de media Markt in Heerlen met de Duitse handleiding. Toen we om een Nederlandse vroegen was het antwoord dat ze samen inkochten met de duitse M.M. Wij wezen hun op de Ned. wetgeving, en vroegen er met nadruk nog eens om.
                      Eigenlijk kwam het er op neer dat we dan ook maar een Nederlandse prijs moesten betalen.
                      Als je dat om principiële redenen wil uitzoeken denk ik dat de camera versleten is als er een uitspraak is.

Als ik moet kiezen voor bijv. 200 euro voordeel met Duitse handleiding of de Nederlandse prijs, dan heb ik mijn keus vlug gemaakt.

Groetjes, JantjeB.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Originally posted by jantjeb
                        Als je dat om principiële redenen wil uitzoeken denk ik dat de camera versleten is als er een uitspraak is.
                        1 telefoontje is genoeg, en ze hebben volgende week controle
                        --

Comment

Originally posted by Perrush
                          @ Otto :

volgens mij is dit volledig tegen de belgische wetgeving op de handelspraktijken. Iedereen die in België een toestel (of om het even wat .. al is het een pot choco) koopt kan volgens mij een nederlandstalige handleiding (gebruiksaanwijzing) EISEN !!

Hier zouden jullie GEEN geld voor mogen vragen ... schandalig vind ik het (gelukkig voor jouw had ik geen behoefte aan een NL versie ... ik zou er iig geen betaald hebben )
                          Je kunt het wel eisen, maar de verkoper zal je erop wijzen dat de prijs als volgt is samengesteld.

Canon G6 duitse versie met duitse handleiding 889,- Euro Bestelformulier voor een franse, nederlandse of engelse versie. Versie kost 25,- Euro per taal.

Aan u dus de keus welke prijs u wenst te betalen en welke handleidingen u wilt hebben.

Wilt u dus bij het toestel een franse, nederlandse, duitse en engelse handleiding dan komt er 75,- Euro bij.

Of hij zet de prijs als volgt:

Canon G6 964,- Euro inclusief duitse, franse, engelse en nederlandse handleiding.

En 889.- Euro indien u uitsluitend de duitse handleiding wenst.

Comment

@ otto :

idd onrechtstreeks gaat een NL of B verkoper dat doorrekenen is zijn prijs. Maar langs de andere kant wil ie dat ook niet omdat zijn concurrentiepositie tov D dan in't gedrang komt.

Maar of de verkoper dat nu doorrekent of niet, punt is dat hij in B of NL niet mag verkopen zonder een NL handleiding/gebruiksaanwijzing erbij te doen. Dat is zo met wasmachines, TV's, voedingswaren, ... en dat zou zo ook met fototoestellen moeten zijn.

Bovendien weet ik niet waarom zoiets 25€ moet kosten. Vertaal het 1 maal en doe er gewoon een kopie van die vertaling bij
                            OF
                            zet gewoon een pdf online

Kan er niet aan doen maar dit ruikt naar platte commercie (van canon's kant dan, kan jouw niet veel verwijten)
                            --

Comment

bedankt voor de info, Otto Knap.
                              Inmiddels heb ik 3 medeBD'ers kunnen "verblijden" met een NL versie voor de Nikon D100. Volgens mij hebben 2 van de 3 inmiddels een officiele NL versie van Nikon / Inca toegestuurd gekregen.

Comment

Working...
                              X