Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe dslr merk/type

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe dslr merk/type

Beste,

Ik ben hier nieuw en heb dringend jullie mening nodig over de aanschaf van een nieuwe dslr.
    Ik heb hier de afgelopen weken al veel info kunnen inkijken op het forum en de nodige links naar welke jullie steeds hebben verwezen.
    Toch is het me nog niet gelukt om een juiste keuze te kunnen maken.

Ik weet dat er liefhebbers zijn van canon en andere van nikon en dat je ze moet uittesten om te weten welke het beste bij je past.

Dit heb ik dus ook gedaan maar nog steeds heb ik geen voorkeur voor nikon of canon..

Ik heb van nikon de D5000 oa getest gehad alsook de D50.
    Van canon een 40d en idd een startersmodel de 1000d.

Ik moet zeggen dat dat dit de keuze er niet makkelijker heeft op gemaakt tussen beide merken daar beide kwalitatief goede resultaten afleveren.

Nu is het de bedoeling om de dslr te gebruiken voor oa trektochten (mexico oa binnen enkele weken) alsook de gebruikelijke uitstappen(sport, landscape, dieren) en familiefoto's. beetje allround dus.

Ik heb 2keuzes voor beide merken, nl:

voor nikon de D5000 en de D90 (D300s boven budget)
    voor canon de 550d en de 50d (60d prijs veel duurder en niet zoveel beter)

alsook zou ik om rond te trekken echter opteren voor 1type lens nl een 18-270 (niet van tamron)

graag jullie mening en nodige reacties alsook de keuze tussen beide merken

Re: nieuwe dslr merk/type

Als Pentax-gebruiker ga ik me zeker niet uitspreken over wat beter is Canon of Nikon,

maar als je er echt een 18-270 mm lens op wil hebben die niet van Tamron komt, dan vrees ik dat je van een kale reis gaat thuiskomen.
    Trouwens een combinatie 18-55 +50-200 of 55-300 zal optisch beter zijn dan zo'n superzoom.
    Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Hallo,
      over canon kan ik niets zeggen wegens geen ervaring. Heb zelf onlangs de D90 gekocht na lang twijfelen met de D5000.
      Wat mij over de streep heeft getrokken is het iets grotere formaat en vooral de talrijke instelmogelijkheden zonder dat je daarvoor in het menu hoeft te zijnen het niet te onderschatten voordeel van het lcd scherm.
      Achteraf bekeken ben ik héél blij met men keuze.
      Heb er de 18-105mm kitlens bij gekocht en ik kan je zeggen dat deze ruim voldoet voor 80% van de foto's die ik trek.
      Indien je echt een alles in één lens wil zou ik eerder naar de 18-200mm kijken, maar persoonlijk zou ik het houden bij de standaard kitlens en een 35mm 1.8 prime. Daar ga je echt veel plezier aan beleven.
      Groeten...

Comment

Ik ga geen uitspraken doen over Canon want die toestellen ken ik niet.
        Ik zou dan resoluut voor de D90 gaan zolang die nog te krijgen is omdat zijn opvolger de (momenteel iets duurdere) D7000 snel in de winkel zal komen te liggen.
        De 18-200VRII lens van Nikon zou dan als superzoom dan weer 1 der betere zijn op de markt maar ook hier geen ervaring mee. Andere Nikonians die deze lens hebben zullen dit wel bevestigen alhoewel het erbij moet gezegd worden dat die superzooms steeds een compromis zijn en je soms beter af bent met 2 (of meerdere) lenzen.
        Voor Nikon denk ik dan spontaan aan de goede kitlens bij de D90 en eventueel de 70-300VR maar alles moet ook een beetje in jou budget passen uiteraard.

Oorspronkelijk geplaatst door Vivel Bekijk bericht
        Beste,

Ik ben hier nieuw en heb dringend jullie mening nodig over de aanschaf van een nieuwe dslr.
        Ik heb hier de afgelopen weken al veel info kunnen inkijken op het forum en de nodige links naar welke jullie steeds hebben verwezen.
        Toch is het me nog niet gelukt om een juiste keuze te kunnen maken.

Ik weet dat er liefhebbers zijn van canon en andere van nikon en dat je ze moet uittesten om te weten welke het beste bij je past.

Dit heb ik dus ook gedaan maar nog steeds heb ik geen voorkeur voor nikon of canon..

Ik heb van nikon de D5000 oa getest gehad alsook de D50.
        Van canon een 40d en idd een startersmodel de 1000d.

Ik moet zeggen dat dat dit de keuze er niet makkelijker heeft op gemaakt tussen beide merken daar beide kwalitatief goede resultaten afleveren.

Nu is het de bedoeling om de dslr te gebruiken voor oa trektochten (mexico oa binnen enkele weken) alsook de gebruikelijke uitstappen(sport, landscape, dieren) en familiefoto's. beetje allround dus.

alsook zou ik om rond te trekken echter opteren voor 1type lens nl een 18-270 (niet van tamron)

graag jullie mening en nodige reacties alsook de keuze tussen beide merken

Comment

Hier nog een +1 voor de combi van de Nikon D90 met een 18-200 mm objectief als allrounder. Ga je absoluut geen spijt van krijgen. Laat de D5000 links liggen...deze heeft uiteindelijk minder instelmogelijkheden dan de D90....
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

hey,

bedankt allen voor de reactie,

momenteel nog een beetje aant twijfelen tussen d90 van nikon en canon 550d
            ik zie ondertussen dat er nog enkele zijn op het forum welke deze keuze moeilijk kunnen maken...

Comment

Indien geen duidelijke voorkeur voor "een systeem"

Gewoon keuze maken en niet meer omkijken...Canon...Nikon...maakt echt geen bal uit...ik heb Nikon gekozen, een anders kiest Canon...

En we zijn allemaal tevreden (geldt uiteraard ook voor de andere merken)...
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Zoals gezegd, het verschil tussen Canon en Nikon is zowat alleen de naam. Kwalitatief goede canon-lenzen (L-serie) zijn vaak iets goedkoper als lenzen van dezelfde kwaliteit van Nikon, maar in deze prijsklassen zit er weinig tot geen verschil in. Ik gebruik zelf een Nikon D90 waar ik een 18-105 en een 70-300 VR bij heb + een 50mm 1.8. Met een D90 kan je op ISO 800 nog goed acceptabele foto's maken, en hij voelt voor mij beter aan dan modellen van Canon, vandaar dat mijn keuze 1,5 jaar geleden op de D90 is gevallen.
                http://www.mariorentmeester.nl &
                http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
                | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

voorlopig kiest canon meer de weg van de hoge resolutie, mindere autofocus en ook minder in ruis?.
                  (schiet mij niet af met een voorbeeld waar het niet zo is)
                  bijvoorbeeld: 7D -> 18mp op een cropsensor, zotten! 5Dmk2 veel pixels, superbeeldkwaliteit maar de autofocus is een stuk minder dan zijn concurrent van Nikon, de D700 die dan wel minder pixels heeft, die komt wel met een supergoede autofocus, maar kan dan weer niet filmen etc etc.
                  En het kan evengoed zijn dat binnen 2 jaar alles weer anders ligt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                    voorlopig kiest canon meer de weg van de hoge resolutie, mindere autofocus en ook minder in ruis?.
                    Niet goed opgelet hoor, Canon was de eerste die de pixelrace verliet.

Aan de TS, de 50D is wat je moet hebben, robuust, goed hanteerbaar, instelwiel boven en achteraan en joystick. Neem dat gauw eens vast...

Comment

Ik zou verder kijken dan de camera alleen.
                      Kies je voor een merk dan blijf je daar meestal bij (tenzij je een erg goede reden hebt over te stappen, het kost namelijk veel geld).
                      Dus let ook op objectieven, flitsers, etc. van een bepaald merk. Kies voor een systeem, niet voor een camera.
                      Nikon D50+Nikkor AF-D 24-85mm f/2.8-4.0 IF+Nikkor AF-D 50mm F1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vivel Bekijk bericht

Mocht je specifieke lensvereisten gehad hebben, dan was het mogelijk interessant geweest om naar één specifiek merk te gaan...

Als je echter voor een superzoom gaat, dan maakt het merk geen moer meer uit. Elke dslr maakt gelijkaardige, gemiddeld genomen goede foto's met zo'n lens.
                        Wil je meer knopjes en wieltjes en/of een iets groter model, dan kies je voor een dure, anders voor een goedkope van om het even welk merk.
                        Last edited by K-2; 7 oktober 2010, 09:05.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                        X