Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 50d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon eos 50d

hier nog een zeer tevreden 50d gebruiker
    ben het volledig eens met djivan...50d komt beter tot zijn recht met de duurdere objectieven(l)hoeft niet maar...had 24/70 eens gehuurd voor een wiekend,en dat was toch wel duidelijk een verschil in kleur!wil mijn 50d zeker niet van de hand doen.
    ben nu aan het sparen voor een objectief van de l reeks.
    vriendelijke groeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieter1 Bekijk bericht
      Beste,

kan er mij iemand iets vertellen over deze camera ?

benieuwd naar jullie reacties,

alvast bedankt
      probeer eens je vragen in dit forum en andere fora wat duidelijk te stellen. Algemene vragen zijn voor andere leden (alsook voor mij ) niet echt motiverend om to-the-point te kunnen antwoorden.
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        probeer eens je vragen in dit forum en andere fora wat duidelijk te stellen. Algemene vragen zijn voor andere leden (alsook voor mij ) niet echt motiverend om to-the-point te kunnen antwoorden.
        Zijn toch altijd dezelfde 2 hollanders die weer eens ffkes zich moeten komen aanstellen...

Comment

Beste Pieter,

Het is als beginner logisch dat je zulke vragen stelt...vele van de reacties hier vind ik dan ook . Ikzelf ben ook net begonnen en op onderzoek gegaan. Ik heb hier van bepaalde mensen interessante tips gehad. Uiteindelijk heb ik de Canon Eos 50D gekocht en ben er (voor zover ik er al kan over oordelen) tevreden over, maar eigenlijk werd mijn keuze niet bepaald door de reacties op dit forum, maar enkel door naar een zaak te stappen waar er voldoende toestellen in voorraad waren, zodat ik ze eens kon "voelen". Toen ik een aantal toestellen vastgepakt had, was mijn keuze vlug gemaakt.

Ik heb ondertussen mijn handleiding doorworstelt en wat geëxperimenteerd (met enkele verschrikkelijk slechte foto's tot gevolg), maar we volharden, want ik wil absoluut niet in de automatische stand fotograferen. Mijn eerste ondervinding is dat ik best in de AV (keuze diafragma) of TV (keuze sluitertijd) stand zal werken en al doende leren...om later het toestel op M (alles zelf in te stellen) te zetten.

Maar laat je niet ontmoedigen...vergeet niet dat hier op dit forum zowel professionals, semi-amateurs, amateurs en gewoon hobbyisten zitten, en bepaalde personen hebben het heel moeilijk om daarin een onderscheid te maken.

Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart70 Bekijk bericht
            Maar laat je niet ontmoedigen...vergeet niet dat hier op dit forum zowel professionals, semi-amateurs, amateurs en gewoon hobbyisten zitten, en bepaalde personen hebben het heel moeilijk om daarin een onderscheid te maken.

Bart
            Ik heb geen enkele moeite met het onderscheid, wel met figuren die kennelijk zonder zelf ook maar iets te doen een pasklaar antwoord verwachten op een ongerichte vraag.
            Dat valt onder forumvervuiling waar we hier gelukkig nog niet teveel onder lijden.
            Niet voor niets hang ik hier nogal eens rond, in NL zijn fora waar het kompleet vervuild ofwel dood in de pot is......
            Beschouw dat maar als een compliment aan de moderatie.

Comment

[Mod-LesC]Quote verwijderd+jouw eerste paragraaf, gezien ik de post die je citeerde eveneens verwijderd heb wegens ongepaste opmerkingen (niet van jou, Doudeke, hoor)[/Mod]
              On topic:
              De 50d is een prima camera. Heb hem nu anderhalf jaar in bezit. Betrouwbaar, robuust,
              heel goed LCD schermpje, snelle AF, makkelijke bediening, aantrekkelijk geprijsd... ik
              kan niet zo direct minpunten opsommen.
              Last edited by LesC; 4 oktober 2010, 12:11.

Comment

Het is een fijne camera.
                De L lenzen komen zeker tot zijn recht op deze body.
                Ligt goed in de hand,
                maar met gebruik van de grip, heb je echt "iets" in de hand, wat stabiel werkt.
                heeft veel optie,s, en is lekker snel.
                Ook kan er goed worden "uitgeknipt" (croppen) in de gemaakte foto,s.
                Laat zich ook makkelijk instellen, logische bediening.
                http://www.flickr.com/photos/49540709@N07/

Comment

BEste,

wat bedoelt men met L-lenzen

ik durf dat hier niet meer vragen want je krijgt hier van alles naar jouw hoofd geslingerd

alvast bedankt voor jouw reacties,

pieter

Kan je dit geloven !

Ik denk dat je dringend zelf een paar minuten moeite zal moeten doen

Comment

[Mod-LesC]Ik heb hier wat posts opgeruimd met ongepaste opmerkingen en beledigende taal. Als er twijfels zijn over de goede (?) bedoelingen van een nieuwe poster, gelieve dan de Mods te verwittigen via het uitroepteken rechtsboven de topic, maar ga niet zo van die posts maken zoals ik hier verwijderd hebt. Daarmee haal je alleen maar ellende voor jezelf (mogelijke ban) mee op de hals.[/Mod]

[Mod-Les]En aan de topic starter (pieter1): ik kan alleen herhalen wat mijn collega Mod devid hierboven reeds gezegd heb. Probeer specifieke vragen te stellen, waarop de anderen dan specifiek kunnen antwoorden.[/Mod]
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Moderatie aan het opvrijen zodat ze jouw veelvuldige beledigende praat zouden vergeten ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Moderatie aan het opvrijen zodat ze jouw veelvuldige beledigende praat zouden vergeten ???
                        Dit zegt veel over u, weinig over mij....

Ik heb me nog nooit iets van welke moderator dan ook aangetrokken.

Noem eens 1 belediging namens mij.

Comment

Sorry, foutje.
                          Reactie is halverwege nog aangevuld.
                          Last edited by JohnB; 5 oktober 2010, 00:04.
                          Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                            Ik heb geen enkele moeite met het onderscheid, wel met figuren die kennelijk zonder zelf ook maar iets te doen een pasklaar antwoord verwachten op een ongerichte vraag.
                            Dat valt onder forumvervuiling waar we hier gelukkig nog niet teveel onder lijden.
                            Niet voor niets hang ik hier nogal eens rond, in NL zijn fora waar het kompleet vervuild ofwel dood in de pot is......
                            Ja. Volmondig JÁ!.

Zo is er een nederlands forum, waar ik een ban heb gekregen, juist vanwege mijn herhaalde oproep/verzoek om gedragsregels in te stellen, dat een beginner, of wie ook, altijd in zijn vraag aangeeft waar de eigen pogingen een oplossing te vinden, vruchteloos bleven.
                            Dit á la de gedragsregels van www.tweakers.net.

Het meest frappante is overigens dat ik zélf de naam voor die website heb verzonnen in 2002, in een gesprek met iemand die met mij een opleiding tot rechtsbijstandsjurist volgde. In dat gesprek vroeg hij me wat een goede naam zou zijn, niettegenstaande dat een naam als "www.fotografie.nl" al vergeven was.
                            De achterliggende gedachte van die vraag zal zijn geweest, dat ik onder andere de reclamecampagne van Philips destijds ooit heb verzonnen. (Maar dat is een heel ander verhaal).
                            Mijn antwoord was, dat foto apparatuur altijd gekocht en verkocht zou worden, en dat die naam meteen een ingang gaf voor een verkooponderdeel, nieuw en 2de hands, dat inkomsten zou kunnen gaan genereren (naast banners).
                            Daarnáást kwam ik met de optie, na de vraag hoe de site levendig kon worden gehouden, om als beheerder/moderator onder een andere acoount, beginnersvragen te stellen.
                            Dit genereert een discussie en "clicks" die inkomsten van adverteerders genereren.
                            Met de uitkomst van die discussie kunen dan toch nog echte beginners geholpen zijn,als ze met een zelfde vraag zitten zo was mijn redenering.
                            Wat ik nu echter de laatste tijd zie, is dat er "beginnersvragen" worden geplaatst over redelijke recente produkten (camera's), waarvan de vraag zo futiel is dat zelfs de grootste fotobeet het antwoord wel had geweten, dat het infomercial-karakter er doorheen druipt.

De basis in het communiceren, is respect. En iemand die mij aanzienlijk "disrespect toont" door niet het greinste eigen initiatief te hebben gehad, bij mij gewoon de vraag dumpt omdat dat lekker makkelijk is, die krijgt dus het antwoord "RTFM!". En dan geef ik dat ook gemotiveerd en op een hele vriendelijke toon aan. Onderwijl het gebrek aan opvoeding betreurend, dat bij dat gebrek aan moderatie in stand wordt gehouden, en versterkt wordt.
                            Of is iedereen achter een PC autistisch ?

Maar goed, even (meer) on-topic.
                            De vraag naar "plussen en minnen" van een camera, kan alleen de gebruiker/koper zelf beantwoorden. Hoogstens kan gevraagd worden naar gebruikerservaringen, maar die zijn per definitie zeer subjectief.
                            Een mogelijke indicatie kan gevonden worden in sites waar apparatuur wordt besproken.
                            En dan denk ik met name aan www.stevesdigicams.com, en www.dpreview.com
                            En ook daar is het een geobjectiveerde subjectieve mening.
                            Kortom: Ondervinding is de beste leermeester.
                            En het allerbelangrijkste bij het kopen van een kamera, is éérst vast te stellen wat de eisen/verwachtingen/verlangens zijn. En daar kan ik niks concreets over afleiden in de vraagstelling.
                            Rest het algemene advies, over elke hobby en activiteit: Als je iets wilt gaan doen, lees je dan eerst in, oriënteer je, en bepaal of het "iets voor je is".
                            En het allerbelangrijkste: Beslis zélf.
                            Niets is valser dan een ander te laten beslissen, en die dan later verwijten het verkeerde advies te hebben gegeven, bij eisen/verlangens/verwachtingen die hem/haar niet eens kenbaar waren.

P.S.
                            Sorry voor het lange verhaal. Het moest even
                            Last edited by JohnB; 5 oktober 2010, 00:00.
                            Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Pieter1
                              Met L wordt bijdeze bedoelt de L lenzen van canon en niet de L van Lichtsterke lenzen. De L lenzen van canon zijn meestal op een paar na de betere lenzen.
                              Ook duurder natuurlijk.
                              Over lenzen wordt veel geschreven op internet .

Hier staat een begrippenlijst.

Alles over begrippenlijst-afkortingen-en-termen op digifotopro.nl - Het laatste nieuws over camera’s, objectieven, interviews, exposure, talent, software en meer.

Comment

Mijn eos D 50 heb ik een jaar geleden aangekocht juli 2010 bij cameranu .nl uit Urk en heb hem mogen terug sturen flasch zit vast en klapt niet meer open .
                                Heeft er iemand ook al deze problemen gekend ? Heb gelezen dat dit een ousd zeer is van Canon die dit probleem ontkennen .

Comment

Working...
                                X