Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 50d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon eos 50d

Oorspronkelijk geplaatst door arnel Bekijk bericht
    Mijn eos D 50 heb ik een jaar geleden aangekocht juli 2010 bij cameranu .nl uit Urk en heb hem mogen terug sturen flasch zit vast en klapt niet meer open .
    Heeft er iemand ook al deze problemen gekend ? Heb gelezen dat dit een ousd zeer is van Canon die dit probleem ontkennen .
    Heb je een externe flitser gebruikt of iets anders op de hotshoe gemonteerd gehad (zoals een trigger)?
    Als jouw antwoord daarop ja is, dan zou het doodeenvoudig kunnen zijn dat het pennetje dat naar beneden gedrukt wordt bij montage van een externe flitser e.d., niet terug omhooggekomen is. Of je daarom je toestel moet terugsturen is wel de vraag... Doorgaans kun je met een tandenstokertje of iets dergelijk dat pennetje opnieuw "aan de praat krijgen".
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb zelf ook een 50D en ben er tevreden over, daar ga je geen spijt van hebben. Ik heb hiervoor een 500D gehad en vindt dat deze veel aangenamer in de hand licht. Is wel een stuk zwaardar dan een 500D.
      De Tamron 17-50 f2.8 is een goedkope maar toch goede lens om mee te starten.

Aan alle experts die hier iedereen neersabelen wanneer ze een echte beginnersvraag stellen... zijn jullie de dag vergeten dat jullie voor de eerste keer een spiegelreflex zagen. Probeer jullie ook eens in te leven in hoe jullie gestart zijn. Een beginner stelt hier vol verwachting een vraag en omdat ze niet concreet genoeg is krijgt hij de volle laag. Hoe zouden jullie het vinden als jullie naar een bank gaan om wat raad te vragen over hoe je je geld kan beleggen en de bankbediende je uitlacht en je de raad geeft om wat boekjes te lezen want dat je er geen snars van kent. Volgens mij ga jij dan naar een andere bank. En dat gebeurt hier ook. Mensen haken af omdat ze neergesabeld worden.

Het leuke aan dit forum is dat beginners veel kunnen leren van experts. Als je je te goed voelt om een beginner te helpen zwijg dan en antwoord alleen op expert vragen zo blijft het forum zowel voor beginners als experts aangenaam!
      Constructieve feed-back daar heeft iedereen wat aan!
      Last edited by Tim76; 16 juli 2011, 19:24.
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnel Bekijk bericht
        Mijn eos D 50 heb ik een jaar geleden aangekocht juli 2010 bij cameranu .nl uit Urk en heb hem mogen terug sturen flasch zit vast en klapt niet meer open .
        Heeft er iemand ook al deze problemen gekend ? Heb gelezen dat dit een ousd zeer is van Canon die dit probleem ontkennen .
        Met de 50D heb ik dit probleem nog niet gehad. Nu, ik gebruik ook maar zelden een flits.
        Bij de 350D had ik het wel. Zonder ooit een externe flits gebruikt te hebben, wilde de
        interne plots niet meer naar buiten komen. Dat dit wel eens een probleem bij Canon zou
        kunnen zijn, zal best wel eens kunnen, want lang niet de eerste keer dat ik het hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
          ....Aan alle experts die hier iedereen neersabelen wanneer ze een echte beginnersvraag stellen... zijn jullie de dag vergeten dat jullie voor de eerste keer een spiegelreflex zagen. Probeer jullie ook eens in te leven in hoe jullie gestart zijn. Een beginner stelt hier vol verwachting een vraag en omdat ze niet concreet genoeg is krijgt hij de volle laag. Hoe zouden jullie het vinden als jullie naar een bank gaan om wat raad te vragen over hoe je je geld kan beleggen en de bankbediende je uitlacht en je de raad geeft om wat boekjes te lezen want dat je er geen snars van kent. Volgens mij ga jij dan naar een andere bank. En dat gebeurt hier ook. Mensen haken af omdat ze neergesabeld worden.

Het leuke aan dit forum is dat beginners veel kunnen leren van experts. Als je je te goed voelt om een beginner te helpen zwijg dan en antwoord alleen op expert vragen zo blijft het forum zowel voor beginners als experts aangenaam!
          Constructieve feed-back daar heeft iedereen wat aan!
          Ik ben zeker geen expert en ik tracht als ik antwoord geef op een vraag ook de vraagsteller niet neer te sabelen, maar het verschil tussen je bank en dit forum is dat de vragen die hier reeds gesteld werden en de antwoorden die hier daarop gegeven werden voor iedereen toegankelijk blijven terwijl in de bank een antwoord op een vraag meestal van 1 persoon naar 1 persoon gegeven wordt en dat dit antwoord eens gegegven niet meer toegankelijk (te beluisteren) is voor anderen. Een goed gebruik van de zoekfunctie, en in het begin is dit waarschijnlijk inderdaad niet zo makkelijk voor een beginner omdat die niet goed weet waarop te zoeken, zal in de meeste gevallen sneller een antwoord geven op de vraag dan diezelfde vraag steeds opnieuw te stellen en te hopen dat iemand ze leest, het antwoord op de vraag kent en het antwoord dan ook nog wil neerschrijven zodat de vraagsteller weer verder kan.
          En om verder nog een antwoord te geven op je vraag ja ik ben de dag vergeten dat ik de eerste maal een reflexcamera zag, en ook de dag dat ik er een voor de eerste maal gebruikt heb wat ik wel nog weet is dat we toen nog geen internet hadden, en dat het heel normaal was dat je van je vader bijvoorbeeld leerde hoe om te gaan met een camera of dat je aan een bevriende fotograaf je vraag kon stellen, ook was het zo dat in die tijd je het normaal vond om een camera in een winkel te kopen (in je buurt) en dat je er steeds kon binnenspringen om advies te vragen, service was toen nog belangrijker dan steeds de laagste prijs te zoeken... maar we dwalen af

Comment

Working...
          X