Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale spiegelreflex kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Digitale spiegelreflex kopen

Ik ben van plan om me een digitale spiegelreflex aan te schaffen. Nu heeft een collega van m'n vrouw toevallig iets te koop staan. Graag zou ik jullie mening hierover hebben

Re: Digitale spiegelreflex kopen

Licht eens een beetje toe wat je met je spiegelreflex wil gaan doen?
    Vliegtuigspotten, studiowerk, landschappen, macro, architectuur, urbex, straatfotografie, snapshots, enz.
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door curtricias Bekijk bericht
      Ik ben van plan om me een digitale spiegelreflex aan te schaffen. Nu heeft een collega van m'n vrouw toevallig iets te koop staan. Graag zou ik jullie mening hierover hebben

http://nl.kapaza.be/limburg/reflexca...n-51473409.htm
      Is dit verborgen reklame?
      Eerste bericht hier en dan snel link naar iets dat verkocht wordt

Ik zou het niet aanraden als je deftig met fotografie wil beginnen. Toestel is echt maar de basis en lenzen zijn ook niet zo goed
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

niet gek hoor, maar zou toch niet meer dan 400 Euro bieden.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Om te beginnen is dit zeker GEEN reclame Een link was nu eenmaal handig om het hele pakket in 1 keer te laten zien.

Wat wil ik doen met de camera:

Foto's maken van mijn kinderen binnen en buiten. (snapshots dus)
          Landschappen, gebouwen etc
          En ja. Eventueel ook foto's bij airschows. Ik ben toch regelmatig
          bezoeker van airshow's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            Is dit verborgen reklame?
            Eerste bericht hier en dan snel link naar iets dat verkocht wordt

Ik zou het niet aanraden als je deftig met fotografie wil beginnen. Toestel is echt maar de basis en lenzen zijn ook niet zo goed
            Waarom niet als beginner is de canon1000D een goed toestel...de Kitlens 18-55mm is met IS dus die is zowiezo goed,maar de Tamron 18-200mm is geen goede lens...Is de slechtste lens die ze op de markt gebracht hebben, vraag of hij verkoopt met de 18-55mmIS alleen en de tamron niet...zal de prijs nog drukken...dan kun je eventueel later een 55-250mmIS van canon aanschaffen voor meer zoom te hebben. Een prachtlensje en veel veel beter dan de Tamronlens.

Of koop hem nieuw zie linkje

grtz Dirk
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Had vrijwel hetzelfde : 1000D met vrijwel dezelfde lenzen.
              Na een paar maanden, ander glas gekocht. Toestel is degelijk.
              Maar inderdaad, zo'n slordige 400 euro zouden voldoende zijn.
              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Ik zou hem ook nieuw kopen.
                Bijna dezelfde prijs als wat er tweedehands gevraagd wordt.
                Welliswaar met een Tamronlens, maar die heb je beter niet en je spaart beter wat door voor een degelijk zoomobjectief.
                Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

De menigen zijn duidelijk verdeeld Als beginner met de spiegelreflexen zie ik gewoon door het bos de bomen niet meer. Waar koop ik 'm trouwens het best?

Wie er zin in heeft mag me een paar interessante camera's + lens voorstellen die ik als beginner het best zou kunnen kopen.

Comment

Keuzes genoeg op die site zou ik zeggen....

Succes

Grtz..

Dirk.
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik ben aan het twijfelen tussen deze modellen...

Ik denk dat de nikon het beste is van de 3. Wat denken jullie?

Comment

Voor je besluit een spiegelreflexcamera te kopen, is het dus verstandig eerst bij jezelf te raden gaan of je geschikt bent voor een spiegelreflexcamera. Of dat je beter af bent met of een compact camera of een superzoom (SLR-like) camera. Hier een checklist om je te helpen bepalen of een spiegelreflexcamera iets voor jou is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maha Bekijk bericht
                          Voor je besluit een spiegelreflexcamera te kopen, is het dus verstandig eerst bij jezelf te raden gaan of je geschikt bent voor een spiegelreflexcamera. Of dat je beter af bent met of een compact camera of een superzoom (SLR-like) camera. Hier een checklist om je te helpen bepalen of een spiegelreflexcamera iets voor jou is.
                          Waar is de checklist?

Het is dus wel degelijk de bedoeling om me er echt op toe te leggen. Ik heb op dit moment een Sony DSC-H10 en ik ben er niet tevreden over. Als de lichtomstandigheden minder zijn trekken de foto's op niets.
                          Er onstaat onmiddellijk veel te veel ruis. Het is niet zo dat ik de camera alleen ga gebruiken voor snapshots. Ik heb al veel mooie dingen gezien en op foto willen vastleggen maar met m'n huidige camera lukt dat gewoon niet.
                          Als je niet de regels van de kunst toepast gaan de foto's op een speiegelreflex er ook niet goed uitzien dat besef ik maar al te goed. Maar als je de foto neemt zoals het hoort met de juiste instellingen gaat het eindresultaat altijd beter zijn met een speigelreflex. Ik ben trouwens al een paar dagen bezig me stevig in te lezen over fotografie ;-)
                          Last edited by curtricias; 24 september 2010, 11:21.

Comment

Misschien eerst eens enkele toestellen testen?
                            Heb je vrienden met bepaalde types camera? Ga eens bij hen te rade en vraag of je hun camera even kort mag testen.

Alle merken zijn even goed, maar verschillen een beetje in 'feeling'. Het komt er op aan om het merk te vinden waar jij je het best mee voelt.

Comment

Mijn schoonbroer heeft een sony. Ik weet helaas niet welk model hij ook al weer heeft Hij is in elk geval heel tevreden. De feeling is natuurlijk heel belangrijk.
                              Ik heb er vorige week op de airshow van sanicole foto's mee gemaakt. Ik vond het wel tof.

Maar op zich zijn er toch vershillen tussen sommige modellen? Bijv: processor, CMOS of CCD sensor, de lenzen, aantal punten AF.

Comment

Working...
                              X