Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale spiegelreflex kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Digitale spiegelreflex kopen

Oorspronkelijk geplaatst door passengercis Bekijk bericht
    Alle merken zijn even goed, maar verschillen een beetje in 'feeling'. Het komt er op aan om het merk te vinden waar jij je het best mee voelt.
    da's wel erg scherp door de bocht...

niet alle merken zijn even goed... je kiest een merk in functie van je noden... (sport, landschap, strobist, fashion, rapportage, concert, huwelijk, gewicht, uitbreidbaarheid, lage ruis, etc...)
    Nikon en Canon: professionele camera's, goede instap camera's, goede ervaren amateur camera's, grootste gamma eigen lenzen, grootste gamma third party lenzen, meeste attributen, beste toestellen bij weinig licht, grootste keus tweedehands, beste flash systemen, beste weerbestendigheid, snelste autofocus, meest foto's per seconde, gestabiliseerde lenzen,...

Sony, pentax: goede instap camera's, goede ervaren amateur camera's, beperktere beschikbaarheid van eigen lenzen, beperkter gamma third party lenzen, stabilisatie in het toestel, etc...

hierdoor lijkt het dat sony en pentax minder interessant zijn, doch dat is niet noodzakelijk waar... als je bv. de instap camera's stuk voor stuk vergelijkt dan kan het best zijn dat je met sony en pentax meer waar voor je geld krijgt.

doch hoe dichter je naar het professionele segment toe groeit, hoe meer nikon en canon te bieden hebben...
    Last edited by d_oracle; 24 september 2010, 16:59.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

ik zou gaan voor een Nikon....mischien een D90 overwegen. Zijn nu goedkoop door de komst van de D7000.

Grtz Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

foutje
        Last edited by curtricias; 14 oktober 2010, 22:02.

Comment

Ik ga voor de 3100. Er beginnen her en der toch positieve ervaringen door te sijpelen.
          Nu ben ik nog aan het twijfelen of ik gewoon de 18-55 kit lens neem of dat ik meteen voor iets beter ga met wat meer bereik.

Of kan ik me voorlopig redden met de 18-55?

Welke andere lens, die niet te duur is, is een betere optie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door curtricias Bekijk bericht
            Ik ga voor de 3100. Er beginnen her en der toch positieve ervaringen door te sijpelen.
            Nu ben ik nog aan het twijfelen of ik gewoon de 18-55 kit lens neem of dat ik meteen voor iets beter ga met wat meer bereik.

Of kan ik me voorlopig redden met de 18-55?

Welke andere lens, die niet te duur is, is een betere optie?
            De 18-105VR is meer zoom en verruit vergelijkbaar met de 18-55VR en niet te duur!
            Is gewoon een heel goede kitlens...heb ze ook en gebruik ze regelmatig voor gewone uitstapjes enz...scherpe foto's en mooi contrast.

grtz

Dirk
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

De kit bij Digicamshop met de 18-55VR+de 55-300VR voor de prijs van 889 Euro lijkt me zéér aantrekkelijk.

Als je weet de de 55-300VR los reeds 429 Euro kost, en je krijgt er nog een prima Nikon D3100 body+ 18-55VR lens bij voor 889 Euro, dan zou ik niet lang twijfelen.

Met een bereik van 18 tot 300mm zit je snor voor 95% van de gevallen.

Ikzelf heb reeds meerdere zaken bij digicamshop besteld en steeds een zeer goeie, en snelle afhandeling. Een aanrader.
              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Om goed geïinformeerd te zijn is het wellicht ook nuttig om even te googelen op "error 99" en de ervaringen van Canon-gebruikers met herstelling na een error 99...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yvan_be Bekijk bericht
                  Om goed geïinformeerd te zijn is het wellicht ook nuttig om even te googelen op "error 99" en de ervaringen van Canon-gebruikers met herstelling na een error 99...
                  Ik ga voor de NIKON 3100. Ik heb even op google rondgeneusd en alle hits wijzen in de richting van een CANON probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                    ik zou gaan voor een Nikon....mischien een D90 overwegen. Zijn nu goedkoop door de komst van de D7000.

Grtz Dirk
                    De D90 is nu een goede 10 euro goedkoper dan een half jaar geleden, persoonlijk vind ik dat nu niet echt schokkend veel goedkoper, maar nog steeds wel een beregoed toestel
                    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                    Our English website: www.kaichitravel.com
                    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door curtricias Bekijk bericht
                      Ik ga voor de NIKON 3100. Ik heb even op google rondgeneusd en alle hits wijzen in de richting van een CANON probleem.
                      Canon weet al langer dat er een ernstig probleem is rond error 99. Sinds midden 2009 worden de dure Canons gratis hersteld, het plebs met de goedkopere toestellen mag zelf voor de herstelling opdraaien en wordt daarenboven nog een keer gestraft met extreem lange wachttijden voor reparatie. Ik zou een firma die op zo'n wijze met klanten omgaat niet veel vertrouwen gunnen...
                      Ik vind het wel vreemd, dat niemand anders hier u daarop gewezen heeft, maar het bevestigt mijn idee, dat merkentrouw vooral te maken heeft met fetisjisme en irrationele identificatie met het merk, eerder dan met de (vooronderstelde/veronderstelde) kwaliteit van het produkt. De redenering wordt dan blijkbaar dat "we onszelf toch niet kunnen neerhalen" door een fabrikant kritisch op de vingers te kijken.

Anderzijds moet toch ook opgemerkt worden dat een ander merk het wellicht niet beter zou doen. Ik stel bijvoorbeeld vast dat noch Nikon, noch Olympus nog een hersteldienst in België hebben.

Er wordt door de bedrijven pakken geld uitbetaald aan peperdure consultants om de produktie te stroomlijnen en efficiënter te maken middels allerelei managers-blabla à la "six sigma", "lean manufacturing", 'just-in-time" en meer van dattum, maar de dienst na verkoop wordt ernstig verwaarloosd.

Eens de koop gesloten, wordt de klant aan zijn lot overgelaten of het scheelt niet veel. We kennen allemaal de truken van de foor: nauwelijks toegang tot de klantendienst, betalende tel.nrs., lange wachttijden, incompetente callcentermedewerkers/verkopers, vooraf te betalen bestekkosten, verloren bij niet-herstelling enz. Dat is een bewuste keuze en een zuiver machtspel: de fabrikanten weten ook, dat de meeste geschillen geen rechtsgang waard zijn en het is geen toeval dat het vooral die kant van de markt is, die zich verzet tegen de mogelijkheid van het collectief regelen van geschillen onder Belgisch recht.

Comment

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt. Afgelopen zaterdag heb ik me een 3100 aangeschaft met een 18-105 lens. Nu begint het echte werk

Comment

Heb net dezelfde combo gekocht
                          Bevalt me prima ! muchos betteros dan de D3000
                          Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

Comment

Working...
                          X