Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Pentax K-5

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De nieuwe Pentax K-5

Oorspronkelijk geplaatst door Raf'ken Bekijk bericht
    Hoe kiest men op de K-5 eigenlijk de meerdere user-modes?
    Gaat dat vlot of moet dit via: diep in het menu?

De Club
    Gewoon het keuzewiel op user zetten, dan komt op de display user 1, met de pijltjes de juiste user kiezen, en bevestigen. Heel eenvoudig dus.
    Zeker als je de user modes een toepasselijke naam geeft: bracketing 3, bracketing 5 enz...
    Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
      Gewoon het keuzewiel op user zetten, dan komt op de display user 1, met de pijltjes de juiste user kiezen, en bevestigen. Heel eenvoudig dus.
      Zeker als je de user modes een toepasselijke naam geeft: bracketing 3, bracketing 5 enz...

Aha, dat is lekker werken; zo.
      Bij ons wordt dat: > naakt 1;> naakt 2; > naakt 3 ...enz....

Dank voor de snelle service Tozumi.

De Club
      Last edited by Raf'ken; 16 november 2010, 11:58.

Comment

Samples
        ... veel plezier ermee

Pentax K-5 review, find out how the K-5 stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.

Raf'ken

Comment

Bij ons wordt dat: > naakt 1;> naakt 2; > naakt 3 ...enz....
          De K-5 kan natuurlijk mee onder de douche.
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Eén van de grootste verschillen met de K20D:

Mist, K-5, Bigma (de schroevendraaierversie) en een reiger.
            AFC op auto5...

Naarmate de vogel verder vliegt worden de crops groter, en de auto-ISO ging van 2500 naar 3200.

Dit clublid is alvast héél tevreden.

Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

De nieuwe firmware is beschikbaar!

Net even geprobeerd. Toestel ingesteld op DNG+ JPG 4928x3264 Premium:

22 DNG's + 22 JPG in één ruk eer de buffer vol zit...
              Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Oef...alles terug okay, met mijn K-5 wagen!
                Last edited by Raf'ken; 19 november 2010, 19:04. Reden: Ik weet van niets! :p

Comment

Eind goed alles goed
                  Last edited by tozumi; 19 november 2010, 18:35.
                  Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Eind goed alles goed
                    Yep, long live the grey heron!
                    Wie zonder zonde is, werpe de eerste Pixel!
                    Last edited by Raf'ken; 19 november 2010, 19:08. Reden: geen idee

Comment

@Tozz...
                      Met al wat je nu weet en hebt uitgetest, zou je de K-5 toch nog kopen?

De Club

Comment

@Tozz...
                        Met al wat je nu weet en hebt uitgetest, zou je de K-5 toch nog kopen?

De Club
                        Tot hiertoe heb ik me dat nog geen seconde beklaagd!

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bijvertellen dat ik vergelijk met de K10D en K20D.
                        De K-7 heb ik overgeslagen omdat daar op gebied van sensor geen vooruitgang geboekt was tegenover de K20D.
                        Voor mij (Bigma vooral op 500 mm. uit de vrije hand) is iedere winst op gebied van bruikbare ISO van belang.
                        En voor de futen met hun zwarte kuif en witglinsterende buik is iedere winst op gebied van DR een vooruitgang.

De reiger hierboven (die op dat dak) is op 500 mm., 1/640", f/7.1 en ISO 6400 genomen. Toch zit er nog heel veel detail in de veren.
                        In deze omstandigheden heb je niet veel speelruimte meer. Ik hoor hier vaak graag zeggen op dit forum: ISO naar beneden...
                        Die moeten dan maar eens een bigma op 500 mm. uit de losse hand gaan gebruiken...
                        Nu is het alleen nog wachten op een beetje witte wolken in de blauwe lucht en een straaltje zon, om alles eens deftig in de praktijk te testen, maar ik heb er het volste vertrouwen in.
                        Last edited by tozumi; 19 november 2010, 22:48.
                        Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bijvertellen dat ik vergelijk met de K10D en K20D.
                          De K-7 heb ik overgeslagen omdat daar op gebied van sensor geen vooruitgang geboekt was tegenover de K20D.
                          Voor mij (Bigma vooral op 500 mm. uit de vrije hand) is iedere winst op gebied van bruikbare ISO van belang.
                          En voor de futen met hun zwarte kuif en witglinsterende buik is iedere winst op gebied van DR een vooruitgang.

De reiger hierboven (die op dat dak) is op 500 mm., 1/640", f/7.1 en ISO 6400 genomen. Toch zit er nog heel veel detail in de veren.
                          In deze omstandigheden heb je niet veel speelruimte meer. Ik hoor hier vaak graag zeggen op dit forum: ISO naar beneden...
                          Die moeten dan maar eens een bigma op 500 mm. uit de losse hand gaan gebruiken...
                          Nu is het alleen nog wachten op een beetje witte wolken in de blauwe lucht en een straaltje zon, om alles eens deftig in de praktijk te testen, maar ik heb er het volste vertrouwen in.
                          Volgnes Vé’ke moet Je zorgen, dat het maximum gedetailleerd wit; 1.5 EV. (stops) boven M, ingesteld is

Dus eigenlijk ETTL en dan optrekken in LR of PS
                          Donkere partijen zijn ‘nooit ‘een probleem bij de K-5, uitgevlakt wit is altijd een probleem, bij alle Dslr’s

De Club

Comment

Die reigers eten konijn (zonder pruimen)

Comment

Idem. Ik vergeleek/vergelijk vooral met de K-x. Mij interesseren aan een camerabody vooral ruisprestaties en scherpstelling. Tegenover de K-x is de K-5 daarom eerder een lichte vooruitgang. Het stille geluid van de ontspanner kan ik anders ook wel waarderen.
                              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

supercontent van de camera, er is eigenlijk niks op aan te merken behalve dat de videomodus maar 5,xx min laat opnemen in fullhd (maar dat zal meer aan fat partitie van het sdkaartje liggen).

nu nog eens zoeken welke flitser er het best de continous shooting kan bijhouden (de af360gz is maar een sloom beestje )
                                Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Comment

Working...
                                X